شمانیوز
شما نیوز

آموزش‌های تخصصی محور فعالیت کانون‌های مساجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ارائه آموزش‌های تخصصی به دو میلیون و ۴۰۰ هزار عضو این کانون‌ها را محور برنامه‌های سال جاری کانون‌های مساجد اعلام کرد.

آموزش‌های تخصصی محور فعالیت کانون‌های مساجد
به گزارش شمانیوز: حجت‌الاسلام «حبیب‌الله ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ، به تشریح مهمترین برنامه‌های سال ۱۴۰۰ این ستاد پرداخت و گفت: زیرساخت‌های خوب و متقنی در سال گذشته آماده و بانک اطلاعاتی کاملی از تعداد و مشخصات بچه‌های مسجدی ایجاد کرده‌‌ایم که براساس این بانک اطلاعاتی به این نتیجه رسیدیم، آنچه در سال جاری به آن نیاز داریم بحث مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی است.
 
وی در خصوص تعداد بچه‌ها و فعالان مسجدی در کانون‌های مساجد کشور، گفت: بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد هستند، البته در ماه‌های پایانی سال گذشته نیز دوره‌های آموزشی برگزار و ۴۰۰ هزار نفر آموزش دیدند و بحث ارتقای کیفیت شعار امسال کانون‌های مساجد برای اعضای خود است که در قالب آموزش شکل خواهد گرفت.
 
حجت‌الاسلام ارزانی با تأکید بر اینکه بیشتر آموزش‌های سال جاری آموزش‌های تخصصی‌تر است، گفت: افرادی که در حوزه سرود، نمایش، فیلم و ... فعالیت می‌کنند کار خود را با آموزش‌ها ارتقا خواهند داد.  
 
وی اضافه کرد: بخش ویژه‌ای در رابطه با شعار سال جاری نیز طراحی شده است و همه اینها زنجیره به هم پیوسته‌ای است که در راستای تحقق افق ۱۴۱۴ سند تحولی کانون‌های مساجد و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اجرایی می‌شود.
 
ارزانی در ادامه به تعبیر نورانی قرآن کریم که می‌فرماید «إِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرً؛ همانا با هر سختی آرامشی هست» اشاره کرد و گفت: وقتی سختی وارد می‌شود، اصل سختی بلا و شدت است اما عسر و سختی قطعاً همراه خود یسر هم دارد. به عنوان مثال وقتی زلزله در سی‌سخت آمد، اصل آن بسیار سخت و ناگوار بود اما موجب همدلی مردم شد و حتی افرادی که در حالت عادی کمکی به سایر مردم نمی‌کردند، دست به کار یاری دیگران شدند. نظام احسنی که بر عالم حاکم است تمام این سختی‌ها و خوبی‌ها را در کنار هم دارد.  
 
وی ادامه داد: از خداوند شر صادر نمی‌شود و هر اتفاقی که در عالم رخ دهد اگر نگاه به لحظه به آن داشته باشیم شر و خیر در آن مشهود است اما اگر نگاه متعالی به آن داشته باشیم متوجه می‌شویم که آن شر نیز عامل خیر است و باعث خیرهای متعدد می‌شود.
 
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد: گاهی به برخی امور نگاه می‌کنیم و می‌بینیم مسئله شکننده است مثل کرونا، اما وقتی به زوایا و تأثیر بلندمدت در زمان آن نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که اگر حجاب زمان برداشته شود همه خیر بوده است. مثلاً در ۱۰ سال آینده متوجه می‌شویم که اگر کرونا نیامده بود تا این حد رشد در فضای مجازی و همدلی توسط مساجد و خیرات گسترده رخ نمی‌داد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا کانون‌های مساجد موفق شدند تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنند؟ گفت: بچه‌های مسجدی بسیار قوی به میدان آمدند. فقط یک کانون مسجد ما بیش از ۱۹ میلیارد کمک مردمی جذب و میان نیازمندان توزیع گوشت انجام داده است؛ آن هم در شرایطی که با افزایش شدید قیمت گوشت مواجه بودیم و.. از این قبیل کارهای ارزشمند و خیر فراوان رخ داده است. در بخش‌های مختلف نیز بیش از ۳۰ هزار رکورد خدمت در حوزه مقابله با آسیب‌های کرونا داشتیم. همه این اقدامات در حالی است که چنین اقداماتی وظیفه کانون‌‌های فرهنگی هنری نیست اما بچه‌های مسجدی نمی‌توانستند بنشینند و برای کاهش آسیب‌ها ورود نکنند.
 
ارزانی در پایان گفت: ۱۲ عرصه تخصصی در کانون‌‌های مساجد داریم که هر کدام یک گروه علمی دارند و اساتید هر حوزه برنامه‌ریزی برای ارتقای هر بخش را انجام می‌دهند.

 

 

منبع:روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied