شمانیوز
شما نیوز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور:

گام‌های ارزشمندی برای ارتقاء جایگاه مطبوعات کشور برداشته شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: وظیفه رسانه‌ها کمک به افزایش مشارکت آگاهانه مردم در این آوردگاه خطیر است.

گام‌های ارزشمندی برای ارتقاء جایگاه مطبوعات کشور برداشته شده است

متن کامل پیام سید عباس صالحی به مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات و رسانه های کشور  که صبح امروز 4 شنبه 13 اسفندماه 99 در محل این معاونت برگزار شد، به‌شرح زیر است:

 

در جوامع توسعه یافته، مطبوعات را به درستی رکن چهارم مردم سالاری نام نهاده‌اند. چرا که رسانه‌ها با آگاهی بخشی و روشنگری مسیر فساد و سوء استفاده از قدرت را مسدود کرده و با نور تاباندن بر عملکرد مسئولان فرآیند ها و تصمیم گیری ها را شفاف می کنند.

 درکشور ما که به دلایل تاریخی روند توسعه همه جانبه، با موانع و کاستی هایی روبروست، مخاطرات و تنگناهای عرصه مطبوعات هم دوچندان است و پیکر نحیف رسانه به اجبار، بار ضعف نهادهای مدنی را هم به دوش می‌کشد.

 با این وجود و برغم مشکلات و پیچیدگی های مدیریت رسانه در عصر کنونی، که با تحولات شتابناک و گسترده در عرصه ارتباطات و رسانه مواجه هستیم، گام های ارزشمندی در راستای فعالیت حرفه‌ای و ارتقاء جایگاه مطبوعات در ایران اسلامی برداشته شده است.

 خوشبختانه نهادهای صنفی و تشکل‌های حرفه‌ای مرتبط با مطبوعات در سال‌های اخیر با همگرایی، انسجام و قوام یافتگی موثر رسیده و خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور به عنوان مامن فراگیر خانواده بزرگ مطبوعات، نقطه وصل اهالی رسانه در اقصی نقاط کشور شده است.

 توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای خبری در استان‌ها با تمرکز بر تولید محتوای بومی و کمک به ارتقای سواد رسانه‌ای مردم و پالایش فعالیت‌های رسانه‌ای در شهرها و استان ها، از الزامات قدرت یافتن رسانه‌ها است که خانه مطبوعات کشور با استفاده از‌ظرفیت های رسانه‌ای منطقه‌ای و سرمایه‌های ارزشمند انسانی، در این مسیر حرکت پویای خود را ادامه می دهد.

 اکنون و در آستانه سال نو، مطبوعات در نقطه پرتاملی ایستاده‌اند که رسالت آنها را بیش از پیش سنگین می‌کند.

 از یک سو سال پر مخاطره کرونایی را سپری کردیم که داغ فراوانی بر دل‌ها نشاند و همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با اختلال مواجه کرد. در این میان رسانه‌های ما متحمل سوگ های جبران ناپذیر و نیز هزینه های سنگینی شدند و البته عملکرد قابل دفاعی در جهت آگاهی مردم، آموزش‌های لازم و نیز امیدآفرینی و حرکت به سوی آینده‌ای بهتر داشتند که تلاش‌های آنها شایسته ارج نهادن و قدر دانستن است.

از سوی دیگر در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ قرار داریم و به کمک افزایش مشارکت آگاهانه مردم در این آوردگاه خطیر و غلبه بر فضای یأس و ناامیدی و مقابله با شیطنت ها و بدخواهی های دشمنان این مرز و بوم، وظیفه دشوار مطبوعات در روزهای پیش رو خواهد بود.

 یقین دارم که فعالان رسانه ها، همچنان که در مقاطع مختلف و روزهای سخت تاریخ کشور و انقلاب همواره خوش درخشیدند، این بار نیز به بهترین نحو ممکن به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان، ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات رئیس و هیئت مدیره محترم خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور، توفیقات روزافزون فعالان عرصه رسانه را از خداوند متعال خواستار شد

 

روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied