شمانیوز
شما نیوز

کرونا، هالیوود را به دردسر انداخت

براساس پیش‌بینی‌های یک شرکت تحقیقاتی، عواقب ناشی از شیوع ویروس کرونا درآمد گیشه‌ آمریکا را در مقایسه با سال گذشته میلادی به نصف کاهش می‌دهد.

کرونا، هالیوود را به دردسر انداخت

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری برترین ها: به گزارش ورایتی، شرکت تحقیقاتی موفت‌ناتانسون (MoffettNathanson) در گزارشی عنوان کرد تعطیلی سینماها و بلاتکلیفی صنعت فیلمسازی در پی شیوع ویروس کرونا، تاثیری مخرب بر گیشه سینماها در آمریکا خواهد داشت.

براساس پیش‌بینی‌های این شرکت تحلیلگر وال استریت، درآمد حاصل از فروش بلیت در سینماهای آمریکا امسال با کاهشی ۵۰ درصدی، از ۱۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۵.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. این افت درآمدی در صورتی که سینماها در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) بازگشایی نشوند و یا اکران فیلم هایی چون انگاشته (Tenet) و مولان (Mulan) به زمان دیگری موکول شود، می‌تواند از این هم شدیدتر باشد.

سالن‌های سینما در آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا، از ماه مارس (فروردین) تعطیل شدند. حال با کاهش مقررات قرنطینه، فیلم سینمایی انگاشته به کارگردانی کوانتین تارانتینو قرار است ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر) اکران شود و براساس برنامه‌ریزی‌های موجود، فیلم مولان ساخته نیکی کارو نیز یک هفته بعد در تاریخ ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) روی پرده سینما خواهد رفت.

خسارت جبران‌ناپذیر کرونا به گیشه‌های سینما

به نقل از مولفان این گزارش، درآمد گیشه‌های آمریکا در سال ۲۰۲۱ با ارائه فهرستی قوی از فیلم‌های اکران شده، بار دیگر افزایش یافته و به ۹.۷ میلیارد دلار خواهد رسید. هرچند اگر امکان از سرگیری ایمن تولیدات سینمایی وجود نداشته باشد و استودیوهای فیلمسازی بیشتر تولیدات خود را در سرویس‌های پخش اینترنتی یا ویدئو عرضه کنند، درآمد سینماهای آمریکا در این بازه زمانی نیز از میزان تخمین زده شده پایین‌تر خواهد بود.

با شیوع کرونا در جهان و تعطیل شدن سینماها، بسیاری از استودیوهای فیلمسازی به اکران آنلاین آثار خود روی آوردند. شرکت موفت ناتانسون پیش‌بینی می‌کند که رواج این شیوه نمایش، در ماه‌های آینده سرعت بیشتری بگیرد. این برای سینمادارانی که برای حفظ دسترسی انحصاری خود به تولیدات استودیوهای بزرگ سخت جنگیده‌اند، خبر تلخی است اما به نفع استودیوهایی است که مدت‌هاست به دنبال کاهش فاصله زمانی بین اکران فیلم بر پرده و عرضه آن در شبکه نمایش خانگی هستند؛ گفتنی است در حالت معمول بین نمایش یک فیلم در سینماها تا عرضه دی‌وی‌دی آن برای فروش، ۹۰ روز فاصله زمانی وجود دارد. بنابراین ممکن است حتی پس از کشف واکسن و مهار ویروس کرونا اوضاع گیشه سینماها به حالت عادی بازنگردد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied