شمانیوز
شما نیوز

افراد مشهوری که در ابتدا شکست خوردند +تصاویر

اگر از آن دسته افرادی باشید که فکر می کنند زندگی ناعادلانه است، کاملا حق با شما است. بعضی افراد در رسیدن به موفقیت خیلی خوش شانس هستند و خیلی زود به نتیجه می رسند حال آنکه عده ای دیگر باید زحمت خیلی زیادی بکشند.

افراد مشهوری که در ابتدا شکست خوردند +تصاویر

شکست افراد موفق در ابتدای کار

اگر از آن دسته افرادی باشید که فکر می کنند زندگی ناعادلانه است، کاملا حق با شما است.

بعضی افراد در رسیدن به موفقیت خیلی خوش شانس هستند و خیلی زود به نتیجه می رسند حال آنکه عده ای دیگر باید زحمت خیلی زیادی بکشند.

اگر خود را جزو دسته ی دوم می دانید، صبوری و ثبات قدم کلیدهای موفقیت دستیابی به اهداف تان است.

در ادامه لیستی از افراد معروف ارایه خواهیم داد که پس از شکست هایی که متحمل شدند، میدان را خالی نکردند. دیدگاه “هرگز تسلیم نشو” به آن ها کمک کرد که به یکی از موفق ترین ها در عرصه ی کاری خود تبدیل شوند.

 

وینستون چرچیل

افراد مشهوری که در ابتدا شکست خوردند (+تصاویر)

 

چرچیل قبل از این که برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات شود دوبار به عنوان نخست وزیر انگلستان انتخاب شد. اما مسیر رسیدن او به موفقیت هایش چندان هم هموار نبود. در دوران کودکی، چرچیل در کلاس ششم مردود شد.

حتی در سیاست هم طعم شکست را بارها تجربه کرد و هر دفعه که می خواست وارد نقشی در دنیای سیاست شود با شکست مواجه می شد. با این حال او هرگز دلسرد نشد و باز هم به تلاش خود ادامه داد تا این که توانست در ۶۲ سالگی نخست وزیر انگلستان شود.

 

والت دیزنی

افراد مشهوری که در ابتدا شکست خوردند (+تصاویر)

 

والت دیزنی، به عنوان مرد پشت صحنه ی میکی موس و دیزنی ورلد در جهان شناخته شده است. به دلایلی نامعلوم، اولین شرکت انیمیشن دیزنی دچار ورشکستگی شد. ضمن این که وقتی در دفتر روزنامه مشغول به کار شد، توسط سردبیر به دلیل “نداشتن خلاقیت” اخراج شد.

او برای این که سرمایه ی مربوط به ساخت دیزنی لند را پیدا کند ۳۰۲ بار جواب رد شنید!

 

جری ساینفیلد

افراد مشهوری که در ابتدا شکست خوردند (+تصاویر)

 

خیلی ها جری ساینفیلد را می شناسند اما شاید چیز زیادی از گذشته ی او ندانند. بار اولی که ساینفیلد جوان روی صحنه رفت تا نمایش کمدی خود را در مقابل جمعیت اجرا کند زبانش بند آمد. از آنجا که تجربه ی اولش موفق نشد، مورد تمسخر و هو شنیدن مخاطبان قرار گرفت با این حال ساینفیلد باز هم شب بعد روی صحنه رفت و این بار توانست با خنده و تشویق حضار مواجه شود.

 

مرلین مونرو

افراد مشهوری که در ابتدا شکست خوردند (+تصاویر)

 

هر چند که مونرو خیلی زود به موفقیت دست پیدا کرد اما این طور نبود که به راحتی وارد عرصه ی هنر شود. مونرو در کودکی تحت تربیت خشنی قرار داشت و وقتی می خواست وارد بازار کار شود خیلی از طراحان مدل به او گفتند که تنها به عنوان منشی می تواند مشغول به کار شود. باز هم مونرو از رویاهای خود دست برنداشت و طولی نکشید که به یکی از هنرمندان شاخص دنیا تبدیل شد.

هریسون فورد

افراد مشهوری که در ابتدا شکست خوردند (+تصاویر)

مدیران ساخت فیلم در اولین فیلم هریسون فورد به او گفتند که شایستگی تبدیل شدن به یک ستاره را ندارد. اما هریسون به آن ها اثبات کرد که سخت در اشتباه هستند. او توانست با نقش آفرینی هایی مثل “هان سولو” و “ایندیانا جونز” به موفقیت چشم گیری دست پیدا کند و برای چندین دهه به عنوان یک سوپراستار معرفی شود.

 

استفان کینگ

افراد مشهوری که در ابتدا شکست خوردند (+تصاویر)

 

استفان کینگ یکی از نویسندگان معروف دنیا است که پرفروش ترین آثار را ارایه داده است. اما او هم از تجربه ی شکست مستثنی نبود. به طوری که رمان مهیج “کری” او با ۳۰ بار جواب رد مواجه شد و همین عامل باعث شد که او تسلیم شود و آن را به سطل زباله بیندازد. اما همسرش کتاب را پیدا و او را تشویق کرد که به تلاش خود ادامه دهد. در نهایت کینگ توانست ناشری را برای چاپ این کتاب متقاعد کند.

لوییزا می آلکوت

افراد مشهوری که در ابتدا شکست خوردند (+تصاویر)

اراده و پشتکار به آلکوت کمک کرد تا رمان کلاسیک “زنان کوچک” را به دنیا معرفی کند. او تلاش های زیادی برای چاپ کتاب کرد در حالی که در همان زمان مجبور بود برای تامین مخارج خانواده اش به عنوان خدمتکار در خانه ای مشغول به کار شود.

 

الویس پریسلی

افراد مشهوری که در ابتدا شکست خوردند (+تصاویر)

 

بدون شک پریسلی یکی از مشهورترین هنرمندان تاریخ است. نام او حتی دهه ها بعد از مرگ نابهنگامش زنده ماند. سال ۱۹۵۴ بود که الویس فاصله ی زیادی تا ستاره شدن داشت و بعد از اولین اجرایش اخراج شد و به او پیشنهاد شد که به جای خوانندگی به دنبال رانندگی کامیون باشد!

خیلی از چهره های شاخص دنیا طعم فقر، رد شدن و شکست را چشیده اند با این حال هیچ گاه رویای خود را کنار نگذاشتند. شاید این جمله کمی بیش از حد تکراری به نظر برسد اما واقعیتی است که تا آن را قبول نکنیم به پیروزی نمی رسیم: “بدون شکست هیچ موفقیتی وجود ندارد.

 

برگرفته از نوشته حمیده خادم زاده در زومیت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied