شمانیوز
شما نیوز

محسن چاوشی | دعواهای وی با سلبریتی ها + جزئیات و بیوگرافی

چند روزی است دعوای مجازی محسن چاوشی با مهشید حامدی، همسر ابراهیم حامدی (ابی) بر سر زبان‌ها افتاده و نظرات مختلفی را از جانب کاربران مجازی دریافت کرده است. در ادامه به پرجنجال‌ترین دعوا‌های این خواننده سرشناس کشورمان خواهیم پرداخت.

محسن چاوشی | دعواهای وی با سلبریتی ها + جزئیات و بیوگرافی

چند روزی است دعوای مجازی محسن چاوشی با مهشید حامدی، همسر ابراهیم حامدی (ابی) بر سر زبان‌ها افتاده و نظرات مختلفی را از جانب کاربران مجازی دریافت کرده است. در ادامه به پرجنجال‌ترین دعوا‌های محسن چاوشی خواننده سرشناس کشورمان خواهیم پرداخت. محسن چاوشی حسینی 8 مرداد 1358 در خرمشهر به دنیا آمد. محسن چاوشی خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم کننده سبک پاپ و راک میباشد.

 

آقای دعوایی موسیقی ایران

 

دعوای مجازی محسن چاوشی با مهشید حامدی

 

به گزارش شمانیوز به نقل از عصر ایران : ماجرا از جایی شروع شد که مهشید حامدی پس از اینکه محسن چاوشی شعری درخصوص امیرالمومنین نوشته بود به او حمله تندی کرد و او را عرب پرست خواند که چرا در این شرایط اجتماعی وقتی که به تازگی به ناوچه کنارک حمله شده این شعر را منتشر می‌کند؟

محسن چاوشی هم این پست مهشید حامدی را بی جواب نگذاشت و با انتشار متنی شعرگونه از آن دسته خوانندگان خارج از کشور که برای کنسرت به عربستان سعودی سفر کردند یا علیه اعتقادات مذهبی مردم ایران موضع گرفتند، به شدت انتقاد کرد. متن شعر به شرح زیر بود:

 

آقای دعوایی موسیقی ایران

 

مهشید حامدی نیز در جواب به این پست محسن چاوشی پست دیگری منتشر کرد که در آن نوشته «بله آقای پاسدار، جواهر من افتخار می‌کند به کاباره، به جایی که، چون نوجوان هنرنمایی کرد و اولین ماشین رختشویی را برای مادرش خرید. شما ریاکارانه چند زندانی آزاد کردید و تبلیغاتتان گوش دنیا را کر کرد.»

پس از این مساله، ابراهیم حامدی معروف به ابی همسر مهشید حامدی با انتشار ویدئویی از محسن چاوشی دلجویی کرد و به این ماجرا خاتمه داد. ابراهیم حامدی در این ویدیو این‌گونه گفت: «سلام دوست نازنین، من شما را بسیار دوست می‌دارم و کار‌های شما را بی نهایت دوست می‌دارم و شما را دنبال می‌کنم و خیلی خوشحالم که وقتی صدای شما را می‌شنوم، هم برای خودم و هم برای مهشید خانم چه حالی به وجود می‌آید. فقط شما این پیغام مرا داشته باشید: عجب حلوای قندی تو، امیر بی گزندی تو، عجب ماه بلندی تو که گردون را بگردانی.»

قسمت آخر این پیام که ابی با آواز می‌خواند در واقع بخشی از ترانه «امیر بی‌گزند» محسن چاوشی می‌باشد.

 

دعوا بر سر دستمزد با داریوش مهرجویی

پس از مطرح شدن ایده ساخت قسمت دوم «سنتوری»، خبر اختلاف میان مهرجویی و محسن چاوشی مطرح شد و جار و جنجال این دو چهره تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها شد.

مهرجویی کارگردان فیلم سینمایی سنتوری در یک مصاحبه جنجالی گفت: «من از محسن چاوشی دلگیرم ما این همه به ایشان بها دادیم تا مجوزش را بگیرد از آخر درخواست ۵۰۰ میلیون تومان را برای خوانندگی در فیلم سنتوری از من می‌خواهد. اما ایراد ندارد من یکی بهتر از محسن چاوشی را معرفی میکنم تا به ایشان بفهمانم بهتر از شما هم در ایران بسیارند.»

 

آقای دعوایی موسیقی ایران

 

محسن چاوشی ابتدا وارد حاشیه نشد و پاسخی به سخنان مهرجویی نداد. اما در ادامه شریفی‌نیا که به عنوان عوامل فیلم‌ساز وارد پروژه‌ی سنتوری۲ شده بود جنجالی دیگری را ترتیب داد و گفت: «اصلا نگران نباشید محسن چاوشی یکی از ارکان اصلی فیلم هستند امکان ندارد بدون محسن چاوشی فیلم کلید بخورد. صحبت‌هایی که از طرف مهرجویی و محسن چاوشی شنیدید بیشتر شبیه به تبلیغات بود به هرحال برای معروفیت فیلم کمی حاشیه لازم است. محسن چاوشی و مهرجویی خیلی هم رفیق هستند و روابط خوبی با هم دارند.»

همین صحبت‌ها کافی بود که تیتر خبرگزاری‌ها پر شود از کنایه و متلک بر علیه محسن چاوشی، تبلیغات محسن چاوشی برای سنتوری ۲ , دعوای دروغین، بازگشت محسن چاوشی به سنتوری ۲ و …. تمام این اتفاقات کاسه صبر محسن چاوشی را لبریز کرد و مجبور به پاسخگویی شد.

او در جواب به این دو سینماگر کشورمان گفت: «:متاسفانه در کشور ما اگر کسی جواب حاشیه‌های را ندهد فکر می‌کنند جوابی برای گفتن ندارد، اما اینطور نیست شما از همان ابتدای فعالیت من پیگیر باشید تا به الان توهینی به کسی کردم یا به این آقایان ناسزا گفتم؟ نه. ولی نمی‌دانم این همه ناسزا و فحاشی در مورد من چرا؟ من را نامرد خطاب کردن، بی چشم و رو، بی معرفت و بعد از مدتی گفتن یکی را میاریم که روشو کم کنه! این دوستان دیگر از حدش گذشته اند، نمی‌دانم چه سودی برایشان دارد که دائما از طریق اسم من وارد حاشیه می‌شوند. من از همان ابتدا برای فیلم سنتوری ۲ آرزوی موفقیت کردم و هیچ صحبتی را با شریفی نیا و مهرجویی نداشتم و ندارم. اما نمی‌دانم چرا با وارد کردن اسم من قصد سوء استفاده را دارند. برای چندمین بار متوالی می‌گویم من با فیلم سنتوری ۲ هیچ همکاری نخواهم کرد. لطفا این آقایانی که می‌خواهند از اسم من برای تبلیغاتی استفاده کنند دیگر به این ماجرای خاله زنکی پایان دهند.

 

چاوشی و حاتمی‌کیا بر سر ادعای دروغین

چند روز قبل از فرارسیدن روز‌های برگزاری جشنواره فیلم فجر بود که اعلام شد قرار است محسن چاوشی خواننده بنام موسیقی پاپ ایران، تیتراژ فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را بخواند. این موضوع در نشست نقد و بررسی این فیلم در برج میلاد از سوی اهالی رسانه مطرح شد و حاتمی کیا آن را رد کرد و روایت دیگری از ماجرا داشت. او اعلام کرد چاوشی این فیلم را دوست داشته و قصد دارد به صورت مستقل اثری را برای شهید چمران خلق کند.

 

آقای دعوایی موسیقی ایران

 

اظهارات حاتمی‌کیا این روز‌ها واکنش چاوشی را به همراه داشته است. او در صفحه شخصی اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته است:

«علاج واقعه قبل از وقوع، به دلیل طرح ادعا‌هایی سراسر وارونه و کذب درباره نحوه همکاری بنده با پروژه چ، در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر است همچون سنتوری اولین و آخرین تجربه ام در سینما باشد.»

گفته می‌شود دلیل اصلی عدم همکاری چاوشی با حانمی‌کیا، اظهارات جدید کارگردان این پروژه‌ی سینمایی در نشست خبری فیلم «چ» در جشنواره فیلم فجر بوده است.

با این حل هنوز هم کسی به طور دقیق نمی‌داند که حرف‌های حاتمی‌کیا صحت داشته یا محسن چاوشی.

 

نیش شهرام آذر به چاوشی در برنامه استعدادیابی

شهرام آذر که به خاطر گروه متبوع خود به «سندی» شهرت دارد، در یکی از برنامه‌های استعداد یابی خوانندگی درباره محسن چاوشی گفته بود: «صدای چاوشی صدای خودش نیست و با دستگاه درست می‌شود.»

خواننده موسیقی پاپ هم در واکنش این پُست را در اینستاگرام گذاشت: «من غریبم و غریب را کاروان سرا لایق است» و بعدتر هم از هواداران خود خواست «توهین نکنند» و در صفحه مجازی خواننده مدعی کامنت‌های توهین آمیز نگذارند.

 

آقای دعوایی موسیقی ایران

 

تمام این ماجرا‌ها درحالی بود که محسن چاوشی در جشنواره موسیقی فجر امسال به خاطر آلبوم «امیر بی گزند» برنده جایزه «باربد» در بخش «پاپ با کلام» شده است.

بسیاری معتقد بودند که اگر ادعای شهرام خان آذر را بپذیریم به این معنی است که او در آن سوی دنیا نکته‌ای را کشف کرده که انگار در اینجا اعضای هیأت داوران جشنواره موسیقی فجر از درک آن عاجز بوده اند.

این جنجال پیرامون چاوشی نیز به همین‌جا ختم شد.

 

شایعات بحث با سینا سرلک

گویا رابطه محسن چاوشی با هم صنفی هایش گاه در تنش بوده است. در قسمت نهم فصل دوم سریال «شهرزاد» قطعه‌ای با نام «تن‌ها امید زندگی» با صدای سرلک پخش شد که این قطعه و همین‌طور ماجرای حذف نام چاوشی از روی جلد سریال باعث ایجاد حاشیه شد.

پس از آن در قسمت یازدهم سریال و در حالی‌که قرار بود یک اثر دو صدایی با شعری از باباطاهر از چاوشی و سرلک منتشر شود، صدای سرلک به طور کلی از شهرزاد حذف و قطعه «کاش ندیده بودمت» چاوشی به صورت تک‌صدایی منتشر شد.

 

آقای دعوایی موسیقی ایران

 

البته سینا سرلک با حضور در برنامه مهران مدیری جای خالی چاوشی را در برنامه‌های تلویزیونی تایید و به نوعی اختلافش را با چاوشی تکذیب کرد، ولی عدم همکاری این دو هنرمند به حواشی دامن می‌زدند.

 

متلک تند آرش ظلی‌پور به محسن چاوشی

در یکی از قسمت‌های برنامه «سه ستاره» به اجرای آرش ظلی‌پور و احسان علیخانی ویژه عید ۹۶، احسان علیخانی مجری سرشناس تلویزیون در حالی که از اجرا‌های زنده حجت اشرف زاده، رضا یزدانی و امیر تاجیک تجلیل می‌کرد، گفت: «ما خواننده‌های زیادی داریم، اما کسی که زنده می‌خواند، خواننده واقعی است.»

این اظهار نظر علیخانی طعنه به محسن چاوشی تفسیر شد. چرا که پس از این سخن علیخانی، ظلی‌پور دیگر مجری برنامه با بیان اینکه «الان نصف خواننده‌ها از خودشان فیلم می‌گیرند در حالی‌که در راه پله قدم می‌زنند و می‌خوانند.»

 

آقای دعوایی موسیقی ایران

 

کمی پیش از این حرف ظلی‌پور، محسن چاوشی کلیپی از خود منتشر کرده بود که در آن در راه‌پله قدم می‌زد و می‌خواند. واکنش چاوشی این بار این بیت شعر «مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز/ ور نه در مجلس رندان خبری نیست که نیست» بود. البته علیخانی بعد از این ماجرا، عذرخواهی کرد و گفت به هیچ عنوان منظورش چاوشی نبوده است و متوجه حرف آرش ظلی‌پور نشده است.

 

زندگی نامه محسن چاوشی

محسن چاوشی حسینی 8 مرداد 1358 در خرمشهر به دنیا آمد. چاووشی خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم کننده سبک پاپ و راک میباشد.

 

محسن چاوشی

عکس کودکی محسن چاوشی

 

مهاجرت

محسن چاوشی اصالتی کرد تبار دارد ولی بخاطر شغل پدرش که کارمند شرکت نفت خرمشهر بود به آنجا مهاجرت کردند و محسن در خرمشهر متولد شد. او فرزند پنجم خانواده است و سه برادر و دو خواهر دارد.

 

محسن چاووشی و پدرش

محسن چاووشی و پدرش

 

بعد از اشغال خرمشهر در زمان جنگ، محسن چاوشی در سن 4 سالگی به همراه خانواده اش به شهرهای کرمانشاه و مشهد مهاجرت کردند وی تا سن 14 سالگی در این شهر زندگی کرد و پس از آن به تهران آمد.

 

محسن چاوشی و مادرش

محسن چاوشی و مادرش

 

چاوشی خواننده ای که نامش با غلط املایی نوشته میشد

محسن چاوشی با انتشار پستی در اینستاگرامش به یک غلط املایی در رابطه با نام خانوادگی اش اشاره کرد و نوشت :
آقاجان چاوشی با یک " و " لطفا !
 
شناسنامه محسن چاوشی

شناسنامه محسن چاوشی

این خواننده محبوب پاپ کشورمان، با انتشار صفحه اول شناسنامه خود در اینستاگرامش، نشان داد که تاکنون نام وی به اشتباه با دو "و" نوشته می شد در حالی که چاوشی فقط یک "و" دارد.
 

آغاز فعالیت حرفه ای

محسن چاوشی پس از دریافت دیپلم حسابداری و اتمام دوره سربازی،فعالیت حرفه ای خود را در زمینه موسیقی در سال 1382 با آلبوم نفرین آغاز کرد و پس از اخذ مجوز در سال 1387 آلبوم یه شاخه نیلوفر را منتشر کرد.

 

 محسن چاوشی

 آلبوم یه شاخه نیلوفر چاوشی

از وی تا کنون بیش از 150 ترانه شنیده شده است که شامل 11 آلبوم و نیز چندین تک آهنگ است. محسن چاوشی همچنین آهنگسازی و خوانندگی ترانه های فیلم سنتوری از ساخته های داریوش مهرجویی را نیز انجام داده است.

 

خاطره محسن چاوشی از فیلم سنتوری

محسن چاوشی دربارهٔ نحوهٔ ضبط صدایش برای آهنگهای فیلم سنتوری می گوید:«چاره ای جز این نداشتم که در خانه و در یکی از اتاق هایمان کار ضبط را انجام بدهم. به کمک مادرم یک پتو را با میخ به جلوی پنجره زدیم و دیوارها را هم با پتو پوشانیدم تا صدا نپیچد. مادرم از اتاق بیرون رفت و با یک پتو از بیرون، در اتاق را پوشاند. خودم هم از این طرف در، یک پتو آویزان کردم تا بتوانم در نهایت فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن بشود وکال گرفت. بعد از همه این ماجراها، پتو را کشیدم روی سرم و در همان شرایط خواندم و همه وکال را ضبط کردم. از زیر پتو که بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود. همان نسخه هم نهایی شد و پخش شد».
 
سنتوری محسن چاوشی

 

تیتراژ فیلم سنتوری با صدای محسن چاوشی

چاوشی همچنین یک قطعه برای تیتراژ پایانی فیلم سینمایی لامپ 100 به کارگردانی سعید آقاخانی خواند.

 محسن چاوشی خواننده ترانه های سریال شبکه خانگی شهرزاد ساختهٔ حسن فتحی می باشد.
 

ترانه های محسن چاووشی برای سریال شهرزاد

فصل اول
1) آهنگ به رسم یادگار
2) آهنگ همخواب
3) آهنگ کجایی
4) آهنگ دیوونه
5) آهنگ شهرزاد
6) آهنگ افسار
7) آهنگ ماه پیشونی
8) آهنگ خداحافظی تلخ
 
شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد

 
فصل دوم
9) آهنگ فندک تب دار
10) آهنگ هوام دوباره پسه
11) آهنگ کاش ندیده بودمت
 
محسن چاوشی آلبوم ها

تیتراژ سریال شهرزاد با بازی ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی

 

شایعات درباره کنسرت محسن چاووشی

از زمان پخش نخستین آلبوم او «نفرین» تا به امروز، شایعات زیادی مبنی بر برگزاری کنسرت توسط چاوشی شنیده شده است و عده ای هم دست به سوء استفاده هایی این چنینی در این زمینه کرده اند.
 
آلبوم نفرین محسن چاوشی

آلبوم نفرین  محسن چاوشی

 

علت لغو کنسرت های محسن چاووشی

محسن چاوشی پس از کسب مجوز و در آستانه انتشار دومین آلبوم رسمی خود، در اردیبهشت سال 1388 طی نامه ای به هوادارانش اعلام کرد که در حال جمع کردن بند و نوشتن پارت است و کنسرتی بعد از پخش آلبوم «ژاکت» برگزار خواهد کرد، اما بعد از گذشت مدتی از آن زمان و انتشار آلبوم این اتفاق رخ نداد و تاکنون نیز رخ نداده است. گفته می شد تا چندی پیش «شهاب اکبری» مسئول جمع کردن گروه برای چاوشی بود که احتمال دارد پیش از او فرد دیگری مسئولیت این کار را بر عهده داشته است. در حال حاضر نیز شایعه شده است که با بهروز صفاریان برای جمع بندی پارت کنسرت به مشارکت پرداخته است.
 
محسن چاوشی

آلبوم ژاکت با صدای محسن چاوشی

 

چاووشی چرا کنسرت برگزار نمی کند

شاید هیچ خواننده مطرحی پیدا نشود که با گذشت 10 سال از مطرح شدن نام و فعالیتش، کنسرتی برگزار نکرده باشد. همین امر باعث شده عده ای بگویند چاوشی توان اجرای زنده را ندارد، اما خود او گفته بهتر از هر کسی در اجرای زنده مهارت دارد. در اردیبهشت 1394، چاوشی در مصاحبه ای دربارهٔ عدم برگزاری کنسرت گفت:«در ایران کنسرت بیشتر شبیه جنگ شادی است تا کنسرت موسیقی، برف شادی می زنند و یکباره از توی جعبه در می آیند و روی سن ظاهر می شوند. صدابردار خوب هم که نداریم. برای همین در اغلب کنسرت ها نه هارمونی وجود دارد، نه آن صداهایی که لازم است مخاطب موسیقی از سازها بشنود و صدابرداری شود. فقط یک کار باری به هر جهت ارائه می دهند که من اهلش نیستم.»
 
محسن چاووشی

 محسن چاووشی 

 

اجرای زنده

عده ای او را به استفاده از ابزارالات موسیقی برای جلوه دادن به صدایش متهم کردن که نمیتواند اجرای زنده داشته باشد. شهرام آذر در برنامه استیج به وی تاخت و گفت او نمی تواند زنده بخواند، بعد از این صحبت ها چاوشی با انتشار ویدیویی نشان داد صدای او در آهنگ هایش واقعی و بدون هیچ ابزاری بوده است.
 
محسن چاوشی تاکنون، به صورت تمرینی دو ترانه زخم زبون و خاکستر را به صورت زنده اجرا و ضبط کرده است. محسن چاوشی در تیرماه سال 1395 برای اولین بار قسمتی از قطعه متاسفام برات را به صورت زنده اجرا و در صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشت.
 

محسن چاووشی در کنسرت مهدی یراحی

محسن چاوشی برای اولین بار در طول سال های فعالیت خود، در میان مردم و در کنسرت مهدی یراحی در سال 92 به عنوان مهمان حضور پیدا کرد. اگرچه تا پیش از این گفته می شد، محسن چاوشی چند بار به شکلی پنهانی به کنسرت های خوانندگان مختلف رفته است.
 
محسن چاوشی و سینا حجازی

محسن چاوشی و سینا حجازی در کنسرت مهدی یراحی

 
 سینا حجازی ترانه سرا، نوازنده و خواننده و بازیگر ایرانی سبک پاپ، رگی است.
 
محسن چاوشی و سینا حجازی

 

آهنگ خلیج ایرانی سینا حجازی و محسن چاوشی

سینا حجازی و محسن چاوشی آهنگی با نام خلیج ایرانی را به طور مشترک اجرا کرده اند.

 

 ترانه شناسی محسن چاوشی

 

آلبوم ها محسن چاوشی

  • 1383 نفرین آلبوم
  • 1384 خودکشی ممنوع
  • 1384 لنگه کفش
  • 1385 متأسفم
  • 1386/1390 سنتوری
  • 1387 یه شاخه نیلوفر
  • 1388 سلام آقا
  • 1388 ژاکت
  • 1389 هشت
  • 1389 حریص
  • 1390 خاص
  • 1390 پرچم سفید
  • 1390 دلصدا
  • 1391 من خود آن سیزدهم
  • 1393 من و ما
  • 1393 پاروی بی قایق
  • 1395 امیر بی گزند
  • 1396 ابراهیم
  •  

تیتراژ های سینمایی و تلویزیونی محسن چاوشی

  • خواننده و آهنگساز ترانه های سریال شهرزاد3 اثر حسن فتحی در سال 1397-1396
  • خواننده و آهنگساز ترانه های سریال شهرزاد 2 اثر حسن فتحی در سال 1396
  • خواننده و آهنگساز ترانه های سریال شهرزاد1 اثر حسن فتحی در سال 1394
  • خواننده و آهنگساز ترانه های فیلم سنتوری اثر داریوش مهرجویی در سال 1386
  • بید بی مجنون تیتراژ فیلم سینمایی لامپ 100 کاری از سعید آقاخانی در سال 1393
  • لباس نو ویژه برنامهٔ تحویل سال نو از شبکه دو سیما در 29 اسفند سال 1390
  • واسه آبروی مردمت بجنگ برنامه پشت صحنه از شبکه سه سیما در سال 1391
  • زندگی برنامه زندگی و تحصیلات عالی از شبکه سه سیما در سال 1391
  • مادر برنامه مهربانو از شبکه سه سیما در ایام نوروز سال 1394 
  •  
محسن چاوشی

 

جوایز چاوشی حسینی

در هفتمین دورهٔ جشنوارهٔ بین المللی «کرافیلم» در کراچی، پاکستان جایزه بهترین موسیقی متن فیلم به محسن چاوشی و اردوان کامکار برای فیلم سنتوری رسید.
در جشنوارهٔ «حافظ»، جایزهٔ بهترین موسیقی متن فیلم به محسن چاوشی برای فیلم سنتوری رسید.
در نخستین جشنواره سالانه موسیقی ما، در بخش مردمی، جوایز بهترین آهنگسازی پاپ، بهترین آلبوم پاپ (من خود آن سیزدهم)، بهترین ترانهٔ پاپ (غلط کردم غلط)، بهترین کاور آلبوم (کاور آلبوم من خود آن سیزدهم) و بهترین تیتراژ (واسه آبروی مردمت بجنگ، به همراهی فرزاد فرزین)، به محسن چاوشی تعلق گرفت.
برندهٔ تندیس بهترین قطعهٔ پاپ خارج از آلبوم موسیقی (برای قطعه «چشمهٔ طوسی»)، بخش کارشناسی، از سومین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی ما در سال 1393
در اختتامیه سی و دومین «جشنواره موسیقی فجر» جایزه باربد بهترین آلبوم موسیقی پاپ به آلبوم «امیر بی گزند» محسن چاوشی تعلق گرفت.
تجلیل در چهاردهمین دوره همایش مولانا
 

زندگی شخصی محسن چاوشی و همسرش

محسن چاووشی در سال 1388 با اسپاکو یوسفی ازدواج کرد و در حال حاضر صاحب فرزند پسری به نام زانکو چاوشی می باشد.

 

محسن چاوشی به همراه همسر و پسرش

همسر و پسر محسن چاوشی

 

اسپاکو یوسفی همسر محسن چاووشی اهل کجاست؟

اسپاکو یوسفی همر محسن چاوشی خواننده معروف ایرانی به دلیل داشتن نام خاصی که دارد همیشه در مورد اصالت وی و اینکه او اهل کجاست سوال هایی وجود داشت. همسر خواننده سریال شهرزاد با گذاشتن پستی در صفحه اجتماعی اش در مورد اصالتش بیشتر توضیح داد.

اسپاکو یوسفی با انتشار عکس خودش و پسرش نوشت :

 

اسپاکو یوسفی و پسرش

تیپ همسر محسن چاوشی و پسرش کنار دریا

 

عکس اسپاکو یوسفی همسر محسن چاوشی

برای تمامی قومهای ایرانی احترام بسیار قائل هستم ، ولی محض اطلاع من ایرانی و از قوم با اصالت بختیاری و آریایی هستم و به جرأت میگم که یکی از افتخاراتم هست، درود بر تمامی قومهای خوب و فهیم وطنم قوم هایی که شعور احترام گذاشتن به دیگر اقوام را داشته باشند . برای کسانی که بارها پرسیده بودن من کجایی هستم….

 

اسپاکو یوسفی و پسرش زانکو

 

عکس جشن تولد محسن چاوشی

جشن تولد محسن چاوشی با حضور همسر و فرزندش و همچنین گلاره عباسی و همسرش و مصطفی زمانی برگزار شد.

گلاره عباسی نوشت:

دوستانی بهتر از اب روان و خدایی که در این نزدیکی است .تولد رفیق جان محسن چاوشی .همراه با همسر محترم و دوست داشتنیشون و همسر جانم و مصطفی زمانی نازنین و زانکو ی عزیز دل ما که خدا حفظش کنه برای همه ی ما .تولد مبارک رفیق و همیشه بدرخشی و ما ذوق کنیم

 

 گلاره عباسی و همسرش در کنار محسن چاوشی و همسرش به همراه مصطفی زمانی

 

جشن تولد محسن چاوشی با حضور بازیگران

همچنین گلاره عباسی به همراه همسرش به جشن تولد زانکو چاوشی, پسر محسن چاوشی رفته بود و عکسی به یادگار در کنار محسن چاوشی و همسرش گرفت.

 

گلاره عباسی و همسرش به همراه محسن چاوشی و اسپاکو

 

گلاره عباسی و همسرش در جشن تولد پسر محسن چاوشی

این هم یک عکس خانوادگی دوست داشتنی

تولد زانکو چاوشی جانم

من و همسر جان و خانواده ی مهربان چاوشی

 

مصاحبه با محسن چاوشی

کم مصاحبه هم بودید، از همان انگشت شمار گفتگوی چند خطی هم بوی ادعایی به مشام نمی رسید. آرام بودید برخلاف جنس موسیقی که داشتید...

در ابتدای کارتان نسخه دیگری از کارهای آلبوم «نفرین» بیرون آمد که اسم و رسم چاووشی و دست اندرکاران آلبوم اول ترانه گفته می شد...

- بله دقیقا. به من مجوز نمی دادند و طبیعتا نمی توانستم کارم را با شناسنامه منتشر کنم. پس تصمیم گرفتم برای این که ثابت کنم این ترانه ها را من ساخته و خوانده ام این کار را انجام بدهم. بعد از من هم این کار باب شد که خواننده ها آهنگساز، خواننده و تنظیم کننده را اول ترانه می گفتند به خاطر اینکه دیگر کسی کار کس دیگر را به اسم خودش منتشر نکند.

چرا مردم کمتر از خواننده های دیگر زیرزمینی آن زمان؛ از شما تصویری می دیدند؟

- خب من آن زمان مجاز نبودم. عکس هایی از من در محیط اینترنت وجود داشت اما اینترنت و ... به شکل امروزی همه گیر و قوی و در دسترس نبود. یکسری عکس های شخصی از من منتشر شد که واقعا به خواست و علاقه من نبود.

 

محسن چاوشی و پسرش

محسن چاوشی و پسرش زانکو

 

غیر از موسیقی چه می کردید؟ در واقع امرار معاش از کجا بود؟

- هیچ جا. وضع مالی خوبی نداشتم. چند وقت کوتاهی که در استودیوی رضا فوادیان کار کردیم، همسایه ها شکایت کردند. حیاط مشترک با همسایه ها بود و به خاطر این طور چیزها رفتند شکایت کردند و شهرداری هم آمد و استودیو را خراب کرد. استودیوی توی خیابان سرباز در میدان سپاه بود و بعد از اینکه استودیو را خراب کردند، وسایل پیش رضا ماند. در واقع قرار بود که من توی این استودیو روی آلبوم بعدی کار کنم. خواهر رضا سرمایه گذار کار بود و حدود 4 میلیون بابت این استودیو هزینه کرد. البته من قبل تر با آنها شرط کرده بودم که اگر آلبومم باز مجوز نگرفت شما هم مثل آن دوستان نروید و شکایت کنید. در نهایت آنجا هم داستانش اینطور شد و شهرداری زد خرد و خاکشیرش کرد. باز هم خودم ماندم و خودم بدون اینکه چیزی داشته باشم. دومین آلبوم هم به بن بست خورد.

ماجرای عشقی هم داشتید؟

- نه. من ماجرای عشقی خاصی نداشتم اما همیشه آماده عاشق شدن بودم ولی اینکه خیلی ها می گویند فلانی زخم خورده از عشق بوده یا حتما کسی بلای عاطفی سرش آورده که اینطور غمگین و پرسوز می خواند؛ اصلا صحت ندارد. معشوقه ای وجود نداشت و من اگر می خواندم اتفاقا درباره فقدان این معشوقه بود. معشوقی که خیالی بود یا ... اما خب به هر حال گهگاهی هم ارتباط های زودگذری شکل می گرفت ولی اصلا اینطوری نبودند که بخواهد تاثیر مستقیمی روی من داشته باشند یا من برای کس خاصی اینها را خوانده باشم.

 

عکس قدیمی محسن چاوشی

عکس قدیمی محسن چاوشی

 

- مگر الان مدعی چیزی هستم؟ کسی دنبال این جریانات می رود که شغلش این است. یعنی خواننده است و می خواهد مدام خودش را پرزنت کند، کنسرت بگذارد و ... که در نهایت دیده شود. همان اول هم به شما گفتم؛ من فقط و فقط برای اینکه خودم را خالی کنم موسیقی ساختم و خواندم.

امکانش را به صورت کامل داشتید و دارید. می توانستید یک سوپراستار به تمام معنی باشید که مردم هر جا شما را ببینند دورتان را بگیرند و امضا و ... خیلی راحت می توانستید مثل خیلی ها آدم مشهوری شوید که مردم چهره تان را حتی بیشتر از اسم تان بشناسند.
- سوپراستار بشوم که در نهایت چه اتفاقی بیفتد؟ فروتنی هم نمی کنم و شما می دانی که از این اخلاق ها ندارم. خیلی صادقانه حرف می زنم. می خواهم بپرسم که این شهرت بیش از حد و به قول شما سوپراستار شدن به
چه دردمی خورد؟ با آن می توانستم چه کاری انجام بدهم؟
 
یعنی شهرت ناگهانی که درباره اش حرف زدیم هم باعث نشد که فضای تان عوض شود و سرخوشانه بپرید وسط خوشبختی و عالم شهرت؟
- این شهرت ناگهانی خیلی سریع برایم تمام شد. شاید نهایتا شش ماه برایم جذابیت داشت. سریع برایم ریخت. نمی دانم چرا.
 
برگردیم به سال های گذشته... اولین کیبورد را کی خریدید؟
- همیشه دوست داشتم یک کیبورد خوب داشته باشم. بعد از آن کیبوردی که دوستان هم محلی ام از من پس گرفتند، روز به روز کیبوردهای جدیدتری به بازار می آمد. یک سیستم جدیدی بعدتر آمد به اسم VCD که همان کابلی بود که مشهد در به در دنبالش می گشتم. امروز بیشتر از VCD استفاده می کنم. سیستمی که فقط دیتا انتقال می دهد و نه صدا. زمانی که به شرایط مطلوب رسیدم کیبورد و اینها از مد افتاده بود.
 
اولین بار کی ذوق کردید؟ ذوق به معنی واقعی.
- اولین باری که خیلی ذوق کردم... اصلا ذوق نکردم. هیچ چیز ذوق زده ام نمی کند.
 
اولین بار که خانواده صدای تان را در قالب یک آلبوم موسیقی شنیدند چه اتفاقی افتاد؟ برخورد خانواده چطور بود؟
- یادم نیست که چه گفتند چون اوایل فقط توی خانه کار می کردم و طبیعتا فقط مادرم توی خانه بود و می شنید که موزیک می سازم و تمام آهنگ هایی که بعدها به عنوان آلبوم منتشر شد را مادرم از قبل شنیده بود. وقتی آلبوم اولم پخش شد، مادرم رفته بود پیش برادرهایم بلژیک. هم مهرداد وهم فرهاد بلژیک هستند. مادرم از خانه مهرداد رفته بود به فرهاد سری بزند که فرهاد آلبوم را دانلودمی کند و برای مادرم می گذارد و اینطور که مادرم می گوید، فرهاد اولین بار صدای من را با همان ترانه «نفرین» می شنود و گریه می کند. چند روز بعد که با فرهاد صحبت می کردم می گفت:«این خیلی قشنگه. اصلا باورم نمی شه که تو این کار رو کردی» و کلی تشویقم کرد.
 
خواهرهایم هم به هر صورت کارهایم را می شنیدند. رابطه چندانی با خانواده ام نداشتم. یعنی خیلی دم دست شان نبودم. مدام دنبال کارهای خودم بودم و آنها هم از طریق اینترنت متوجه شدند که معروف شده ام. مادرم خیلی خوشحال بود از این قضیه، پدرم هم همینطور؛ اما به هر صورت مرد است و سعی می کرد خوشحالی اش را به روی خودش نیاورد اما حالا از این که توی فامیل و همسایه و آدم ها از من حرف می زنند افتخار می کند. خیال شان بالاخره از من راحت شد که راهم را پیدا کرده ام. همیشه به خاطر وضع درس و شکل زندگی ام نگران بودند و حالا خیال شان راحت است.
 

محسن چاوشی

عکسهای جذاب محسن چاوشی

 

آن زمان پیشنهاد خاص و وسوسه کننده ای نداشتید؟
- چرا خیلی زیاد. به هر صورت کنسرت خیلی درآمدزاست و بیشتر پیشنهادهایی که داشتم پیرامون همین مسئله کنسرت بود. پیشنهادهای سینمایی هم داشتم.
 
 
همکاری تان با سریال شهرزاد از کجا شکل گرفت؟
- «شهرزاد» شاید یکی از کامل ترین نمونه هایی است که می توانم به عنوان مصداقی برای جواب هایی که به سوال اول تان دادم باشد. شهرزاد را بسیار دوست دارم. همان اول که سناریو فیلم را خواندم حس کردم کار با شخصیت و آبروداری است و با فیلم های دیگر در این ژانر فرق دارد. ضمن اینکه قبلا هم به این نکته اشاره کردم که دوستی من با محمد امامی و رابطه بسیار خوبی که بین ما به عنوان دو دوست برقرار است باعث شد بیشتر به این پروژه اعتماد کنم. این پروژه ها اگر خروار خروار پول هم پشت شان باشد، اگر همدلی درست و اصولی در فضای آن وجود نداشته باشد، هیچ تضمینی مبنی بر موفقیت در آنها وجود ندارد. تمام جذابیت های سینمایی این اثر یک طرف و تیم سازنده اش هم یک طرفِ این جذابیت های دوست داشتنی هستند. به هر صورت این اتفاق افتاد و امیدوارم ماحصل آن خوب شده باشد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ملیکا

    ایشان خیلی خیلی محبوب هستند. به شدن طرفدارا دارن. نیمی از ایرانی ها با صدای او خاطره دارند.

  • ناشناس

    محن چاوشی حرف نداره ، بنظرم خیلی با شخصیته و صداش هم بی نظیره...
    من عاشق صداشم🎀
    ببخشیدهر کی هر چیزی میگه از روی حسادته !
    من ،دوستام و کل خونوادم عاشقشیم👌👌👌
    خدا حفظش کنه