شمانیوز
شما نیوز

یلدا اسفندیاری در گفتگو با شمانیوز:

برنامه رمز موفقیت به دنبال ایجاد انگیزه در جوانان است

تهیه‌کننده برنامه رمز موفقیت گفت: برنامه رمز موفقیت که از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود به دنبال ایجاد انگیزه در جوانان است.

برنامه رمز موفقیت به دنبال ایجاد انگیزه در جوانان است

یلدا اسفندیاری، مدیرعامل شرکت رمز موفقیت و تهیه‌کننده برنامه رمز موفقیت در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار داشت: این شرکت در سال 1388 ثبت شد و ایده ثبت آن زمانی به ذهن من رسید که یکی از دوستان پدر من کتابی را به‌نام مشاهیر ایران در آمریکا به چاپ رساندند و در این کتاب در خصوص این مشاهیر توضیحاتی را داده بودند که یکی از آنها پدر بنده بود.

یلدا اسفندیاری

وی افزود: به این نتیجه رسیدم که چرا ما نباید در خصوص کارآفرینان ایرانی و افراد و مشاهیر بزرگ ایرانی یک برنامه تلویزیونی اجرا کنیم؛ بنابراین من با خود فکر کردم اگر بتوانیم چنین برنامه‌ای را تهیه و تولید کنیم خواهیم توانست مسیر موفقیت آنها را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم و این برنامه برای مخاطبان جذابیت خواهد داشت و مخاطبان ایرانی می‌توانند الگوی قابل دسترس و قابل استناد داشته باشند.

این کارآفرین موفق کشورمان خاطرنشان کرد: بلافاصله شروع به جستجو و یافتن افرادی کردم که از هیچ به همه چیز رسیده‌اند و به اهداف ذهنی خود دست یافته بودند. این افراد برای خود اهداف را تعریف کرده بودند و برای رسیدن به این اهداف؛ تلاش و پشتکار از خود نشان دادند و به تلاش و پشتکار خود باور داشتند و نتیجه‌اش دست یافتن به اهداف تعیین‌شده است و قاعدتاً وقتی به اهدافشان دست می‌یابند، اهداف بعدی را تعریف می‌کنند.

اسفندیاری ادامه داد: بعد از اینکه تصمیم به یافتن افراد موفق و نیز ساختن یک برنامه تلویزیونی گرفتم، به شبکه سه سیما رفتم و طرح خود را به آقایان پورمحمدی و شریعت‌پناهی ارائه دادم و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و با این طرح موافقت کردند و چون چنین برنامه در سازمان صداوسیما ساخته نشده بود، نخستین قسمت از این برنامه را با آقای بهروز فروتن ساختم و آقای حسینیان مجری‌گری این برنامه را برعهده داشتند و از اینجا استارت ساخت نخستین قسمت برنامه خورده شد و باید 64 قسمت را می‌ساختم و فکر می‌کنم حدوداً دو سال طول کشید که بتوانم خیلی از مخاطبان را جذب این برنامه کنم.

او در ادامه افزود: سال 88 تال 90 زمانی بود که خیلی از افراد می‌خواستند چراغ خاموش حرکت کنند و علاقه‌ای نداشتند که در خصوص مقابل آنتن تلویزیون سخن بگویند و در آن زمان از هر 100 نفری که دعوت می‌‎کردم، 99 نفرشان دعوت من را قبول نمی‌کردند و خلاصه بعد از دو سال 64 نفر از افراد بنام ایران در این برنامه حضور پیدا کردند. زمان تولید برنامه ما مصادف شد با حضور آقای برایان تریسی در ایران که از او برای حضور در برنامه دعوت کردم و او هم این دعوت را پذیرفت وفکر می‌کنم اولین و آخرین برنامه‌ای بود که آقای تریسی در تلویزیون ایران حضور پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت رمز موفقیت بیان داشت: برنامه رمز موفقیت از شبکه شما پخش شد و از حمایت‌های آقای احمدی هم برخوردار بود و بعد از آن هم مراکز استان این برنامه را پخش کردند که تقریباً تا سال 92 روی آنتن بود.

یلدا اسفندیاری

اسفندیاری از سختی‌های کاری خود گفت و اظهار داشت: وقتی یک خانم در صدر یک مجموعه قرار می‌گیرد و آن هم مجموعه‌ای به این بزرگی که خیلی از اعضای آن جایگاه‌های خیلی بزرگی را در اختیار دارند، آن خانم دیده می‎شود؛ لذا کنترل کردن شرایط خیلی سخت می‌شود ولی کار بسیار لذت‌بخشی است. همچنین وقتی این هدف موفق شد به ما گفتند که سمینارهای رمز موفقیت را برگزار کنیم که این سمینار هم برگزار شد و بعد از آن هم تصمیم گرفتم که برنامه‌ای را جهت دور هم جمع شدن کارآفرینان برگزار کنم تا با هم دیگر تعاملی داشته باشند که فضای اشتغالزایی برای جوانان ایجاد شود و بعد هم تیم فوتبال رمز موفقیت را تشکیل دادم.

او تأکید کرد: برند من 12 ساله است؛ 12 سالی که همراه با سختی و دشواری‌هایی بوده که سختی‌‎های آن هم منجر به شیرینی شده است و این مسیر برای من لذت‌بخش بوده و خواهد بود.

این کارآفرین موفق عنوان داشت: اینکه برخی فکر می‌کنند می‌توانند راه صد ساله را در عرض یک شب طی کنند، باور اشتباهی است؛ زیرا افراد موفق برای رسیدن به موفقیت تلاش کرده‌اند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied