شمانیوز
شما نیوز

اولین آمار فروش سینمای آنلاین یک ماه پس از شروع این طرح اعلام شد

نیم میلیون بلیط فروش رفته و یک میلیون و ۲۵۰ هزار تماشاگر

با گذشت بیش از یک ماه از طرح سینمای آنلاین که از ۲۴ فروردین و با اکران فیلم "خروج" فعالیتش را آغاز کرد، آمارها از حدود نیم میلیون بلیط فروش رفته در مجموع پنج فیلم به نمایش درآمده در فیلیمو و نماوا خبر می‌دهند.

نیم میلیون بلیط فروش رفته و یک میلیون و ۲۵۰ هزار تماشاگر

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی فیلیمو و نماوا، طرح سینمای آنلاین از ۲۴ فروردین ماه ۹۹ برای حمایت از سینمای ایران در بحران متاثر از شیوع بیماری کرونا و با نمایش فیلم "خروج" آغاز به کار کرد که در ادامه این مسیر چهار فیلم "طلا،" "زیرنظر"، "مهمان‌خانه ماه‌نو" و "تیغ و ترمه" نیز به آن پیوستند. با گذشت بیش از یک ماه از شروع این طرح و در ادامه روند اطلاع رسانی از تعداد بلیط‌های فروش رفته، در حدود نیم میلیون بلیط در مجموع دو پلتفرم فیلیمو و نماوا تا کنون خریداری شده است. این آمار که به صورت مستقیم به ازای هر خرید ثبت و به صورت تجمیعی از دو پلتفرم میزبان این طرح یعنی نماوا و فیلیمو اعلام می‌شود، خبر از گردش مالی حدود هفت و نیم میلیارد تومانی برای سینمای ایران می‌دهد. 

در طرح اکران آنلاین که بلیط آن ۱۵ هزارتومان قیمت گذاری شده و هر بلیط تا هشت ساعت پس از خرید اعتبار تماشا دارد، متناسب با متغیرهای بازدید در شبکه نمایش خانگی، برای هر بلیط حداقل ۲.۵ تماشاگر در نظر گرفته می‌شود. به همین ترتیب می‌توان بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تماشاگر را در مدت یک ماه از شروع طرح اکران آنلاین  برای این پنج فیلم برآورد کرد. همچنین به دلیل تعلق گرفتن بدون واسطه ۷۰ درصد از درآمد فروش به صاحب اثر، در مجموع بیش از پنجاه فیلم متقاضی اکران آنلاین هستند و تصمیم بر این است که این طرح با اکران هفتگی حداقل دو فیلم ادامه پیدا کند.

 

این میزان استقبال تماشاگران در مجموع دو پلتفرم نماوا و فیلیمو در حالی رقم خورده که طرح سینمای آنلاین جز در هفته سوم اکران فیلم خروج و آن هم بصورت کاملا محدود، هیچگونه تبلیغ تلویزیونی نداشته و فیلم‌هایی که در صورت اکران سینمایی می‌توانستند امکان تبلیغ تلویزیونی داشته باشند نیز متاسفانه حالا طی طرح اکران آنلاین از آن محروم شده‌اند. البته هرچند شواهد از موفقیت در شروع طرح اکران آنلاین  حکایت دارد اما قضاوت قطعی را باید به آینده موکول کرد. چرا که اگر همراهی، هماهنگی، همدلی و رفتار حرفه‌ای خوب فعلی بین مدیران سینمایی، صاحبان آثار، توزیع کنندگان و بینندگان حفظ شود قطعاً این امر تأثیر به سزایی بر اقتصاد سینما و افزایش اشتغال در این حوزه خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است در راستای شفافیت هرچه بیشتر طرح سینمای آنلاین، آمار تجمیعی فروش در آینده نیز اعلام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied