شمانیوز
شما نیوز

برنده جایزه ادبی دوبلین معرفی شد

مبلغ ۱۰۰ هزار یورویی جایزه ادبی دوبلین به یک بانوی نویسنده از ایرلند شمالی رسید.

برنده جایزه ادبی دوبلین معرفی شد
 مبلغ ۱۰۰ هزار یورویی جایزه ادبی دوبلین به یک بانوی نویسنده از ایرلند شمالی رسید.
 
از مجله بوک‌سلر، جایزه ادبی دوبلین هرساله به یک رمان که به انگلیسی نوشته یا به این زبان ترجمه شده باشد، اهدا می‌شود. این جایزه بین‌المللی امسال برای کتاب مرد شیرفروش به آنا برنز (Anna Burns) رسید. برنز اولین نویسنده از ایرلند شمالی و چهارمین بانویی است که در تاریخ ۲۵ ساله جایزه دوبلین برنده این جایزه ادبی می‌شود.
 
آنا برنز در رقابت برای دریافت این جایزه از دیگر نویسندگانی که به فهرست کوتاه امسال راه یافته بودند، چون سالی رونی نویسنده کتاب آدم‌های معمولی و جان مک گرگور رمان‌نویس سرشناس انگلیسی سبقت گرفت.
 
برنز ۵۸ سال پیش در بلفاست پایتخت ایرلند شمالی متولد شد. وی تاکنون سه رمان به نام‌های بدون استخوان، سازه‌های کوچک و مرد شیرفروش منتشر کرده است. کتاب مرد شیرفروش او در سال ۲۰۱۸ نیز برنده جایزه ادبی مَن بوکر شده بود.
 
جایزه ادبی دوبلین توسط شورای شهر دوبلین به رمان برنده اهدا می‌شود و کیفیت ادبیات جهان را ارتقا می‌دهد. پاداش ۱۰۰ هزار یورویی این جایزه آن را به یکی از بزرگترین و گرانترین جوایز ادبی جهان تبدیل کرده است.   
 
نامزدهای این جایزه از میان نویسندگان و مترجمان رمان‌های انگلیسی و توسط کتابخانه‌های عمومی شهرهای مختلف جهان انتخاب می‌شود.  

 

 

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied