شمانیوز
شما نیوز

لغو سه جشنواره‌ بین‌المللی فیلم در پی شیوع ویروس کرونا

سه جشنواره فیلم بین‌المللی اروپا درپی شیوع ویروس کرونا، لغو یا به زمانی دیگری موکول شدند.

لغو سه جشنواره‌ بین‌المللی فیلم در پی شیوع ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا :  این رویدادها شامل جشنواره بین المللی فیلم و سمینار حقوق بشر سوئیس و «تینک سینما» لوزان است که لغو شده و همچنین جشنواره مستند تسالونیکی یونان که به تعویق افتاده است.

جشنواره بین المللی فیلم سوئیس علت لغو این رویداد را تصمیم دولت سوئیس برای جلوگیری از برگزاری مراسمی بیش از یک هزار نفر عنوان کرد.

این جشنواره که قرار بود از ۶ تا ۱۵ مارس (۱۶ تا ۲۵ اسفند) در ژنو برگزار شود، به طور معمول ۴۰ هزار نفر را گردهم می آورد و از ۳۰ کشور مختلف دنیا میهمان دارد.

این جشنواره تاکید کرده هرچند همه نمایش های عمومی اش را لغو کرده است، اما تلاش می کند تا به رسالت خود برای ارتقاء حقوق بشر به ویژه با استفاده از ابزار دیجیتال عمل کند.

همچنین قرار بود سومین دوره جشنواره «تینک سینما» از ۴ تا ۸ مارس (۱۴ تا ۱۸ اسفند) در لوزان برگزار شود، اما سازمان دهندگان آن از لغو این برنامه خبر دادند.

مسئولان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم تسالونیکی یونان نیز این مراسم را که قرار بود از ۵ تا ۱۵ مارس (۱۵ تا ۲۵ اسفند) برگزار شود، به زمانی دیگر موکول کردند.

این جشنواره با صدور بیانیه ای، ایمنی و سلامت کارمندان جشنواره، شرکت کننندگان، شهروندان و میهمانان خارجی و یونانی را اولویت خود اعلام کرد.

قرار است این جشنواره اواخر ماه می (اوایل خرداد ماه) یا اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد ماه) برگزار شود، اما فعالیت های آن به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

بخش «مستند در پیشرفت» این جشنواره به صورت آنلاین برگزار و اهدای جوایز آن بدون تاخیر انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied