شمانیوز
شما نیوز

کنسرت پرحاشیه شجریان در تالار وحدت + تصاویر

هفته گذشته اجرای کنسرت آنلاین همایون شجریان با حواشی زیادی روبرو شد.

کنسرت پرحاشیه شجریان در تالار وحدت + تصاویر

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : مهمترین رویدادهای موسیقی کشور در هفته ای که گذشت را در این گزارش بخوانید:

 

امکان بازگشایی اماکن فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی اعلام کرد که این وزارتخانه برای شروع فعالیت‌های فرهنگی آماده است، اما همه این‌ها منوط به اجازه ستاد مقابله با ویروس کروناست. متن توئیت سید عباس صالحی وزیر ارشاد به شرح زیر است:

«درخواست بازگشایی سینما، سالن‌های تئاتر، موسیقی و آموزشگاه‌های هنری همراه با تدوین و ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده و در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارد. امیدواریم در آینده نزدیک ضمن توجه به سلامت اجتماعی، فرصت مجدد برای کسب و کار‌های یاد شده فراهم شود.»

 

وزیر ارشاد

 

تالار وحدت و برنامه‌های متعدد فرهنگی

در روز‌های کرونایی، تالار وحدت از برگزاری برنامه‌های مختلف به صورت آنلاین غافل نماند. کنسرت‌های متعددی در این سالن اجرا شد و مسئولان بنیاد رودکی سعی کردند بازار فرهنگ و هنر را در دوران قرنطینه گرم نگه دارند. تاکنون کیوان ساکت، وحید تاج، همایون شجریان، گروه «رستاک»، سامان احتشامی، علی زندوکیلی و پرواز همای کنسرت‌های آنلاینی را در تالار وحدت تهران برگزار کردند. این روز‌ها خبر می‌رسد که آمادگی لازم برای شروع مجدد برنامه‌های مختلف از جمله تئاتر و کنسرت وجود دارد.

 

تالار وحدت

 

امید صدیق مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی هم اعلام کرد وضعیت این ارگان فرهنگی مانند دیگر ارگان‌های زیر نظر وزارت ارشاد است و پس از اجازه ستاد مقابله با کرونا، آغاز به فعالیت دوباره خواهد کرد.

البته به دلیل اینکه هنوز ویروس کرونا به صورت کامل شکست نخورده و همچنان ویروس خطرناکی است، بازگشایی اماکن فرهنگی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

کنسرت پرحاشیه همایون شجریان

همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی یکشنبه چهارم خرداد ماه ساعت ۲۱ و همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، کنسرت آنلاینی را به رهبری بردیا کیارس در تالار وحدت تهران برگزار کرد. در این کنسرت که با همراهی ۳۵ نوازنده پیش روی مخاطبان قرار گرفت، همایون شجریان به عنوان خواننده حضور داشت.

 

حاشیه جدید برای همایون شجریان

در این اجرا قطعاتی منتخب از آلبوم‌های «نسیم وصل» و «با ستاره‌ها» به آهنگسازی و تنطیم محمد جواد ضرابیان و سینا جهان آبادی از محل تالار وحدت به صورت آنلاین اجرا شد. نکته قابل توجه در این کنسرت، رعایت نکردن فاصله اجتماعی برخی حاضران در سالن بود. این در حالی است که قرار بود کنسرت بدون حضور تماشاگران باشد.

موضوع دیگر انتقاد برخی از پولی بودن کنسرت رایگان شجریان بود. پیش از شیوع کرونا شجریان از تلاشش برای برگزاری کنسرت رایگانِ خیابانی می‌گفت، اما این کنسرت در تضاد با ادعای این خواننده پیش از شیوع کرونا بود.

خداحافظی شهرداد روحانی از رهبری ارکستر سمفونیک تهران

شهرداد روحانی مدیر هنری و رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران با انتشار متنی در صفحه شخصی خود از پایان همکاری اش با این مجموعه خبر داد.

پایان همکاری شهرداد روحانی با ارکستر سمفونیک

 

در متن منتشر شده توسط شهرداد روحانی آمده است:

«در پایان چهارمین سال همکاری با ارکستر سمفونیک تهران، در جایگاه مدیر هنری و رهبر ارکستر، از اینکه فرصتی فراهم گردید تا از آن طریق بتوانم در خدمت هنر و موسیقی کشور عزیزمان؛ ایران باشم، خرسندی خود را ابراز می‌نمایم.

فرصتی که به رغم روز‌های تلخ و شیرین، با حضور و حمایت علاقه‌مندان و مخاطبان برای من یادآور خاطراتی فراموش نشدنی خواهد بود.

از تک تک نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران که طی این دوران چهارساله با من همکاری داشتند و همچنین از بنیاد رودکی که با ایچاد بستر فرهنگی مناسب، زمینه را جهت گسترش و اعتلای موسیقی در راستای فعالیت ارکستر سمفونیک تهران فراهم نمود صمیمانه تشکر می‌کنم.

امیدوارم ارکستر سمفونیک تهران همچون گذشته، فعالیت‌های خود را در مسیر پیشرفت و تعالی ادامه دهد.

شهرداد روحانی/ اول خرداد ۱۳۹۹»

نامه شهرداد روحانی برای رفتن از ارکستر سمفونیک تهران

اجرای متفاوت کیهان کلهر

کیهان کلهر نوازنده جهانی موسیقی ایرانی که عموم مخاطبان وی را بیشتر به عنوان نوازنده کمانچه می‌شناسند، شامگاه پنجشنبه اول خرداد ماه از محل موزه آبگینه تهران کنسرت آنلاینی را در روز‌های کرونایی برای طرفدارانش اجرا کرد.

در این کنسرت که با استقبال ۲۵ هزار نفری مخاطبان همراه بود، کیهان کلهر ساعت ۲۱:۳۰ از طریق صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام به مدت یک ساعت قطعاتی را به صورت تک نوازی سه تار اجرا کرد.

اجرای متفاوت کلهر

این نوازنده جهانی که در سال‌های اخیر کنسرت‌های متعددی را همراه با نوازندگان ایرانی و خارجی در کشورمان و سایر کشور‌های دیگر برگزار کرده کنسرت خود را با قطعه‌ای در دستگاه سه‌گاه آغاز کرد. وی در ادامه قطعات دیگری را در دستگاه چهار مضراب و ابوعطا اجرا کرد.

«از غم عشق تو‌ای صنم» و «مرغ سحر» از جمله قطعات ماندگار موسیقی ایرانی که پیش از این کلهر با همراهی دیگر استادان موسیقی ایرانی از جمله حسین علیزاده و محمدرضا شجریان در کنسرت‌های متعدد اجرا کرده بود، آثاری بودند که در این کنسرت برای مخاطبان به صورت تک نوازی سه تار اجرا شد.

کیهان کلهر پس از اینکه با دریافت جایزه وومکس به‌عنوان مرد سال موسیقی جهان در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، مجموعه کنسرت‌های «شهر خاموش» را در تالار وحدت به صحنه برد. در این اجرا کوارتت مینیاتور، کلهر را همراهی می‌کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied