شمانیوز
شما نیوز

علت اصلی فوت ناگهانی ماهچهره خلیلی مشخص شد

نعیمه نظام دوست، دوست ماه چهره خلیلی که خود از بازیگران نام آشناست در گفت و گویی از علت فوت این بازیگر فقید پرده برداشت.

علت اصلی فوت ناگهانی ماهچهره خلیلی مشخص شد

نعیمه نظام دوست، دوست ماه چهره خلیلی که خود از بازیگران نام آشناست در گفت و گویی از علت فوت این بازیگر فقید پرده برداشت.

نعیمه نظام‌دوست در گفت‌وگو با مصطفی امامی مجری صحنه گفت: دوستی من و ماه‌چهره به ۱۳ سال پیش و پروژه نردبام آسمان باز می‌گردد. حدود ۱۰ ماه پیش متوجه بیماری ماه‌چهره شدیم و تصمیم بر شروع درمان در خارج از کشور گرفته شد.

ماه‌چهره در ابتدا تنها معده‌درد داشت. دکتر معالج ماه‌چهره در انگلیس قادر به تشخیص این بیماری نبود و ماه‌چهره بعد از بازگشت به ایران دچار معده‌درد شدید شد و به بیمارستان امام خمینی مراجعه کرد. سنگ صفرا، تشخیص اولیه علت این درد بود که البته پس ۱۰ روز بستری در بیمارستان، ماه‌چهره عمل نشد. با ادامه‌دار شدن این درد، مدارک بیماری ماه‌چهره را برای دکتر روح‌الله میری، عضو هیئت علمی بیمارستان امام خمینی ارسال کردم و پس از معاینه ماه‌چهره، متوجه شدیم که علت این درد، سرطان لوزالمعده یکی از خطرناک‌ترین سرطان‌هاست. طبق آمار از هر ۱۰ نفر تنها ۲ نفر از این بیماری نجات پیدا می‌کنند.

وی درباره عشق ماه چهره خلیلی نسبت به ایران و دفن وی در شهر لندن اظهار داشت: ماه‌چهره ایران را به‌شدت دوست داشت؛ اما به دلیل سکونت همه افراد خانواده در انگلیس، مجبور به شروع درمان در انگلیس شد و قرار بر بازگشت ماه‌چهره پس از تمام شدن دوره درمان بود. به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌هایی در بیمارستان‌های انگلیس، دوره درمان ماه‌چهره طولانی‌تر شد و عمل این غده به تعویق افتاد. تشخیص پزشکان در ایران عمل سریع ماه‌چهره بود ولی او طبق تشخیص دکترها در انگلیس، شیمی‌درمانی را آغاز کرد؛ البته چند عمل کوچک نیز برای خارج‌سازی سنگ کلیه انجام داد اما هرگز عمل خارج‌سازی غده سرطانی صورت نگرفت.

نظام‌دوست با اشاره به خصوصیات اخلاقی خوب و منش والای او اظهار داشت: ماه‌چهره خوب، مهربان، بی‌ریا و بی‌کینه بود. بسیار به معنویات اهمیت می‌داد به طوری که با آن حال بد از دکترش تقاضا کرد تا در واپسین روزهای عمرش روزه بگیرد.

نعیمه نظام‌دوست در انتهای این گفت‌وگو با اشاره به اینکه مرگ ماه‌چهره خلیلی فقط به دلیل سرطان لوزالمعده بود از مردم درخواست کرد تا با شایعه‌پراکنی درباره مرگ این هنرمند، خاطر خانواده‌اش را مکدر نکنند.

 

 

منبع: خبرانلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ارشیدا

    روحش درارامش

  • مغفرت

    روحش شاد.واقعا پاک وبی ریا

  • علی محمودی

    سلام .خانم خلیلی یک فرشته بود من با ایشان برای یک مستند همکاری کوتاهی داشتم . و الان که بیش از یک سال از فوت این هنرمند میگذرد باور کردنش برای من سخته ؛ روحش شاد و یادش گرامی