شمانیوز
شما نیوز

ابراهیم اثباتی همسر نسیم ادبی کیست؟ + بیوگرافی

همسر نسیم ادبی بازیگر سریال شهرزاد بعد از تحمل بیماری سرطان لحظاتی پیش 2 بهمن در سن ٤٩ سالگی درگذشت.

ابراهیم اثباتی همسر نسیم ادبی کیست؟ + بیوگرافی

همسر نسیم ادبی بازیگر سریال شهرزاد بعد از تحمل بیماری سرطان لحظاتی پیش 2 بهمن در سن ٤٩ سالگی درگذشت. ابراهیم اثباتی از نوازندگان و آهنگسازان شاخص موسیقی ایرانی که عمده آثارش مبتنی بر ساخت موسیقی برای آثار نمایشی بوده ساعاتی پیش بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری دار فانی را در سن ۴۹ سالگی وداع گفت. ابراهیم اثباتی آهنگساز موسیقی و تئاتر، نوازنده دیوان، تنبور، سه تار و همسر نسیم ادبی بازیگر سینما و تئاتر سال‌ها با بیماری سرطان مبارزه کرد و سرانجام بامداد جمعه سه بهمن دار فانی را وداع گفت. 

 

 

ابراهیم اثباتی درگیر کرونا هم بود

او آذرماه امسال به بیماری کرونا مبتلا شده بود و بعد از بهبود گفته بود: خوشبختانه توانستم این بیماری را مانند سرطان پشت سر بگذارم و حال جسمی‌ام خوب است. قرار است چند پروژه نمایشی را آغاز کنم اما فعلا درباره آن چیزی نمی‌گویم تا قطعی شود.

او ادامه داد: هروقت شرایط برگزاری کنسرت درست شده و به روال سابق برگردد قطعا برنامه خواهیم داشت.

اثباتی سرپرست ارکستر "وصال یار" بود و آهنگسازی نمایش‌های زیادی را در کارنامه هنری خود داشت. این هنرمند همچنین ریاست هیئت مدیره انجمن موسیقی خانه تئاتر را بر عهده داشت. او موسیقی را از سال‌های 64 با ساز تنبور آغاز کرده و برای چند فیلم سینمایی نیز آهنگ ساخته بود.

 

نسیم ادبی

 

بیوگرافی ابراهیم اثباتی

ابراهیم اثباتی نوازنده تنبور و دیوان و آهنگساز موسیقی متولد ۱۳۵۰ است. او موسیقی را از سال ۱۳۶۴ با ساز تنبور آغاز کرده و از رهنمودهای استاد سید خلیل عالی نژاد بهره‌ها برده است.

این هنرمند فقید در این مسیر به فراگیری سازهای دیگر همچون سه تار، تار، عود، دیوان و دف پرداخت و همچنین از یادگیری و پژوهش در زمینه تئوری موسیقی و آهنگسازی دریغ نکرد.

وی تا سال ۱۳۹۲ قریب به ۴۳ موسیقی تئاتر و چندین موسیقی فیلم ساخته است.

او در سال ۱۳۸۰ با جمعی از هنرمندان و نوازندگان نخبه اقدام به تاسیس گروه وصل صوفیان نمود که حاصل آن اجرای کنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از کشور بوده است.

 

نسیم ادبی+همسرش

 

نحوه آشنایی با نسیم ادبی:

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied