شمانیوز
شما نیوز

قرائت همگانی زیارت اربعین در اربعین حسینی / روی پشت بام ها و ایوان منازل، ساعت 10 صبح

در آستانه اربعین حسینی، کمپین #به_تو_از_دور_سلام ، در فضای مجازی به راه افتاده است. در این کمپین، از همه خانواده ها دعوت شده تا در روز اربعین، ساعت 10 صبح، با حضور روی پشت بام ها و ایوان منازل، زیارت اربعین را بخوانند.

قرائت همگانی زیارت اربعین در اربعین حسینی / روی پشت بام ها و ایوان منازل، ساعت 10 صبح

به گزارش شمانیوز و به نقل از سراج، در آستانه اربعین حسینی، کمپین #به_تو_از_دور_سلام ، در فضای مجازی به راه افتاده است. در این کمپین، از همه خانواده ها دعوت شده تا در روز اربعین، ساعت 10 صبح، با حضور روی پشت بام ها و ایوان منازل، زیارت اربعین را  بخوانند.

 

بر اساس اطلاعات این کمپین، قرائت زیارت اربعین روی پشت بام ها و ایوان منازل، مطابق با برخی احادیث و روایات است.

 

سدیر صیرفی می‌گوید: «امام صادق(ع) به من فرمودند: «چه مانعی دارد که قبر امام حسین(ع) را در هر جمعه پنج بار و یا در هر روز یک بار زیارت کرده باشی؟» عرض کردم: «فدایت شوم. میان ما و قبر امام حسین(ع) بسیار فاصله است.» حضرت فرمود: «زیارت را از راه دور انجام بده و آن بدین گونه است: برو بالای پشت بام و به راست و چپ توجه کن. آن وقت سر به طرف آسمان بلند کن سپس به طرف قبله توجه کن و بگو: «السلام علیک یا اباعبداللّه الحسین. السلام علیک و رحمه اللّه و برکاته» اگر چنین کنی برای تو یک زیارت می‌نویسند معادل یک حج و یک عمره.» (وسائل‌ الشیعة ج 14 ص 493)

 

از امام حسن عسکری علیه السلام روایت شده: نشانه های مؤمن پنج چیز است: پنجاه و یک رکعت نماز (واجب و نافله در طول شبانه روز)، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست، سر به خاک گذاشتن حین نماز و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم. (تهذیب الاحکام/ج6/ص52)

 

امام رضا علیه السلام: ای پسر شبیب، اگر بر حسین علیه السلام گریه کنی تا اینکه اشکهایت بر گونه هایت جاری شود، خداوند هر گناهی را که مرتکب شده ای را چه صغیر باشد چه کبیر، کم یا زیاد، می آمرزد آنرا برای تو. (بحارالأنوار - ج 44 - ص 286)

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied