شمانیوز
شما نیوز

کتاب «دیپلماسی رسانه ای» نوشته «سخاوت خیرخواه» منتشر شد

این کتاب به زمینه کاوی و آسیب شناسی دیپلماسی رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه می پردازد.

کتاب «دیپلماسی رسانه ای» نوشته «سخاوت خیرخواه» منتشر شد

نویسنده، این کتاب را چنین معرفی می کند: خبر هر جا که تولید و توسط هر کس که ساخته شود، قدرت می آفریند. قدرت در جهانِ بدون سیم یعنی عصر «کلام بالدار» که با یک کلیک وارد اتاق ما می شود. به گزاف نیست که رسانه ها، قلب و مغز ها را مطابق میل خود طراحی می کنند و صرفا انتقال دهنده واقعیت نیستند بلکه سازنده اَبرواقعی هستند و امروزه به «امتداد انسان» در جوامع بشری تبدیل شده اند. در چنین شرایطی حرکت در شاهراه پرترافیک بین المللی بدون خدمات دیپلماسی رسانه ای امکان پذیر نیست.

دیپلماسی رسانه ای تلاش می کند تا با به کارگیری تدابیر و تکنیک های اقناع، استدلال، تشویق، تنبیه و تهدید افکار عمومی جهانی و جامعه طرف مقابل برای پایان مخاصمات و منزوی کردن کشورها و یا ارتقاء سطح روابط سیاسی و تفاهم راهی بیابد از این جهت در جعبه ابزار ارتباطات استراتژیک کشورها، وزن بالایی دارد.

دیپلماسی رسانه ای در این مفهوم به معنای هیاهوی رسانه ای نیست، به معنای انفعال رسانه ای هم نیست بلکه به معنای ابتکار و ابداعات رسانه ای در زمان مناسب است. حتی گاه سکوت هم گفتمانی پرقدرت در دیپلماسی رسانه ای است.

این مجموعه به شما قدرت می دهد تا راه گفتگو با دشمن را پیدا کنید و به جای ارتش با رسانه، آن را به پای میز مذاکره بیاورید.

کتاب دیپلماسی رسانه ای که توسط «انتشارات پژوهش های دانشگاه» منتشر شده است بزودی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied