شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی شاهرخ خان پادشاه سینمای هند + تصاویر جذاب

شاهرخ خان (هندی:शाहरुख़ ख़ान) (زادهٔ ۲ نوامبر ۱۹۶۵)، بازیگر هندی در بالیوود است. شاهرخ خان در دهلی‌نو، پایتخت هندوستان، متولد شد.

بیوگرافی شاهرخ خان پادشاه سینمای هند + تصاویر جذاب

عبدالرحمن شاهرخ خان (هندی:शाहरुख़ ख़ान) (زادهٔ ۲ نوامبر ۱۹۶۵)، بازیگر مسلمان ،تهیه‌کننده، مجری، خواننده در بالیوود است. شاهرخ خان در دهلی‌نو، پایتخت هندوستان، متولد شد. شاهرخ خان با نام مستعار پادشاه بالیوود و با قد ۱۷۵ سانتی‌متر بیش از ۵۵ فیلم و مجموعه تلویزیونی در کارنامهٔ خود دارد. اولین فیلم شاهرخ خان یک کار تلویزیونی با نام آنی جیوس ایت توس آنس این ویچ بود.

 

Shah Rukh Khan reveals the reason behind why he hasn't signed any film yet | Hindi Movie News - Times of India

 شاهرخ خان

زادروز :   ۲ نوامبر ۱۹۶۵

ایندور  هند

محل زندگی : بمبئی (Mumbai)

ملیت : هندوستانی

تبار : هندی

تابعیت : هند

پیشه : بازیگر، تهیه‌کننده، مجری، مدیر تیم کریکت هند، خواننده

سال‌های فعالیت : ۱۹۸۸ تاکنون

لقب : سلطان خان (king khan)، اس آر کِی (SRK)، شاه بالیوود (Baadshah of Bollywood)

دین : اسلام - حنفی

مذهب : تسنن

همسر : گوری خان (۱۹۹۱ تاکنون)

 

صحبت های تازه شاهرخ خان

شاهرخ خان در سال ۱۹۶۵ در یک خانوادهٔ مسلمان و پشتون در دهلی به دنیا آمد. البته پیش از او شهناز لاله‌رخ پا به این خانه گذاشته بود و پنج سال تمام تنها فرزند و دختر یکدانه پدر و مادر بود. پدر شاهرخ از فعالان استقلال هندوستان در پیشاور (پاکستان کنونی) بود که پیش از تقسیم هندوستان (جدایی پاکستان) به دهلی آمد. اصلیت خانوادگی او به افغانستان می‌رسد. مادرش لطیف فاطمه هم دخترخوانده شاه‌نواز خان از فرماندهان ارتش هند و اهل راولپندی در پنجاب (پاکستان کنونی) بود. خانواده آن‌ها وضعیت اقتصادی متوسطی داشتند اما در حال حاضر او گرانقیمت‌ترین ستاره ی سینمای هند با دستمزد افسانه‌ای است. شاهرخ خان علاقه‌مند به تحصیل و ورزش روزی می‌رفت تا به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای فعالیت کند و شاید کمتر کسی بداند او روزگاری کاپیتان تیم ملی کریکت هندوستان بود. اما به درخواست والدین خود در رشته اقتصاد و در دانشگاه هنسراج دهلی‌نو به تحصیل پرداخت لیسانسش را گرفت و وارد رشته فیلمسازی شد و مدرک فوق لیسانس خود را در این رشته گرفت. در سن 18 سالگی در یک مهمانی با گوری چیبر دانش‌آموخته مدرن‌اسکول که در آن زمان 14 ساله بود آشنا شد و این آشنایی در نهایت پس از چند سال به ازدواج ختم شد. گوری شدیداً با بازیگری وی مخالف بود و اصلاً نمی‌خواست تا شاهرخ خان در سینما پا بگیرد اما پس از موفقیت اولین فیلم وی و تکرار این موفقیت در کارهای بعدی ، آنها در بمبئی مستقر گشتند. شاهرخ خان سه فرزند دارد: پسر بزرگش آریان نام دارد و دخترش سوهانا. برای تولد فرزند سوم به نام آبرام ازیک مادر میانجی استفاده کردند.

 

Why do people love Shah Rukh Khan? | Deccan Herald

زندگی حرفه‌ای شاهرخ خان

شاهرخ که در تلویزیون به موفقیت دست یافته بود در سال ۹۱ با یکی از دوستانش وارد بمبئی می‌شود و مورد توجه هما مالینی ستاره زن آن زمان روزگار قرار می‌گیرد هیما می‌خواهد تا او بازیگر اولین فیلمی باشد که کارگردانی می‌کند. ۱۲ سال بعد پس از آن فیلم شاهرخ خان به سوپراستار سینمای هند بدل می‌شود. نام این فیلم "دل آشناهه"بود. در ۲۵ اکتبر ۱۹۹۱ با گوری خان ازدواج می‌کند. در ومدرسه سنت کلمبا در دهلی نو برنده جایزه شمشیر افتخار می‌شود این جایزه مخصوص بهترین شاگرد بود. سال ۱۹۹۰ بهترین ستاره هند شد. در فیلمهای آدیتا چو پرا بدون خواندن فیلمنامه بازی می‌کند. زوج سینمایی وی کاجول بود.

هم اکنون شاهرخ پرطرفدارترین بازیگر بالیوودیِ جهان است و در رده‌بندی قدرتمندترین مردان جهان (سیاسی، اجتماعی) ردهٔ ۴۲ را داراست.

شاهرخ خان در سال ۲۰۰۴ از سوی مجلهٔ تایم یکی از بهترین بازیگران هند لقب گرفت. در فیلم گاهی خوشی گاهی غم، پسرش «آریان» نقش کودکی شاهرخ خان را بازی می‌کند. او در سال ۲۰۰۳، در جریان فیلمبرداری فیلم شاکتی:د پاور ستون فقراتش صدمه دید و بعداً جراحی شد. این مشکل باعث شد که او دچار مشکلاتی مانند خشونت صدا شود، و برای اینکه روی خودش فشار نیاورَد تعداد فیلم‌هایش در هر سال کم شده‌است.

 

گفتگو با شاهرخ خان

شاهرخ‌خان بازیگر مسلمان سینمای هند، یکی از سه خان بزرگ بالیوود است که در کنار عامرخان و سلمان‌خان، بیش از دو دهه است لقب بزرگترین بازیگر جوان سینمای این کشور آسیایی را به خود اختصاص داده است. این بازیگر فعالیت هنری خود را از سال 1988 و با حضور در مجموعه‌های تلویزیونی شروع کرد.

شاهرخ خان در گفت‌وگو با نشریه تایمز ایندیا درباره صنعت سینمای هند، حضور مسلمانان در بالیوود و دیدگاههایش درباره فیلم‌سازی صحبت می‌کند.

 

Dilwale Dulhania Le Jayenge' clocks 23 years: Shah Rukh Khan thanks fans for keeping the story of Raj-Simran alive

 از رقابت با بازیگران جوان نمی‌ترسید؟

ـ سینما جایی است که هر روز بازیگران تازه در آن از راه می‌رسند. همه ما یک روز کار هنری‌مان را شروع کردیم و بعدها تبدیل به چهره‌های مشهور شدیم. از ورود بازیگران جوان و تازه کار نباید ترسید. جلوی ورودشان را هم نمی‌توان گرفت. به عنوان یک بازیگر با سابقه، سعی می‌کنم در فیلم‌های بهتری بازی کنم تا همچنان مورد توجه تماشاگران و مردم باشم. البته فراموش نکنید که ما قدیمی‌ترها هم جایگاه خودمان را داریم و به راحتی نمی‌شود با ما رقابت کرد. نکته‌ای که بازیگران جوان باید به آن توجه کنند این است که تلاش کنند در فیلم‌های بهتری ظاهر شوند و همیشه به بزرگترها و هنرمندان قدیمی احترام بگذارند.

دوستان زیادی دارید یا ترجیح می‌دهید در سکوت زندگی کنید؟

ـ داشتن تعداد محدودی دوست خوب، خیلی بهتر از دوستان زیادی است که در کنار آدم نیستند. آدم خوش‌شانسی هستم که دوستان خوبی دارم. آن‌ها خیلی به من و خانواده‌ام نزدیک هستند و در مواقع خاص که نیازمند کمک و یاری آنها هستم، به یاری‌ام می‌‌آیند. شما در طول روز با آدم‌های مختلفی برخورد می‌کنید و با آنها همراه و هم صحبت می‌شوید، اما تعداد اندکی از آنها تبدیل به دوستان صمیمی و نزدیک می‌شوند.

 

After 'Zero', Shah Rukh Khan to begin shooting for Rakesh Sharma biopic?

 در سالهای اخیر نقش‌های متفاوتی را در فیلم‌های متفاوت بازی کرده‌اید. متفاوت بودن را دوست دارید؟

ـ این روزها همه سعی می‌کنند متفاوت باشند و شما می‌بیند که فیلم‌های کاملا متفاوتی تهیه و تولید می‌شود. من هم تلاش دارم با این روند همراه باشم. مردم و تماشاگران امروزی خواهان چیز‌های تازه و متفاوت هستند. برای من هم خیلی مهم است که در فیلم‌ها و نقش‌های متفاوتی بازی کنم.

 

با طرفدارانتان دیدار و نشست دارید؟

ـ همیشه این کار را انجام می‌دهم. به عنوان یک بازیگر باورم این است که بدون طرفدارانم هیچ چیزی نیستم. فکر نمی‌کنم تا به امروز توانسته باشم زحمات آنها را جبران کرده باشم. به آنها بدهکار و خودم این نکته را خیلی خوب می‌دانم.

اگر هنوز هم فعال هستم و بدون خستگی کار می‌کنم، به دلیل عشق و محبتی است که آنها نثارم می‌کنند. بدون تماشاگران سینما و طرفدارانم نمی‌توانستم موقعیت درجه یکی را که اکنون دارم، به دست بیاورم. شاید یکی از راه‌های مهمی که می‌توانم آنها را راضی و خشنود کنم، این است که دست از کار نکشم و در فیلم‌های بهتری بازی کنم.   

 

 بازیگران مورد علاقه‌تان کدام‌ها هستند؟

ـ آمیتاب باچان، نصیرالدین‌شاه و نانا پاتکار همیشه به آنها گفته‌ام دوست دارم به موقعیتی که آنها قرار دارند برسم. کمال حسن و راجش کانا هم در این فهرست قرار می‌گیرند. اینها اسطوره‌های بازیگری‌اند به همین خاطر وقتی رسانه‌ها و طرفدارانم از من به عنوان اسطوره بازیگری اسم می‌برند، خجالت می‌کشم. هنوز راه زیادی پیش رو دارم تا بتوانم به آنها برسم. باور خودم این است که هیچ وقت هم به موقعیت آنها نمی‌رسم.

 

Amazon.com: Shahrukh Khan All In One Hits: Shah Rukh Khan: MP3 Downloads

 خیلی‌ها می‌گویند فیلم‌های هندی رویا پرداز و غیرواقعی هستند. نظر شما چیست؟

ـ من هم این چیزها را شنیده‌ام که می‌گویند فیلم‌های ما از واقعیت‌های روز فرار می‌کنند و تماشاگران برای این به دیدن فیلم‌های ما می‌آیند، که از واقعیت‌های روز خلاصی پیدا کنند و دقایقی خوش بگذرانند. اما من این را قبول ندارم. اتفاقا فیلم‌های ما خیلی واقعی هستند. ما رئیس‌جمهوری نداریم که در هواپیمای ویژه حامل خود گرفتار شود و با تروریست‌ها بجنگد، ما مردمی نداریم که با هیولاهای گوناگون فضایی مقابله کنند. پس فیلم‌هایی هم نمی‌سازیم که چنین چیزهایی را نمایش دهند. آن چه که از آن به عنوان فانتزی و رویا‌پردازی هندی اسم می‌برند، کاملا واقعی هستند.مردم ما تقریبا همان کسانی هستند که در فیلم‌هایمان به تصویر کشیده می‌شوند.

 

تا به حال به بازی در محصولات بین‌المللی فکر کرده‌اید؟

فکر نمی‌کنم استیون اسپیلبرگ با یک فیلم‌نامه منتظر من باشد! اصلاً فکر نمی‌کنم قرار باشد یک فیلم خارجی و بین‌المللی به من پیشنهاد شود و از من بخواهند نقش اصلی آن را بازی کنم. در کل زندگی‌ام چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. به همین دلیل، ترجیح می دهم پادشاه صنعت سینمای هند باشم. در عین حال، از این بابت که در فیلم‌های بین‌المللی بازی نمی‌کنم، ناراضی نیستم.

ما در هند بزرگترین صنعت سینمای جهان را داریم. الیته در دوران اقامت چند ماهه‌ام در نیویورک و لس آنجلس فهمیدم در فیلم‌های ما کمی اغراق وجود دارد. اگر بازیگران هندی بخواهند در محصولات بین‌المللی بازی کنند باید به سطح کار بازیگران خارجی برسند، بدون اینکه هویت و فرهنگ خود را از دست داده و فراموش کنند. حقیقت امر را بخواهید، نمی‌خواهم در فیلم‌های هالیوودی بازی کنم. ترجیح می‌دهم در یک فیلم بین‌المللی بازی کنم که قصه‌ای عمومی و جهانی دارد و مناسب حال عموم تماشاگران در همه جای دنیا است.   

 

Bollywood king Shah Rukh Khan talks power, politics and #MeToo

زندگی خانوادگی هنرمندان هندی شباهت زیادی به همکاران غربی خود ندارد و از ثبات بیشتری برخوردار است. چرا؟

خب، ما شرقی هستیم و آن‌ها غربی. ما فرهنگ خاص خودمان را داریم و خانواده برایمان از ارزش ویژه و بالایی برخوردار است. البته نمی‌خواهم به زندگی خانوادگی همکاران غربی ایراد  بگیرم . در بین آن‌ها کسانی هستند که زندگی خانوادگی گرمی دارند. ولی به طور کل، نگاه ما مردمی که در شرق زندگی می‌کنیم، نسبت به خانواده، پدر و مادر و مسائلی از این است متفاوت است. برای مثال، رابطه پدر و فرزندی که در بین ما شرقی‌ها رواج دارد به هیچ وجه شبیه رابطه‌ای نیست که یک پدر غربی با فرزندانش دارد. من همسرم را از زمانی که هجده سالم بود می‌شناسم. او سر صحنه مجموعه‌ای کار می‌کرد که من بازیگرش بودم. سال‌هاست که در کنار هم زندگی می‌کنیم و هر دوی ما احساس می‌کنیم آدم‌های خوشبختی هستیم. دو فرزندمان هم کانون گرم خانوادگی‌مان را گرم‌تر می‌کنند.

در مدرسه و کالج چه جور آدمی بودید؟

شیطان و سرکش! در مدرسه بیشتر اوقاتم را با ورزش سر می کردم. مقررات مدرسه ای که در ان درس می‌خواندم خیلی سخت بود. با آن که قوانین مدرسه سخت‌گیرانه بود، ولی به تدریج فهمیدم خیلی خوب هستند و کمک خیلی زیادی به من کردند تا انضباط و زندگی اجتماعی را یاد بگیرم.

اگر بازیگر نمی‌شدید چه حرفه‌ای را انتخاب می‌کردید؟

شاید وارد کار تبلیغات می‌شدم و آگهی تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی را می‌ساختم. معلمی را هم خیلی دوست داشتم. خیلی دوست دارم تعلیم بدهم و کمک کنم تا بچه‌ها چیزهای تازه ای یاد بگیرند.

 

Shahrukh Khan - Biography - Echogossips - News & Gossips of Entertainment Industry

بازیگری به جز شهرت چه چیز دیگری به شما داده است؟

برای چیزی حدود دو ساعت و نیم می‌توانم کنترل احساسات و عواطف مردم را دست‌های خودم بگیرم. آن ها را می‌خندانم و یا به گریه می‌اندازم. مردم در طول زمانی که مشغول تماشای فیلمی از من هستند، ارتباطشان را با دنیای بیرون قطع می‌کنند و فقط متوجه کارهایی هستند که من انجام می‌دهم. این یک موهبت بزرگ است. شما به جز بازیگران چه کسانی را سراغ دارید که بتوانند چنین تاثیر عظیمی بر روی مردم عادی بگذارند.

در گذشته بازیگران مسلمانی مثل دیلیپ کومار و مینا کومار نام‌های اصلی خود را تغییر دادند تا هویت مذهبی خودشان را پنهان کنند. اما امروزه بازیگران درجه یک مسلمان سینمای هند علناً درباره دین خود صحبت کرده و می‌گویند مسلمان هستند. آیا فکر می‌کنید فیلم‌های سینمایی عامل مهمی در این تغییر روش بوده‌اند.

البته من فکر نمی‌کنم آن‌ها نامشان را به این دلیل تغییر دادند که هویت مذهبی خود را پنهان کنند. این تغییر نام برای این بود که نام‌های هنری شان زیباتر از نام واقعی خودشان بود. بازیگران غیر مسلمانی مثل استاد جیتندرا و آشوک کومار هم وقتی بازیگر شدند، نام‌های اصلی خود را تغییر دادند و نام‌ هنری انتخاب کردند. یک زمانی، بسیاری از بازیگران با مذاهب گوناگون نام خود را تغییر داده‌ و از نام‌ هنری استفاده می‌کردند. این مثل یک عادت شده بود.

صنعت سینمای ما همیشه احترام ویژه‌ای به تمام مذاهب گذاشته و بازیگران مختلفی از مذاهب مختلف در این صنعت کار و فعالیت می کنند و شهرت و محبوبیت بسیاری هم در بین عموم تماشاگران (از هر مذهب و مسلکی که هستند) دارند. ما بازیگران مسلمان هم جزئی از این سیستم و صنعت هستیم و کمک بسیار زیادی به آن کرده‌ایم. صنعت سینمای هند به مقدار زیادی مدیون کار و فعالیت هنرمندان مسلمان هندی است. خوبی هنر این است که تمام آدم‌ها را فارغ از هر مذهب و مسلکی که دارند، جذب خود می‌کند.    

 

Three state Chief Minister's express gratitude Shahrukh Khan & the actor's response win hearts! - TPE News

شما همیشه با احترام درباره ادیان دیگر صحبت کرده‌اید. آیا این موضوع نتیجه نصایح والدین تان است؟

بله . آن‌ها تعلیمات اسلامی را به من آموختند و گفتند همه ما یک خدای واحد داریم. به عنوان یک مسلمان، به اعتقادات مذهبی همه آدم‌های دیگر احترام می‌گذارم. همراه دوستانم به معبد می‌روم و در جشن‌های مذهبی‌شان شرکت می‌کنم.این نکته باعث می شود آن ها هم به مذهب و دیدگاه های من احترام بگذارند.

زمانی که با مشکلی مواجه می‌شوید، به سراغ چه کسی می‌روید؟

به الله پناه می‌برم. با او صحبت و راز و نیاز می‌کنم. نماز می‌خوانم و دعا می‌کنم. همیشه امیدوارم به کمک او مشکلاتم حل شود و به این مسئله ایمان دارم.

اطرافیانتان می گویند وقتی مادرتان فوت کرد، دعا و نماز را برای مدتی قطع کردید . چه عاملی باعث وحدت دوباره‌تان با خدا شد؟

مثل هر آدم داغدیده و عزاداری در آن زمان بسیار غمگین و ناراحت بودم. مادرم را که یکی از عزیزترین کسانم بود، از دست داده بودم و بابت این مسئله از دست خدا عصبانی بودم. ولی خیلی زود فهمیدم که اگر همچنان از دست خدا عصبانی و ناراحت باشم، شانس کمی برای دیدار دوباره با مادرم را خواهم داشت. اگر با خدا دوست نباشی، خبری هم از بهشت نیست. شما وقتی خیلی ناراحت هستید ممکن است از سر خشم حرفی بزنید یا کار غلطی انجام دهید، اما خیلی زود متوجه اشتباه خود شده و آن را جبران می‌کنید. خدا بهترین دوست ،یار و همدم آدم‌هاست.   

 

عکس های شاهرخ خان و همسرش | جشن تولد همسر شاهرخ خان ستاره بالیوود

شاهرخ خان و همسرش گوری خان

 فیلم شناسی شاهرخ خان

۱۹۹۲     دیوانه     راجاساهی     دیویا بهاراتی     جایزه فیلم فیر برای بهترین بازیگر مرد تازه‌وارد

۱۹۹۲     معجزه (فیلم ۱۳۴۶)     سوندرسری واستاوا     اورمیلا ماتندکار     

۱۹۹۲     دل می داند     کاران سینگ     دیویا بهاراتی     

۱۹۹۲     راجو آقا می‌شود     راجو/راج ماتور     جوهی چاولا     

۱۹۹۳     مایاخانوم     لالیت کومار     دیپاساهی     

۱۹۹۳     عموی شاه     آنیل باسال     نگما     

۱۹۹۳     بازیگر (فیلم۱۹۹۳)     ویکی ملهوترا / آجای شرما     کاجول،شیلپا شتی     جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۱۹۹۳     ترس     راهول مهرا     جوهی چاولا     نامزد فیلم فیر بهترین بازیگر در نقش منفی

۱۹۹۳     گاهی آره گاهی نه     سونیل     سوچیتراکریشنامورتی     فیلم فیر جایزه بهترین اجرا از دید منتقدان

— نامزد جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۱۹۹۴     انجام     ویجی آگنیهوتری     مدوری دیکشیت     جایزه فیلم فیر برای بهترین اجرا در نقش منفی

۱۹۹۵     کاران آرجون     آرجون سینگ/ ویجی     کاجول     

۱۹۹۵     زمانه دیوانه     راهول سینگ     راویناتاندون     

۱۹۹۵     گودو (فیلم)     گودوبهادر     منیشاکیرالا     

۱۹۹۵     اوه عزیزم! اینجاهندوستانه     قهرمان     دیپاساهی     

۱۹۹۵     دلشکسته‌ی شجاع عروس را می‌برد   راج ملهوترا     کاجول     جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۱۹۹۵     رام می داند     رام جانه     جوهی چاولا     

۱۹۹۵     سه گانگی    رمی سینگ     

۱۹۹۶     آقای انگلیسی، خانم هندی     ویکرام/هری/گوپال مایور     سونالی بندره     

۱۹۹۶     آرزو (فیلم)     روپ راتوره     پوجابهات     

۱۹۹۶     ارتش (فیلم)     آرجون     سری دوی     

۱۹۹۷     کویلا     شانکر     مدوری دیکشیت     

۱۹۹۷     بله قربان     راهول جشی     جوهی چاولا     نامزدجایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۱۹۹۷     سرزمین بیگانه     آرجون ساگار     ماهیما چودری     

۱۹۹۷     دل دیوانه است     راهول     مدوری دیکشیت،کاریسما کاپور     جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۱۹۹۸     همشکل     بابلوچودری /منو دادا     جوهی چاولا،سونالی بندره     نامزد فیلم فیر برای بهترین اجرا در نقش منفی

۱۹۹۸     ازاعماق دل...     امارکانت ورما     منیشاکیرالا،پریتی زینتا

۱۹۹۸     داره یه اتفاقایی میفته     راهول کانا     کاجول،رانی موکرجی     جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۱۹۹۹     پادشاه     راج/پادشاه     توئینکل کانا     نامزد فیلم فیر برای بهترین اجرا در نقش کمدی

۲۰۰۰     دل همچنان هندوستانی است     آجای بخشی     جوهی چاولا     

۲۰۰۰     جنون (فیلم)     مکس دیاس     

۲۰۰۰     محبت‌ها     راج آریان ملهوترا     آیشواریا رای     فیلم فیر جایزه بهترین اجرا از دید منتقدان

— نامزد جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۱     یک بار دوچهار     آرون ورما     جوهی چاولا     

۲۰۰۱     آشوکا (فیلم)     آشوکا     کرینا کاپور     

۲۰۰۱     گاهی خوشی گاهی غم     راهول ریچاند     کاجول     نامزد جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۲     من متعلق به توام، عزیزم     گوپال     مدوری دیکشیت     

۲۰۰۲     دوداس     دوداس موکرجی     آیشواریا رای،مدوری دیکشیت     جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۳     چلته چلته     راج ماتور     رانی موکرجی     

۲۰۰۳     شاید فردایی نباشد (فیلم)     آمان ماتور     پریتی زینتا     نامزدجایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۴     لحظه‌های جدایی     دوشانت     راویناتاندون     با تأخیر اکران شد

۲۰۰۴     من اکنون اینجایم     سرگرد رام پرساد شرما     سوشمیتاسن     نامزد جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۴     ویر-زارا     ویر پرتاب سینگ     پریتی زینتا     نامزدجایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۴     سرزمین مادری     مهان بارگاوا     گایاتری جوشی     جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۵     معما     کیشنلال/روح     رانی موکرجی     

۲۰۰۶     هرگز نگو خداحافظ     دوساران     رانی موکرجی،پریتی زینتا     نامزدجایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۶     دان: تعقیب دوباره آغاز میشود     دان/ویجی     پریانکا چوپرا،ایشاکپیکار     نامزدجایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۷     بروهند!     کبیرخان           جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۷     ام شنتی ام     ام پرکاش ماکیجا/ام کاپور     دیپیکا پادوکن     نامزد جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۸     خداوند زوج ها را می سازد     سوریندرساهنی / راج     انوشکاشرما     نامزدجایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۰۹     بیلو ی آرایشگر     ساحرخان     

۲۰۱۰     من خان هستم     رضوان خان     کاجول     جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۱۱     را.وان     جی وان/شیکر     کرینا کاپور     

۲۰۱۱     دان۲: تعقیب ادامه می‌یابد     دان     پریانکا چوپرا     نامزد جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۱۲     مادامیکه زنده‌ام     سرگرد سمر آناند     کاترینا کایف،انوشکاشرما     نامزد جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۱۳     قطار چنای     راهول     دیپیکا پادوکن     نامزد جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۱۴     سال نو مبارک (فیلم هندی)     چاندراموهان"چارلی"شرما     دیپیکا پادوکن

۲۰۱۵     دلداده (فیلم ۲۰۱۵)     راج"کالی" راندیربخشی     کاجول     نامزد جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر مرد

۲۰۱۶     طرفدار (فیلم)     گاراو چاندنا/آریان کانا           

۲۰۱۷     رئیس (فیلم۲۰۱۶)Upcoming release     رئیس خان     ماهیراخان    

 

منبع : بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • Zahra

    بهترین هنرمند جهان

  • Gzl

    دوست داشتنی ترین هنرپیشه هندی

  • جواد اسلامی

    بهترین بازیگر هند امیرخان هستش با اختلاف

  • سپیده محمدی

    ازبهترین های هندهستندوخیلی دوستشون دارم وخیلی شبیه عمویم هستندامیدوارم همیشه موفق وپیروزباشند