شمانیوز
شما نیوز

بیمه بالغ بر 50 نفر از فعالان قرآنی جنوب کرمان در یک سال گذشته

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 50 موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز درجنوب استان کرمان فعالیت می‌کنند،‌ گفت: بالغ بر 50 نفر از فعالان قرآنی این منطقه در یک ساله گذشته تحت پوشش بیمه صندوق اعتباری هنر قرار گرفتند.

بیمه بالغ بر 50 نفر از فعالان قرآنی جنوب کرمان در یک سال گذشته

به گزارش شمانیوز ، حسین اسحاقی در این باره اظهار داشت: سیاستگذاری و برنامه ریزی برای تأمین معیشت و حمایت های مادی و معنوی از فعالان عرصه های قرآنی کشور، همواره یکی از مهمترین اهداف و وظایف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور این معاونت با انجام برنامه ریزی های لازم جهت تحقق این امر، اقدام به پوشش فعالان عرصه قرآنی کشور تحت بیمه خدمات تأمین اجتماعی نموده تا از این طریق بتواند با کاهش دغدغه های معیشتی این قشر مهم و راهبردی در جامعه، زمینه ساز ارتقاء کمی و کیفی خدمات و محصولات قرآنی آنها در جامعه باشد از همین جهت تمامی افرادی که حائز شرایط لازم هستند می توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

اسحاقی با اشاره به شرایط استفاد از مزایای بیمه فعالان قرآنی، تصریح کرد: فعالان قرآنی مشمول بیمه شامل گروه های تبلیغ و ترویج قرآن و عترت، آموزش و پژوهش های قرآنی و فعالیتهای هنری قرآنی می باشند.

وی با بیان اینکه200 نفر فعال قرآنی در جنوب کرمان در سامانه صندوق اعتباری هنر عضو هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد در یک ساله گذشته 50 نفر بیمه شده اند و مابقی نیز در انتظار صدور بیمه نامه از طرف صندوق اعتباری هنر می باشند.

اسحاقی با بیان اینکه  در حال حاضر بیش از 50  موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز در این منطقه  با 200 نفر فعال قرآنی فعالیت می‌کنند، افزود: فعالان و بیمه شدگان عمدتا در حوزه های آموزش و پژوهش، تبلیغ و ترویج حوزه قران و عترت فعال هستند.

 

 

منبع:روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied