شمانیوز
شما نیوز

ضبط «ایل‌دا» نیمه فروردین تمام می‌شود

ضبط سریال «ایل دا» به کارگردانی راما قویدل نیمه فروردین ماه سال ۹۹ به پایان می‌رسد.

ضبط «ایل‌دا» نیمه فروردین تمام می‌شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر :  مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون درباره روایت دلاورمردی‌های عشایر در سریال «ایل دا» بیان کرد: در سریال «ایل‌دا» نقش صالح خان یکی از بزرگان ایل را بازی می‌کنم، در این سریال دفاع از مرز و خاک و ناموس توسط ایلات و عشایر به نمایش گذاشته می‌شود. مردان و زنان ایلات و عشایر برای دفاع از هر وسیله‌ای مثل  داس، اسلحه و... استفاده می‌کنند.

وی در ادامه درباره داستان این مجموعه توضیح داد: در این مجموعه، داستان دو ایل در لرستان به نمایش گذاشته می‌شود که با مشکلات و مسایل متعددی روبرو هستند و در ابتدای سریال بزرگان ده مشغول گفتگو برای رفع چالش‌ها و مشکلات هستند؛ در این زمان عراق در مرزهای ایران تحرکاتی انجام می‌دهد و آغاز جنگ است و بزرگان ایل مشکلات پیش آمده را کنار گذاشته و با هر وسیله‌ای که در اختیار دارند در مقابل این تحرکات ایستادند.

مظفری درباره کار در این نوع آثار که آپارتمانی نیستند، گفت: شرایط کار بسیار سخت است زیرا لوکیشن‌ها از شهر دور است و تغییر آب و هوا بسیار آزاردهنده است؛ امکانات چندانی برای گروه وجود ندارد اما با این حال همه عزیزان جلو و پشت دوربین در تلاشند تا به بهترین شکل فعالیت کنند.

بازیگر سریال «انقلاب زیبا» درباره پذیرش نقش در سریال «ایل‌دا» گفت: صالح‌خان از ابتدا به من پیشنهاد شد؛ بعد از مدتی تهیه‌کننده و کارگردان تغییر کرد و باز هم این نقش از طریق راما قویدل (کارگردان) و علیرضا سبط‌احمدی (تهیه‌کننده) به من پیشنهاد شد. این نقش برایم تازگی داشت. کار در این نوع آثار سخت است زیرا باید با  اسب، انفجار و اسلحه و شرایط سال ۵۸ و ۵۹ در کار همراه شد؛ از سوی دیگر  ما در میان عشایر قهرمانانی مانند صالح‌خان زیاد داشتیم و بازیگر برای ایفای این نقش‌ها باید مطالعه داشته باشد، این مواردی بود که کار در این سریال را برایم جذاب‌تر می‌کند.

وی درباره زمان پایان تصویربرداری گفت: بازی من تا پایان سریال ادامه خواهد داشت و احتمالا تا نیمه اول فروردین‌ماه تصویربرداری «ایل‌دا» ادامه دارد.

مظفری تاکید کرد: مسئولان رسانه ملی باید نسبت به این دست سریال‌ها که در شرایط سخت جغرافیایی و با مضامین دفاع ساخته می‌شوند،  توجه بیشتری نشان دهند. مسئولین این نوع آثار را  باید به لحاظ مادی و معنوی حمایت کنند و حضورشان در این نوع آثار قطعا باعث دلگرمی عوامل سازنده خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied