شمانیوز
شما نیوز

معرفی بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

سال‌هاست که ترکیه با ساختن سریال‌های چندین قسمتی و طولانی برای صنعت فیلمسازی خود کسب درآمد می‌کند. اما در برخی اوقات این سریال‌ها با نگاه‌های خاصشان به موضوعات جهانی و معروف شده‌اند.

معرفی بهترین سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

به گزارش شمانیوز، طبق آمار رسانه‌های هنری از نظر فروش و شمار تماشاگران بین‌المللی سریال‌های ترکی درحال حاضر بعد از سریال‌های آمریکایی در رتبه دوم جهان قرار دارند. «سریال ترکی» در سینما و تلویزیون و البته در ادبیات رسانه‌ای ایران بار چندان مثبتی ندارد، اما در اصل ماجرا «سریال ترکی» یک صنعت عظیم است که ده‌ها برابر کلیت سینما و تلویزیون ایران بیننده و گردش مالی دارد.

 به گزارش گاردین حداقل در سال بیش از ۱۲۰ کشور دنیا به طرق مختلف مشتری‌اش بوده‌اند که این یعنی بعد از فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی پرمشتری‌ترین محصولات نمایشی دنیا همین «سریال‌های ترکی» هستند. در اینجا بهترین سریال‌های ترکی امسال را معرفی کرده‌ایم.

رامو/ Ramo

داستان سریال درباره جوانی به نام رامو است که در شهر آدانا و در محله‌ای فقیرنشین و بدنام یک گنگ مافیایی را اداره می‌کند. مافیای شهر توسط چند خانواده اداره می‌شود که هر خانواده در یک حوزه و ناحیه تسلط دارد، اما همه زیر نظر خانواده چنگیز عمل می‌کنند و رویکرد سختگیرانه و استعماری چنگیز با زیردست‌ها همه را به ستوه آورده. ییلماز شاهین، نویسنده‌ی سریال «حریم سلطان» که حالا دیگر در میان سریال ساز‌های ترکیه ای، تبدیل به اسطوره‌ای شده، داستان را نوشته و یاگیز آلپ آکایدین، کارگردانی اش کرده است.

هدیه / Atiye

سریال «هدیه» محصول کشور ترکیه برای شبکه نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ توسط اوزان آشیکتان ساخته شده است. داستان سریال «هدیه» درباره یک نقاش در استانبول است که سفری را آغاز می‌کند و در این سفر متوجه رازی از یک مکان می‌شود که به گذشته اش ارتباط دارد. «هدیه» یک سریالیست خوش بین درباره روابط انسانها.

بابل / Babil

این سریال زندگی عرفان پروفسور ایده آل گرای ترکیه‌ی را به تصویر می‌کشد که با وجود ناراحتی از حکم انفصال خود به مراقبت از پسر بیمارش می‌پردازد، وقتی همه در‌ها به روی او بسته می‌شود عرفان خود را غرق در تاریکی می‌بیند که قادر به رهایی از آن نیست. «بابل» با فاصله یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی ترکیه‌ای است. تنها پس از پخش ۳ قسمت، توجه همه را جلب کرد و به صدر ریتینگ روز‌های پخشش رسید.

babel

حکیم اوغلو/ Hekimoğlu

سریال دکتر هاوس را دیده‌اید؟ این نسخه ترکی‌اش است! سریال ترکی «حکیم اوغلو» تمام کلیات و عناصر «دکتر هاوس» را عین به عین در استانبول از نو پیاده‌سازی می‌کند. به جای گریگوری هاوس، آتش حکیم اوغلو را داریم؛ پزشکی که به سبب یک بیماری که در کودکی به آن مبتلا شده، عصا به دست است و لنگ می‌زند. حالا در دهه چهلم زندگی اش است و یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین پزشکان ترکیه است.

الف / Alef

سریال «الف» داستان دو کارآگاه را در استانبول روایت می‌کند. این دو تلاش می‌کنند معمای دو قتلی را کشف کنند که با پیدا شدن جسدی در عمق بسفور پیش رویشان گذاشته شده است. این سریال ترکیه‌ای به دلیل بازیگر، دیالوگ و کارگردانی خوبی که دارد توانسته نظر مخاطبین را به خود جلب کند.

دکتر معجزه گر / Mucize Doktor

داستان سریال درباره‌ی علی وِفا یک نابغه‌ی جوان است. او مبتلا به سندرم ساوانت است؛ یعنی با وجود ناتوانی ذهنی و ضعف در برقراری ارتباط، حافظه و هوش کم نظیری در تشخیص دارد. «دکتر معجزه‌گر» اقتباسی از سریال کره‌ای «آقای دکتر» و سریال آمریکایی «دکتر خوب» است. یکی از جذابیت‌های سریال نقش آفرینی بازیگران آن به ویژه «تانر اولمز» است و همین امر باعث شده این سریال در ترکیه حسابی پربیننده شود.

قهرمان / Şampyion

سریال «قهرمان» داستان بوکسوری حرفه‌ای و پسر پنج ساله‌اش است. فیرات بلوکباکشی در جوانی پدیده بوکس بوده، اما به خاطر اتفاقی تلخ بوکس را رها می‌کند. حالا او پس از سال ها، به خاطر پسرش، گونش، آماده‌ی راند تازه‌ای می‌شود. «قهرمان» بیشتر از آن که برای علاقه‌مندان درام‌های ورزشی جذاب باشد، گزینه تازه و متفاوتی برای بینندگان سریال‌های عامه‌پسند ترکی است که به خوبی از جنبه‌های دراماتیک و جذاب ورزش بوکس برای روایت قصه‌ای پرکشش استفاده می‌کند.

ghahreman

خانه من / Doğduğun Ev Kaderindir

سریال «خانه من» که با نام «خانه شما سرنوشت شماست» نیز شناخته می‌شود، داستان عشق سخت بین مهدیو زینب را به تصویر می‌کشد. زینب و مهدی هر دو دوران کودکی و نوجوانی سختی را در محله شان پشت سر گذاشته اند و این دوران سخت در روح هر دو آثاری به جای گذاشته است. این سریال، افسانه عشق چالش برانگیز بین مهدی و زینب را حکایت می‌کند که حرف عشق را در فرهنگ لغات و ذهن بیننده بازنویسی می‌کند.

قیام عثمان / Kuruluş: Osman

داستان سریال درباره عثمان یکم ملقب به عثمان غازی است؛ یکی از نوادگان اقوام ترک غوز مهاجر قایی به خاورمیانه و مدیترانه امروزی که در نبرد با بیزانس (روم شرقی) از یک سو و جنگ با مغول‌ها از سوی دیگر، یک سلسله و حکومت تازه تشکیل می‌دهد که بعد‌ها به قدرتی بزرگ در خاورمیانه تبدیل می‌شود. «قیام عثمان» در اصل اسپین‌آف سریال تاریخی دیگری با نام «قیام ارطغرل» است که طی چند سال در ترکیه محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کرده بود.

اتاق قرمز / Kırmızı Oda

داستان این سریال که برگرفته از رمانی به همین نام است، حول محور یک روانشناس و بیمارانش می‌گردد که هر کدام دچار یک نوع اختلال روانی اند و برای معالجه به وی مراحعه می‌کنند. سریال با یک دید آسیب گرایانه، به بررسی مشکلات روانی که در جامعه نمود پیدا می‌کنند، می‌پردازد.

منبع: برترین‌ها

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied