شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز:

ابراز ناراحتی "گلشیفته فراهانی" در پی مرگ بازیگر مطرح بالیوود

"عرفان خان" محبوب‌ترین هنرپیشه‌ سینمای هند روز چهارشنبه بر اثر ابتلا به سرطان در ۵۴ سالگی درگذشت.

ابراز ناراحتی "گلشیفته فراهانی" در پی مرگ بازیگر مطرح بالیوود

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از فاکس نیوز، مرگ "عرفان خان" یکی از محبوب‌ترین بازیگران هندی روز گذشته تیتر اول خبری رسانه های مختلف سراسر جهان شد. عرفان خان در سال ۲۰۱۸ به سرطان اندوکرین مبتلا شد اما تلاشهای پزشکان برای نجات وی نتیجه نداد و این بازیگر معروف پس از دو سال مبارزه سخت با این بیماری سرانجام روز گذشته در کنار خانواده، همسر و دو فرزندش تسلیم مرگ شد.

"عرفان خان" در ۵ مارس ۲۰۱۸ از طریق حساب توییتر خود اعلام کرد که به یک نوع بیماری نادر مبتلا شده‌است: " زندگی من در 15 روز گذشته به داستانی پر از تعلیق تبدیل شده‌است. فکر نمی‌کردم در جستجوی داستان‌های نادر، یک بیماری نادر پیدا کنم."

 

9bf7668c-770b-4ca2-b794-1358fe2e6bb7

 

دو ماه پس از این که، بازیگر مطرح بالیوود بیماری‌اش را علنی کرد، در نامه‌ای خطاب به جامعه از تجربه‌اش در مبارزه با سرطان نوشت و در آن از "شدت" درد و "بی‌ثباتی" زندگی‌اش گفت.

 

پیامهای تسلیت بزرگان هند در پی مرگ "عرفان خان"

در پی مرگ این بازیگر بالیوود،" نارندرا مودی" نخست وزیر هند، ضمن ابراز ناراحتی خود از این اتفاق پیام تسلیتی با این مضمون منتشر کرد : غیبت "عرفان خان" خلائی در جهان سینما و تئاتر به جا می‌گذارد. اجراهای هنرمندانه او همواره در یادها زنده خواهد ماند.

همچنین بزرگان سینمای هند همچون آمیتا باچان، که با او در فیلم پیکو همبازی بود، نوشت: "یک استعداد شگفت‌انگیز، یک همکار باوقار،یک هنرپیشه پرثمر در دنیای سینما،خیلی زود ما را ترک کرد. او آثار عظیمی خلق کرد."

"کاران جوهر" یکی از کارگردانان مشهور هند نیز در واکنش به درگذشت این بازیگر نوشت:از اینکه شما سینمای ما را غنی کردید متشکریم ... عرفان.

"گلیشفته فراهانی" نیز با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام خود به انگلیسی و فارسی درگذشت این بازیگر را «یک کابوس» بی انتها توصیف کرد.

 

41e434a5-b896-420f-941d-16b06c444f93

 

مروری بر زندگی حرفه‌ای این بازیگر

"عرفان خان" که  به خاطر بازی در فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» به شهرت جهانی رسید  در فیلم‌های مطرح دیگر بالیوود از جمله  "ظرف ناهار"، "پیکو" و "مدرسه هندی" نقش بازی کرد. آخرین فیلم او "مدرسه انگلیسی" بود که ماه مارس روی پرده رفت.

این بازیگر با فیلم "جنگجو" به کارگردانی "آصف کاپادیا" خودش را در سینمای بین‌المللی مطرح کرد و حضور در این فیلم هندی-انگلیسی جایزه "بفتا" را برای او به همراه داشت.

استعداد "عرفان خان" در اجراهای ظریف و بدون اغراقش به اندازه ای معروف بود که "وس آندرسون" کارگردان آمریکایی (هتل بزرگ بوداپست)، به دلیل علاقه به این بازیگر و اجرای زیبایش، نقشی مخصوص او نوشت تا بتواند با او همکاری کند.

 

عرفان خان همچنین در فیلم های هالیوودی از جمله «زندگی پی»، «نامش»، «پارک ژوراسیک» و «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» نقش آفرینی کرده بود. همچنین این بازیگر معروف هند با "گلشیفته فراهانی" بازیگر ایرانی در فیلم «آواز عقرب ها» در سال ۲۰۱۷ همبازی بود.

در اعلامیه‌ای که روابط عمومی او پس از درگذشتش منتشر کرد، نوشته شده: "او در حالی که میان خانواده‌اش، کسانی که به آن‌ها عشق می‌ورزید و بیش از هر چیزی اهمیت می‌داد، به بهشت رفت. او پشت سرش یک میراث واقعی به جا گذاشت. همه ما دعا می‌کنیم و امیدواریم که در آرامش باشد."

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied