شمانیوز
شما نیوز

دستمزد امین حیایی در برنامه عصر جدید فاش شد + جزئیات

امین حیایی داور مسابقه عصر جدید درباره شایعاتی که پیرامون او به وجود آمده توضیح داد.

دستمزد امین حیایی در برنامه عصر جدید فاش شد + جزئیات

امین حیایی داور مسابقه عصرجدید درباره شایعاتی که پیرامون او به وجود آمده توضیح داد.

 

;v_kh

 

امین حیایی بازیگر باسابقه  سینما و تلویزیون  ایران، این روزها چالش‌ها و تجربه‌های جدیدی را تجربه می‌کند؛ چالش‌هایی از جنس داوری در مسابقه استعدادیابی "عصر جدید" که او را تبدیل به کاراکتری امیدبخش برای شرکت‌کنندگان کرده است تا حضور در  تبلیغات  بازرگانی که این روزها برخی دیگر از چهره‌های مطرح دنیای بازیگری را هم به این حوزه کشانده است.

​این بازیگر، به سوالاتی درباره عصر جدید و حضور در تبلیغات بازرگانی پاسخ داده است. او که اخیرا یک سس را تبلیغ کرده و این تیزر در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود، درباره ورودش به عرصه تبلیغات می‌گوید: من برای همین تبلیغات هم سال‌ها صبر کرده‌ام. سال‌ها پیشنهادات زیادی به من می‌شد و قبول نمی‌کردم چون می‌خواستم تبلیغی که  بازی  می‌کنم در شأن من باشد یا بتوانم به آن تبلیغ اعتماد کنم و به اعتبارم لطمه نخورد

از این بگویید که بعد از سال‌ها حضور سینمایی و دوری از تلویزیون، چطور در قامت داور یک مسابقه استعدادیابی به "عصر جدید" پیوستید و اصلاً احسان علیخانی درخواستش برای پذیرفتن داوری را با چه نکات یا پارامترهایی مطرح کرد؟

من قبل از اینکه وارد "عصر جدید" شوم پیشنهاد اجرا برای سه برنامه در  تلویزیون  داشتم اما علاقه‌ای نبود که بخواهم به آن‌ها جواب مثبت بدهم. از طرفی آنقدر مجریان توانمندی داریم که من فکر کردم اگر اجرای یکی از این برنامه‌ها را قبول کنم تا زمانی که بخواهم مجری خوبی شوم و توانمندی‌های یک مجری را به دست بیاورم، بخش زیادی از برنامه پیش رفته و من حتی اعتبار خودم را هم از دست داده‌ام. با این حال احسان علیخانی به من پیشنهاد داد که در نقش داور حضور پیدا کنم و این برایم جذاب بود.

چطور برای اجرا وسوسه نشدید؟ چون الان خیلی از بازیگرها دوست دارند اجرا را هم تجربه کنند.

اتفاقاً پیشنهادات خیلی خوبی هم مطرح شد و حتی وقتی رد کردم، می‌خواستند با مسائل مالی نظر من را جلب کنند. با این حال من دوست نداشتم اجرا کنم و حتی فکر می‌کردم ممکن است به اعتبارم لطمه بزند.

واقعاً اعتبار مساله اصلی‌تان بود؟

مسلماً. دوست نداشتم اعتباری را که در رشته کاری خودم به دست آورده بودم از دست بدهم. حتی خیلی‌ها شاید بگویند اگر موسیقی را ادامه می‌دادم نسبت به بازیگری موفق‌تر بودم، ولی من نمی‌خواهم فعالیتم در  موسیقی  هم در حدی باشد که بازیگری‌ام را تحت‌الشعاع قرار دهد. به ویژه که "اجرا" نیاز به اطلاعات عمومی در حوزه سیاست، فرهنگ و… دارد که من احساس می‌کردم چنین اشرافی ندارم.

من ترجیح می‌دهم نردبان کاری خودم را بالا بروم و داوری هم را به خاطر  عشق  به این بچه‌هایی که از سراسر کشور می‌آیند و دوست دارند دیده شوند قبول کردم که شاید  دستمزد  همین کار یک هشتم پولی هم که بابت اجرا در تلویزیون به من پیشنهاد شده بود نباشد.

شرط خاصی برای داوری داشتید؟

شرط خاصی نداشتم دوست داشتم فرایند کار را بدانم و وقتی صحبت کردیم و دیدم احسان علیخانی با چه عشقی کار می‌کند و چقدر دغدغه و هیجان دارد، فهمیدم او پای کارش و بچه‌ها می‌ایستد پس می‌توان با او کار کرد.

 

پیش از این مطرح شده بود که دستمزد شما از باقی داوران بیشتر است؛ خودتان اطلاعی نسبت به باقی دستمزدها دارید؟

خیر، نه می‌دانم و نه می‌پرسم، چون دستمزد خصوصی است.

شما از بازیگرانی هستید که به تبلیغات بازرگانی هم ورود کرده‌اید. در این حوزه هرچقدر هم حساسیت داشته باشید باز هم معمولاً وقتی یک بازیگر حرفه‌ای وارد این حوزه می‌شود نوعی واکنش منفی نسبت به آن‌ها شکل می‌گیرد. آیا برای ورود به این میدان هم اولویت‌ها و وسواس‌هایی داشتید؟

من برای همین تبلیغات هم سال‌ها صبر کرده‌ام. سال‌ها پیشنهادات زیادی به من می‌شد و قبول نمی‌کردم چون می‌خواستم تبلیغی که بازی می‌کنم در شأن من باشد یا بتوانم به آن تبلیغ اعتماد کنم و به اعتبارم لطمه نخورد.

به هر حال اعتبار به راحتی به دست نمی‌آید، ولی من هیچ کاری را صرفاً برای  پول  انجام نمی‌دهم. مردم برای من بسیار مهم هستند، مردمی که همیشه به من لطف داشته‌اند و محبت کرده‌اند و این محبوبیت برایم خیلی ارزش دارد، خیلی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید! خیلی وقت‌ها پیش آمده است که خسته و کوفته از سر کار آمده‌ام و مردم را می‌بینم که با عشق آمده‌اند عکس و امضا بگیرند من هم با لبخند صبر می‌کنم تا همان عشق را به آن‌ها برگردانم.

برخی از بازیگران از این موقعیت دلخور می‌شوند که مردم بخواهند دائم از آن‌ها عکس بگیرند و حریم خصوصی‌شان را برهم بزنند.

من هر زمانی که گیر بیفتم سعی می‌کنم تمام و کمال  انرژی  بگذارم و کار همه را راه بیندازم (می‌خندد) حضورم در "عصر جدید" هم فقط به عشق همین بچه‌هاست. دوست ندارم امید از  جامعه  بیرون برود چون جوانان هنوز قابلیت دیده شدن را دارند و باید محیطی باشد که بتوانند در آن  رشد  کنند و  درآمد  کسب کنند. بازتاب این‌ها را هم می‌بینم که وقتی مرا می‌بینند، می‌گویند دمت گرم که رای مثبت می‌دهی…

دارا حیایی پس از ایفای نقش در فیلم "شعله‌ور" چندی پیش هم در سریال "از سرنوشت" بازی کرد و اتفاقاً کاراکترش شباهت‌هایی هم با برخی از نقش‌های شما داشت چطور او را در مسیر ورود به بازیگری راهنمایی کرده‌اید؟

بیشتر توصیه می‌کنم که  اخلاق  حرفه‌ای داشته باشد.

مثل خیلی از هنرمندان که نمی‌خواهند فرزندشان وارد همان حرفه شود نگران نبودید؟

تنها نگرانی من اخلاقیاتش بود که از او می‌خواستم برخی از اصول را رعایت کند مثلاً در کار به همه احترام بگذارد تا آن‌ها هم به او احترام بگذارند و اینکه دقت کند کارگردان، فیلمبردار، گریمور و… از او چه می‌خواهند. توصیه‌هایم بیش از اینها نبوده است؛ من نه پیشنهاد دادم وارد این کار شود و نه دوست داشتم وارد شود، چون می‌دانم در این حرفه با چه مشکلاتی مواجه هستیم. به هر حال باید تحمل داشته باشد، انعطاف پذیر باشد و جنبه نقد و حتی ناسزا شنیدن را هم داشته باشد.

گاهی بین برخی داوران بحث‌هایی در می‌گیرد یا بین داوران و احسان علیخانی. خیلی‌ها برایشان سوال است که بدانند  پشت صحنه این ماجراها چگونه تمام می‌شود؟

همه چیز در لحظه است و واقعی اتفاق می‌افتد، پشت صحنه همه اینها پر از خنده و لذت است که خیلی از آن‌ها در برنامه پشت صحنه یا همان "هشتگ عصر جدید" پخش می‌شود و البته طبیعی است که گاهی بین داوران اختلاف نظر باشد، ما حسابی با هم بحث می‌کنیم و خیلی هم جذاب است.

 

 

بیوگرافی امین حیایی:

امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. امین حیایی در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. امین حیایی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم «براده‌های خورشید» شد.

امین حیایی خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های سینمایی بازی کند و امین حیایی ر اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «سیب سرخ حوا» (۱۳۷۸) چندان موفق نبود. او در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت روی پرده سینماهای تهران رفت و از این حیث رکورددار بود.

حیایی همچنین تا به حال در چهار فیلم هتل کارتن، دست‌های آلوده، مزاحم و تله از ساخته‌های سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته‌است. وی در سال ۱۳۸۶ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد. همسر وی نیلوفر خوش خلق از بازیگران سینمای ایران است وهمچنین تنها فرزند وی «دارا حیایی» است. دارا حیایی متولد سال ۱۳۷۵ است.

 

تصاویر امین حیایی,عکس امین حیایی

 

 

قسمتی از زندگی نامه امین حیایی

امین حیایی فرزند بزرگ خانواده است، برادر کوچکتر او امید نام دارد که در کار های مربوط به موسیقی فعالیت می‌کند .همسرش نیلوفر خوش خلق بازیگر سینما و تلویزیون است و آنها دارای یک پسر به نام دارا حیایی می‌باشند، که فارغ التحصیل کامپیوتر است.

امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود.

امین حیایی از میان بازیگران زن سینما‌ی ایران با هدیه تهرانی و مهناز افشار راحت است،محمد‌رضا گلزار نیز یکی از دوستان صمیمی او در عرصه ی سینما است.

اولین تجربه سینمایی او دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی است که ثریا قاسمی او را کشف و به این کارگردان معرفی نمود. امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست.

از سال ۱۳۷۰ وارد عرصه‌ی هنر شده است، شروع کار طنز او با فیلم عروس خوش قدم بود.برای بازی در فیلم «زن زیادی» به کارگردانی تهمینه میلانی برنده‌ی سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، نقش مکمل عروس خوش قدم کاندیداتوری جشن خانه‌ی سینما را برایش به ارمغان آورد و هم‌چنین نقش اصلی «دختر ایرونی» که با بازی روانش جایزه‌ی حافظ جشن دنیای تصویر را از آن خود کرد.

در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم «براده‌های خورشید» شد.

در سال 1381، 6 فیلم با بازی او در سینماهای تهران به روی پرده رفت که برای خود رکوردی محسوب می‌شود.بازی‌های متفاوت او در سال 1382: عروس خوش قدم و دختر ایرونی و در سال 1383 با فیلم‌های «کما» و «مهمان مامان» نام او را به‌عنوان یک بازیگر توانا سر زبان‌ها انداخت تا جایی که او به عنوان یکی از دو بازیگر برگزیده سال برای بازی در فیلم  «دختر ایرونی» از جشن سالیانه ماهنامه دنیای تصویر تندیس حافظ دریافت کرد.

بازی کم نقص و تحسین برانگیز امین حیایی  در فیلم « زن زیادی » در جشنواره بیست و سوم فیلم فجر همچنان نشان از سیر صعودی او در زمینه بازیگری دارد.حیایی همچنان خوش درخشید: شام عروسی، مهمان، اخراجی‌ها و بخصوص بازی منحصر بفردش در اپیزود دوم « ستاره‌ها » با عنوان « ستاره است » بی‌شک او را به عنوان ستاره برتر دهه هشتاد سینمای ایران معرفی می‌کند.

فروش میلیاردی اخراجی‌ها امین حیایی  را به یکی از پول‌ساز‌ترین بازیگران مرد سینمای ایران تبدیل کرد، می‌گوید اگر سی‌دی غیر مجاز اخراجی‌ها وارد بازار نمی‌شد این فیلم به راحتی در تهران سه میلیارد تومان می‌فروخت.

محمد رضا شریفی نیا از حضور امین حیایی  در بیشترفیلم‌های سینمایی استفاده می‌کند و جدیدترین همکاری مشترک آنها در فیلم دایره‌ی زنگی به کارگردانی پریسا بخت آور است.

خیلی ها می گفتند امین حیایی به درد بازیگری نمی خورد اما در حال حاضر، حیایی یکی از گران‌ترین بازیگران است، که به خاطر پرکاری‌اش عملا به پر در‌آمد‌ترین بازیگر سینمای ایران تبدیل شده است.

امین حیایی و همسرش در اطراف تهران، لواسان زندگی می‌کنند؛ منطقه‌ای خوش آب ‌و هوا در شمال شرق تهران و زندگی آرام و بدون دغدغه.

 

تصاویر امین حیایی,عکس امین حیایی

 

گفته‌های نیلوفر خوش‌خلق هم در مورد امین:

خیلی‌ها تصور می‌کنند که پیوند من و امین به خاطر سینما بود، اما معرفت و منش و اخلاق امین مرا جذب کرد. امین انسان بسیار باگذشتی است و طی این سال‌ها، بارها این ویژگی‌اش را به من ثابت کرد. ما سال‌ها روزگار خوشی را کنار هم می‌گذرانیم و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد، چرا که اصولا من و امین چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری به آینده خوشبین هستیم و دلمان می‌خواهد زندگی با آرامش را تجربه کنیم.زندگی که یاد خدا محور اصلی آن باشد، من و امین همیشه به یاد خدا هستیم و می‌دانیم اگر موفقیتی تاکنون نصیب ما شده به‌خاطر لطف خداوند و پس از آن مردم بوده است.

 

 

گفته‌های امین حیایی هم در مورد همسرش نیلوفر:

نیلوفر ستاره عشق من است تمام زندگی من است، به بودن در کنار او افتخار می‌کنم، بارها گفتم که اگر او نبود، این موفقیت‌ها هم نبود، برای نیلوفر هم آرزو می‌کنم که در سینما به موفقیت برسد. گرچه او طی سال‌های اخیر در تئاتر رشد خوبی داشت و من از این بابت خرسندم، اگر من در زمینه سینمای گیشه فعالیت می‌کنم. نیلوفر هم سعی می‌کند در زمینه هنر کلاسیک و تخصصی رشد بیشتری داشته باشد.

امین حیایی: من به ورزش کردن خیلی علاقه دارم برخی مواقع به خاطر مسائل کاری نمی توانم به صورت روزانه ورزش کنم، و لی خب ورزش را در برنامه های خودم قرار می دهم و از بین ورزش ها سوار کاری و اسکی را خیلی دوست دارم.

نیلوفر خوش خلق: من و امین عاشق سفر و تفریح هستیم البته اگر وقت داشته باشیم.در ایران اگر فرصتی پیش بیاید به شمال کشور می رویم و یک منطقه خوش آب و هوا به نام مازی چال هستش که بیشتر به آنجا می رویم.به بیشتر کشورهای اروپایی هم سفر کرده ایم و بیشتر فرانسه را می پسندیم.

هر دوی ما خردادی هستیم. اصلا یکنواختی را دوست نداریم، مثل الاکلنگیم. وقت‌هایی که من بالایم، نیلوفر پایین است. وقتی نیلوفر بالاست، من پایینم. گاهی هم هر دو وسط ایستاده‌ایم. به همین راحتی زندگی‌مان الاکلنگی است (می‌خندد). انرژی که بینمان هست، هیچ وقت قفل نمی‌شود. 

 

 

تصاویر امین حیایی,عکس امین حیایی

 

 

 

 

۱۳۹۴ ثبت با سند برابر است بازیگر بهمن گودرزی
۱۳۹۴ ناردون بازیگر فریدون حسن‌پور
۱۳۹۴ هلن بازیگر علی اکبر ثقفی
۱۳۹۳ آدم باش بازیگر مجید جوانمرد
۱۳۹۲ خانوم بازیگر تینا پاکروان
۱۳۹۲ پی ۲۲ بازیگر حسین قاسمی جامی
۱۳۹۲ آتیش بازی بازیگر بهمن گودرزی
۱۳۹۱ رژیم طلایی بازیگر رضا سبحانی
۱۳۹۰ خودزنی بازیگر احمد کاوری
۱۳۹۰ اختاپوس (دفتر اول: آهوی پیشونی سفید) بازیگر سیدجواد هاشمی
۱۳۹۰ قلاده‌های طلا بازیگر ابوالقاسم طالبی
۱۳۸۹ اخراجی‌ها ۳ بازیگر مسعود ده‌نمکی
۱۳۸۹ شیش و بش بازیگر بهمن گودرزی
۱۳۸۹ قفس طلایی بازیگر محمد زرین‌دست
۱۳۸۸ زنان ونوسی، مردان مریخی بازیگر کاظم راست گفتار
۱۳۸۸ پوپک و مش ماشاالله بازیگر فرزاد موتمن
۱۳۸۸ سلام بر عشق بازیگر اصغر نعیمی
۱۳۸۸ بیداری رؤیاها بازیگر محمدعلی باشه آهنگر
۱۳۸۸ سن پطرزبورگ بازیگر بهروز افخمی
۱۳۸۷ اخراجی‌ها ۲ بازیگر مسعود ده‌نمکی
۱۳۸۷ پسر تهرانی بازیگر کاظم راست‌گفتار
۱۳۸۷ یک اشتباه کوچولو بازیگر محسن دامادی
۱۳۸۶ دایره زنگی بازیگر پریسا بخت‌آور
۱۳۸۶ زن‌ها فرشته‌اند بازیگر شهرام شاه‌حسینی
۱۳۸۶ شب بازیگر رسول صدرعاملی
۱۳۸۵ سنگ، کاغذ، قیچی بازیگر سعید سهیلی
۱۳۸۵ اخراجی‌ها بازیگر مسعود ده‌نمکی
۱۳۸۵ مهمان بازیگر سعید اسدی
۱۳۸۴ آکواریوم بازیگر ایرج قادری
۱۳۸۴ تله بازیگر سیروس الوند
۱۳۸۴ چه کسی امیر را کشت؟ بازیگر مهدی کرم‌پور
۱۳۸۴ ستاره‌ها ۳: ستاره بود بازیگر فریدون جیرانی
۱۳۸۴ ستاره‌ها ۲: ستاره‌است بازیگر فریدون جیرانی
۱۳۸۴ ستاره‌ها ۱: ستاره می‌شود بازیگر فریدون جیرانی
۱۳۸۴ شام عروسی بازیگر ابراهیم وحیدزاده
۱۳۸۳ زن زیادی بازیگر تهمینه میلانی
۱۳۸۳ سرود تولد بازیگر علی قوی‌تن
۱۳۸۳ شارلاتان بازیگر آرش معیریان
۱۳۸۳ عروس فراری بازیگر بهرام کاظمی
۱۳۸۳ نقاب بازیگر کاظم راست‌گفتار
۱۳۸۲ شکلات بازیگر افشین شرکت
۱۳۸۲ کما بازیگر آرش معیریان
۱۳۸۲ مهمان مامان بازیگر داریوش مهرجویی
۱۳۸۱ دختر ایرونی بازیگر محمدحسین لطیفی
۱۳۸۱ تب بازیگر رضا کریمی
۱۳۸۱ رز زرد بازیگر داریوش فرهنگ
۱۳۸۱ عروس خوش‌قدم بازیگر کاظم راست‌گفتار
۱۳۸۰ آدمک‌ها بازیگر علی قوی‌تن
۱۳۸۰ اثیری بازیگر محمدعلی سجادی
۱۳۸۰ بوی بهشت بازیگر حمیدرضا محسنی
۱۳۸۰ مزاحم بازیگر سیروس الوند
۱۳۷۹ مانی و ندا بازیگر پرویز صبری
۱۳۷۹ مونس بازیگر حمید رخشانی
۱۳۷۹ علف‌های هرز بازیگر قدرت‌الله صلح‌میرزایی
۱۳۷۸ تکیه بر باد بازیگر داریوش فرهنگ
۱۳۷۸ دست‌های آلوده بازیگر سیروس الوند
۱۳۷۷ سیب سرخ حوا بازیگر سعید اسدی
۱۳۷۶ بادام‌های تلخ بازیگر کاظم معصومی
۱۳۷۵ هتل کارتن بازیگر سیروس الوند
۱۳۷۴ براده‌های خورشید بازیگر محمدحسین حقیقی
۱۳۷۴ گارد ویژه بازیگر پرویز صبری
۱۳۷۳ حامی بازیگر قدرت‌الله صلح‌میرزایی
۱۳۷۲ پرتگاه بازیگر بهرام ری‌پور
۱۳۷۱ دو روی سکه بازیگر محمد متوسلانی
۱۳۷۰ دو همسفر بازیگر اصغر هاشمی

 

 

 

 

جشنواره‌ها و جوایز:

 کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (زن زیادی) – بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر – 1383

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (براده‌ های خورشید) – پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – 1375

 کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (عروس خوشقدم) – هفتمین دوره جشن خانه سینما – 1382

 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (شب) – بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر – 1386 

 

 

 

تصاویر امین حیایی

  تصاویر امین حیایی,عکس امین حیایی

  تصاویر امین حیایی,عکس امین حیایی

  تصاویر امین حیایی,عکس امین حیایی

  تصاویر امین حیایی,عکس امین حیایی

  تصاویر امین حیایی,عکس امین حیایی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied