شمانیوز
شما نیوز

با قرائت پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛

پویش نیروهای جوان انقلاب اسلامی «پنجا» آغاز به کار کرد

با قرائت متن پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی پویش نیروهای جوان انقلاب اسلامی «پنجا» به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

پویش نیروهای جوان انقلاب اسلامی «پنجا» آغاز به کار کرد

طی مراسمی با قرائت متن پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی پویش نیروهای جوان انقلاب اسلامی با عنوان «پنجا» از سوی شورای هماهنگی نیروهای جوان انقلاب اسلامی با رونمایی از سامانه این پویش رسما آغاز به کار کرد.

در متن پیام آیت الله مکارم شیرازی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین

در اوضاع کنونی تشکیل گروه های هماهنگ از نیروهای جوان متدین در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گامی جدی و بسیار موثر است.

این نوع فعالیت ها در شناسایی و ساماندهی نیروهای تازه نفس مومن و انقلابی که آینده سازان این کشور و حافظان اندیشه ها و آرمان های گران سنگ انقلاب اسلامی هستند تعیین کننده و راه گشاست.

باید توجه داشت که دشمنان اسلام هیچگاه از پا نمی‌نشینند و همیشه در حال خصومت و توجیه علیه نظام و انقلاب اسلامی هستند.

در چنین اوضاعی جوانان عزیز باید در جهت خط دهی و ساماندهی حرکت های جهادی و توسعه نقش آفرینی و جریان سازی کنند.

ایجاد انسجام و اتحاد در بین نیروهای جوان مومن و انقلابی در سطح کشور از نیازهای فوری و حتمی است که باید در راه تحقق آن تلاش کرد تا این گروه های مومن به صورت منسجم و یکپارچه بتوانند اهداف والای انقلاب و نظام اسلامی را پیش ببرند.

از خداوند متعال خواستاریم که این جوانان متعهد و پرتلاش را در این راه کامیاب و موفق بدارد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

قم-ناصر مکارم شیرازی

در این مراسم همچنین دکتر علیرضا احمدی عضو هیأت موسس شورای هماهنگی نیروهای جوان انقلاب اسلامی درخصوص علت تشکیل این پویش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: از آنجایی که 3 سال از اعلان بیانیه گام دوم انقلاب گذشته است و باور ما این است که بیانات رهبر انقلاب اسلامی تنها سخن نیست و باید عملیاتی شود، به یک انسجام ویژه از سوی جوانان مومن و انقلابی در سطح کشور نیاز داریم تا با تکیه بر این بیانیه به پیشبرد اهداف نظام و انقلاب کمک کنند.

وی افزود: باید کارگروه‌ها و کمیته‌هایی در راستای عملیاتی کردن این بیانیه تشکیل شود تا به هماهنگی کارها بپردازد.

احمدی تصریح کرد: از این رو لازم بود برای هماهنگی جوانان انقلابی و اجرایی کردن بیانات مقام معظم رهبری یک تشکیلاتی شکل بگیرد که پویش نیروهای جوان انقلاب اسلامی در همین راستا و با همین هدف آغاز به کار می‌کند.

وی  با طرح این سوال که تا چه زمانی می‌خواهیم تنها حرف بزنیم، تصریح کرد: امروز روز عمل است و باید تمام مردم به ویژه جوانان دست به دست هم دهند تا اهداف عالیه نظام اسلامی را عملیاتی کنند.

عضو هیأت موسس شورای هماهنگی نیروهای جوان انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز جوانان انگیزه لازم برای پیشبرد اهداف را دارند و می‌توانند به کمک تجربه پیشکسوتانی که سال‌ها برای انقلاب زحمت کشیده‌اند کار را پیش ببرند.

احمدی افزود: در راستای اجرای کردن این پویش یک سامانه‌ای با نام مخفف «پنجا» نیز راه اندازی شده است. از آنجایی که در پنجاه انقلاب اسلامی قرار داریم این نام را برگزیدیم، چرا که این دهه از اهمیت فوق العاده ای برای نظام اسلامی برخوردار است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت کسانی که به این پویش می‌پیوندند قطعا استفاده می‌شود اظهار کرد: از این رو از کسانی که دغدغه پیشبرد اهداف نظام اسلامی را دارند می‌خواهیم به پویش نیروهای جوان انقلاب اسلامی بپیوندند.

عضو هیأت موسس شورای هماهنگی نیروهای جوان انقلاب اسلامی گفت: این پویش از اتاق فکر قدرتمندی استفاده می‌کند و در آینده با توسعه در استان‌های کشور به یک تشکیلات گسترده تبدیل می‌شود.

احمدی با بیان اینکه هیچ نگاه حزبی و جناحی در این پویش وجود ندارد توضیح داد: در این پویش نگاه نگاه انقلابی است و از حضور هرکسی که دل در گرو انقلاب داشته باشد استقبال می‌کنیم.

وی اظهار داشت: امروز باید مانند ابتدای انقلاب جایگاه‌های مدیریتی نظام را به عنوان امانت تلقی کنیم و کسی به دنبال منافع شخصی نباشد.

عضو هیأت موسس شورای هماهنگی نیروهای جوان انقلاب اسلامی ادامه داد: بنابراین اگر مسئولی احساس کرد که افراد لایق‌تر از وی برای تصدی آن پست وجود دارند باید خود کنار بکشد و پست مدیریتی را واگذار کند.

وی تصریح کرد: هیئت موسس این پویش 30 نفر از جوانان نخبه، کارآمد و زبده کشور هستند که کارهای را مدیریت کرده و هماهنگی‌ها را انجام می‌دهند.

عضو هیأت موسس شورای هماهنگی نیروهای جوان انقلاب اسلامی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این پویش عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب است تصریح کرد: یکی از نکات مطرح شده در بیانیه گام دوم بکار‌گیری اخلاق و معنویات در کارهاست. اگر ما اخلاق و معنویات را در کارهای خود در نظر بگیریم بسیاری از مشکلات و بی اخلاقی‌ها برطرف می‌شود.

احمدی اضافه کرد: هیچ گونه سود شخصی در راه اندازی این پویش وجود ندارد و بنده به عنوان یکی از اعضای موسس تنها هدفم خدمت به نظام اسلامی و اجرایی کردن اوامر ولی امر مسلمین جهان است.

وی افزود: بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی عضو این پویش هستند و هدف آنها خدمت به اهداف عالیه انقلاب است. از این رو نمی شود هدف شخصی را در این امور پیگیری کرد.

جوانان علاقمند برای ثبت نام در این پویش می‌توانند به سایت www.panjajavan.ir مراجعه کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied