شمانیوز
شما نیوز

ویزای فرانسه - سیر تا پیاز شرایط و مدارک مورد نیاز آن

ویزای فرانسه و معرفی انواع آن ، اخذ ویزای فرانسه چه شرایطی دارد و چه مدارکی باید داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه شوید

ویزای فرانسه -  سیر تا پیاز شرایط و مدارک مورد نیاز آن

 

ویزای فرانسه

 

فرانسه یکی از کشورهای عضو شینگن محسوب می شود. به این دلیل می توان حدس زد با گرفتن ویزای فرانسه می توان سراغ 25 کشور دیگر این حوزه به عنوان گردشگر و بازدیدکننده رفت. با همان قوانین معروف این حوزه. آن چه در این مقاله ویزاگردی می خواهیم از آن صحبت کنیم این است که ویزای فرانسه به چند دسته تقسیم می شوند و برای گرفتن این ویزا از چه راه هایی می توان اقدام کرد. پس برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید با ویزاگردی همراه شوید.

 

انواع ویزای فرانسه

 

ویزای فرانسه همچون انواع ویزاهای دیگر حوزه شینگن، از قانون 90 روز در هر شش ماه یک بار پیروی می کند. از قانون برای ویزای فرانسه از نوع گردشگری حاکم است. با گرفتن این نوع از ویزا می توان سراغ سایر کشورهای حوزه شینگن رفت.

 

بجز این مورد کلی چند نوع ویزای فرانسه دیگر نیز وجود دارد که دولت و سفارت فرانسه اقدام به صادر کردن آن ها می کنند. از آن جایی که فرانسه کشوری زیبا در اروپا محسوب می شود همواره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری محسوب می شود و عموما کسانی که به کشور فرانسه می روند سراغ همان ویزای شینگن تایپ C می روند. اما چند نوع دیگر ویزای فرانسه شامل ویزای تحصیلی، کاری، خانوادگی و شینگن بلند مدت است.

 

اگر بخواهیم هر کدام از این ها را توضیح دهیم، می توان گفت که ویزای شینگن بلند مدت همان قوانین شینگن را دارد که برای اقامت بیش از 3 ماه تا یک سال اعطا می شود و حتما باید به صورت مولتی باشد. گرفتن این نوع ویزا نه تنها به عنوان ویزای فرانسه، بلکه به وسیله هر کشور دیگری کمی سخت و شاید طاقت فرسا محسوب می شود. چرا که مسلما علت اقامت شما باید مشخص باشد و این علت باید چیزی جزء تحصیل و خانواده و مسائل کاری باشد. چرا که هر کدام از این موارد برای خود نوع ویزای جداگانه ای دارد. این که شما چه دلیل قاطعی برای این اقامت طولانی خود میتوانید پیدا کنید، کار را سخت می کند.

 

نوع دیگر ویزا ، ویزای تحصیلی است. این نوع از ویزا اصولا راحت ترین و بهترین نوع ویزا برای رفتن به کشور دیگر است. فرانسه مانند بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی دارای تحصیلات رایگان می باشد که به دو زبان فرانسه و انگلیسی تدریس می شوند. بجز این گرفتن فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی و مراودات علمی و دانشگاهی همه تحت همین نوع ویزای فرانسه قرار می گیرد. کسی که این نوع ویزا را دارد می تواند بعد از اتمام مدت ویزا، اقدام به دریافت اقامت دائم بکند.

 

نحوه گرفتن ویزا برای سفر به فرانسه

 

نوع دیگر از ویزای فرانسه، ویزای کاری است که این نوع از ویزا کمی ویزای سختی محسوب می شود. سختی این ویزا در این مورد است که باید بتوانید به طور مشخص و با دلیل و مدرک مشخص کنید که چگونه و با چه اهدافی قرار است در خاک کشور فرانسه، فعالیت داشته باشید.

 

نوع آخر از انواع مختلف و معروف ویزای فرانسه، ویزا از نوع خانوادگی است. این ویزا برای این داستان مورد استفاده قرار می گیرد که کسی از اتباع رسمی فرانسه بتواند خانواده خود را از خارج از این کشور همراه خود داشته باشد و به نوعی آن ها را برای مدت چند ماه تا یک سال در کنار خود داشته باشد. در کلام بهتر کسی که مقیم کشور فرانسه است می تواند خانواده خود را که در خارج از فرانسه هستند به مدت معین برای حضور در کنار خود در خاک کشور فرانسه دعوت کند.

 

بجز این موارد در ویزای فرانسه، نوع ویزای ترانزیت نیز وجود دارد که تنها برای چند کشور از جمله لازم و ضروری محسوب می شود. این ویزا برای این است که کشور فرانسه نه به عنوان هدف سفر، که به عنوان یک میان راه برای تعویض هواپیما محسوب می شوند.

 

اما برای گرفتن ویزا می توان از دو راه اقدام کرد. اول و معتبر تر این است که سراغ سفارت فرانسه رفت و بعد از گرفتن وقت، مدارک خود را ارائه دهیم و ادامه داستان را پی بگیریم. این که چه زمان و چگونه به درخواست ما رسیدگی شود، تنها و تنها در دست خود سفارت فرانسه است.

 

اما یک راه دیگر نیز وجود دارد. چندسالی است که موسسه VFS GLOBAL برخی از مسئولیت های سفارت های مختلف را در زمینه اعطای انواع ویزا بر عهده گرفته است. میتوان با مراجعه به این موسسه نیز کار خود را پی گرفت.

 

وقت سفارت فرانسه

 

برای اخذ ویزا این شکور نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی نیاز به اخذ وقت سفارت فرانسه برای انجام انگشتنگاری دارید. پس اگر بدون گرفتن وقت سفارت فرانسه اقدام به درخواست ویزا کنید قطعا درخواست شما بررسی نمی گردد. اگر اطلاعات کامل در زمینه چگونگی گرفتن وقت سفارت فرانسه ندارید با شکرت ویزاگردی به شماره های 8-02122360894 زنگ بزنید و یا از وب سایت  www.visagardi.com دیدن کنید و اطلاعات خود را بروز کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied