شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی بهرام رادان بازیگر محبوب + عکس

بهرام رادان متولد 1358/2/8 در تهران است. بهرام رادان فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی است. در ادامه بیوگرافی مختصر بهرام رادان را مشاهده می کنید.

بیوگرافی بهرام رادان بازیگر محبوب + عکس

به گزارش شمانیوز، بهرام رادان متولد 1358/2/8 در تهران است. بهرام رادان فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی است. در ادامه بیوگرافی مختصر بهرام رادان را مشاهده می کنید.

 

large_605f12cb-36a4-4667-b6d4-09734b4c278b

 

بهرام فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی است؛ او دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند.

رادان برای اولین بار با دیدن یک آگهی مربوط به کلاس‌های بازیگری در صفحه نیازمندی‌های روزنامه همشهری در این دوره آموزشی شرکت کرد و توانست نظر نادر مقدس را جلب کند.

وی سال ۱۳۷۹ با اولین حضور سینمایی در فیلم شور عشق تنها به‌واسطه چهره‌اش شناخته شد، شور عشق به سومین فیلم پرفروش سال تبدیل شد این بازیگر در همان سال در دو فیلم دیگر به نام‌های آواز قو و آبی جلوی دوربین رفت.

 

 

بهرام-رادان-و-لیلا-حاتمی

 

 

بهرام رادان در فیلم سینمایی آواز قو ساخته‌ی سعید اسدی در نقش پیمان فدایی حاضر شد و برای بازی در این فیلم در پنجمین دوره جشن خانه سینما نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

 

او در فیلم آبی ساخته‌ی حمید لبخنده نیز در نقش ارسطو ظاهر شد. داستان آن این است که دختری به نام مهتاب (هدیه تهرانی) با جوانی به نام ارسطو به‌عمد تصادف می‌کند و همین تصادف باعث آشنایی و درگیری آن‌ها باهم می‌شود.

رادان در سال ۱۳۸۱ در اولین همکاری خود با بهروز افخمی، در نقش راوی در فیلم سینمایی گاوخونی حاضر شد و برای بازی در این فیلم تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. او پس از گاوخونی، در فیلم سینمایی عطش ساخته‌ی محمدحسین فرح‌بخش بازی کرد. این بازیگر در سومین فیلم خود در سال ۱۳۸۱، برای بازی در فیلم سینمایی رز زرد و ایفای نقش داوود با داریوش فرهنگ همکاری کرد.

 

1186079

 

بهرام در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار با پوران درخشنده همکاری کرد که حاصل این همکاری نقش‌آفرینی او در فیلم سینمایی شمعی در باد و اجرای نقش فرزین زربان بود. بهرام رادان برای بازی در این نقش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. در همان سال ۱۳۸۲ این بازیگر برای اولین بار با مسعود کیمیایی نیز برای بازی در فیلم سربازهای جمعه همکاری کرد.

این بازیگر از سال ۸۲ تا ۱۳۸۵ در فیلم‌های مختلفی مانند گیلانه، رستگاری در بیست‌وهشت دقیقه، ازدواج صورتی، حکم، تقاطع، خون بازی و چهارانگشتی بازی کرد.

بهرام رادان در سال ۱۳۸۵ در فیلم سنتوری نقش علی بلورچی ملقب به علی سنتوری را ایفا کرد. این فیلم سینمایی هرگز اکران نشد و چند سال پس از پخش غیرقانونی‌اش مجوز نمایش در شبکه نمایش خانگی را دریافت کرد. سنتوری یکی از ماندگارترین فیلم‌ها و علی سنتوری یکی از ماندگارترین نقش‌های بهرام رادان به شمار می‌رود.

وی در سال ۱۳۸۷ پرکار بود و در فیلم‌های بی‌پولی، کارناوال مرگ، زادبوم، راه‌آبی ابریشم و تردید ایفای نقش کرد.

 

1633934

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied