شمانیوز
شما نیوز

چیزهایی که درباره محسن چاوشی نمی دانید + تصاویر

محسن چاوشی عجیب ترین خواننده دو دهه اخیر در ایران است. عجیب خواندن او از نظر ما دلایل زیادی دارد که امروز، هشتم مردادماه،در سالروز تولد این خواننده پرطرفدار، قصد داریم به بخشی از آن بپردازیم.

چیزهایی که درباره محسن چاوشی نمی دانید + تصاویر

محسن چاوشی عجیب ترین خواننده دو دهه اخیر در ایران است. عجیب خواندن او از نظر ما دلایل زیادی دارد که امروز، هشتم مردادماه در سالروز تولد این خواننده پرطرفدار، قصد داریم به بخشی از آن بپردازیم. از محسن چاوشی تاکنون ده آلبوم رسمی منتشر شده که برخی از آن ها با حواشی و رکوردهای عجیب وغریبی همراه بوده است. این خواننده که اصالتی کُرد دارد، در خرمشهر به دنیا آمد، دوره ای به همراه خانواده اش به یکی از شهرک های مشهد که بیشتر جنگ زده ها در آن ساکن هستند، مهاجرت کرد و از ۲۰ سالگی هم، ساکن تهران شد. او تا امروز که سالروز تولد ۴۱ سالگی اش است، اتفاقات زیادی را در موسیقی رقم زده است. به همین بهانه چند فراز مهم از زندگی او را در این مطلب مرور کردیم.

 

جشن تولد محسن چاوشی در استودیو +عکس



ساخت استودیوی خانگی با چند پتو!
محسن چاوشی فرزند پنجم یک خانواده هشت نفره است. او سه برادر و دو خواهر دارد که هیچ کدام به طور جدی در حوزه موسیقی فعالیت نمی کنند. او به همراه خانواده اش وقتی ۲۰ ساله بود، از مشهد به تهران مهاجرت کرد. به گفته خودش تا قبل از خرید کامپیوتر، با یک کیبورد و گیتار کار و صداها را با یک ضبط صوت کوچک ثبت می کرد. این روند ادامه داشت تا این که برادرش مهرداد برایش مقداری پول می فرستد و او با این پول، برای خودش یک کامپیوتر و یک کیبورد بهتر می خرد. از این دست اتفاقات در زندگی چاوشی باز هم وجود دارد. او برای ساخت موسیقی «سنتوری»، با چند پتو داخل اتاقش را عایق می کند و مادرش نیز بیرون اتاق را با چند پتو می پوشاند تا او صاحب یک استودیو شود و موسیقی فیلم داریوش مهرجویی در آن متولد شود.

ماجرای لغو کنسرت محسن چاوشی - کنسرت محسن چاوشی - شبکه خبری تهران ...


شروع جدی موسیقی در دوره سربازی!
شاید عجیب به نظر برسد، اما موسیقی برای چاوشی در دوره سربازی جدی شد. چاوشی که این روزها او را به عنوان یک خواننده معروف می شناسیم، به گفته خودش اهل درس نبوده و به زحمت خودش را به ترم یک دانشگاه در رشته حسابداری رسانده است. سر یکی از امتحان ها، وقتی نتوانست به حل یک سوال برسد، ماشین حساب را به زمین زد، از کلاس بیرون رفت و دیگر به دانشگاه برنگشت. چندماه بعد، راهی پادگان می شود و آشنایی با سربازی به نام «بهزاد احمدوند» که در خانه شان یک استودیوی کوچک داشت، مسیر زندگی چاوشی را به طور جدی تغییر می دهد. او در این دوران چند شعر هم گفته که در آلبوم اولش منتشر شده است. جالب این که چاوشی در دوره سربازی در یگان تشریفات موزیک دژبان کل بوده و آن جا هم ساز می زده است.

 

رکورد جدید طرفداران «محسن چاوشی» | اعتمادآنلاین


حاشیه ها، یار غار خواننده «شهرزاد»
انتشار آلبوم های محسن چاوشی در سال های اخیر بیشتر با حاشیه همراه بوده است. گاهی اوقات این حاشیه ها قبل از مجوز گرفتن آلبوم شروع شده و حتی تا مدت ها بعد از انتشار آلبوم ادامه داشته است. آلبوم «ابراهیم» و «بی نام» که در ابتدا قرار بود نام دومی «قمارباز» باشد، دو نمونه از همین آلبوم های حاشیه ساز او هستند که برای مجوز اشعار به مشکل برخوردند و پس از کش وقوس های زیادی منتشر شدند. البته این حاشیه ها فقط محدود به آلبوم های این خواننده نیست. گاهی او برای انتشار تک آهنگ های خود نیز، چالش های عجیبی دارد؛ تازه ترین نمونه آن هم به قطعه «الا دختر» که برگرفته از یک قطعه فولک است، برمی گردد. در قسمتی از آهنگ صدای یکی از کلمه های خوانده شده با یک بوق ممتد جایگزین و منتشر شده است.

حمایت روزنامه‌های اصولگرا از «محسن چاوشی» در دعوا با همسر «ابی ...


هواداران خاص و گلریزان های چاوشی!
کم پیش می آید محسن چاوشی به حرف بیاید و با رسانه ای گفت وگو کند. تعداد گفت وگوهای او در تمام سال های فعالیتش به کمتر از تعداد انگشتان دست می رسد اما به جرئت یکی از پرطرفدارترین خواننده های حال حاضر موسیقی کشور است. طرفدارانی که در کنار دوست داشتن، تعصب ویژه ای نسبت به فعالیت و نقدهایی که متوجه چاوشی است، دارند و خود را «چاوشیست» می خوانند! تنها رسانه رسمی و فعلی چاوشی، چند صفحه شخصی در شبکه های اجتماعی است.

 

محسن چاوشی"، همسر و پسرش سوار بر موتور


۲ دهه خوانندگی بدون کنسرت محسن چاوشی
با وجود هواداران زیاد، تا به حال خواننده هیچ کنسرتی نبوده، این هم یکی دیگر از عجایب رفتاری اوست. با این حال، برخلاف برخی خواننده های هم دوره اش، هنوز از میدان خارج نشده است و طرفدارانش محدود به دهه خاصی نمی شود؛ طرفدارانی دارد که او را «آقای خاص صدا» می دانند و آلبوم هایش معمولا جزو پرفروش ترین آلبوم های سال است. چاوشی خواننده ای است که می توان او را با خودش مقایسه کرد و به همین دلیل است که می توان گفت او در چندسال گذشته، با وجود داشتن آهنگ های موفق و جریان ساز، از نوآوری هایش عقب مانده است. شاید او هنوز در سبک خاص خودش بی رقیب باشد، اما باید دید در ادامه این سال ها، می تواند تجربه موفق تری نسبت به آلبوم هایی مانند «پاروی بی قایق» و «امیر بی گزند» داشته باشد؟ شاید هم بالاخره وقت آن رسیده است که او به روی صحنه کنسرت بیاید و آن جا به همه سوال های بی پاسخی که درباره او وجود دارد، پاسخ دهد.

 

 

منبع : روزنامه خراسان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied