شمانیوز
شما نیوز

نرگس آبیار سووشون را می‌سازد

نرگس آبیار کارگردان موفق زن سینمای ایران، برای اولین بار سریالی را با اقتباس از یک اثر مشهور ادبی در شبکه نمایش خانگی می سازد.

نرگس آبیار سووشون را می‌سازد

به گزارش شمانیوز، نرگس آبیار کارگردان موفق سینمای کشورمان اولین سریال خود را در شبکه نمایش خانگی بر اساس رمان معروفی از سیمین دانشور می سازد. نرگس آبیار کارگردان فیلم ابلق که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شد، تصمیم دارد تا در اولین تجربه ساخت سریال برای نمایش خانگی، رمان سووشون اثر نویسنده شهیر و نام آور ادبیات ایران را با بازیگران مطرح عرصه هنر مقابل دوربین ببرد.

محمدحسین قاسمی همسر نرگس آبیار مانند اغلب فیلم های این کارگردان، تهیه کنندگی سریال سووشون را بر عهده خواهد داشت.

داستان رمان سووشون

داستان سووشون در شیراز و در سال های پایانی جنگ جهانی دوم رخ  داده و زندگی مردم در اجتماع سال های 1320 تا 1325 را ترسیم می کند. رمان سووشون سیمین دانشور یکی از پرمخاطب ترین رمان های فارسی در ایران است.

بهنوش طباطبایی در سریال سووشون

بهنوش طباطبایی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان که پس از فیم ماجرای نیمروز، رد خون در هیچ اثر سینمایی حضور نداشته و تا کنون در سریال های نمایش خانگی نقش آفرینی نکرده است در اولین تجربه خود در این پلتفرم با نرگس آبیار به توافق رسیده است.

behnoo

این هنرمند تاکنون پیشنهادهای مختلفی برای چند سریال نمایش خانگی رد کرده است و سووشون می تواند یکی از تجربه های موفق او باشد.

نرگس آبیار کارگردان فیلم های موفقی همچون شیار 143، شبی که ماه کامل شد و ابلق، در حوزه ادبیات نیز فعال بوده و برنده جایزه ی بهترین فیلمنامه ی اقتباسی جشن حافظ نیز هست.

سریال سووشون پس از انتخاب بازیگران در مهرماه 1400 وارد مراحل تولید شده و می تواند یکی از پروژه های خبرساز و مهم شبکه نمایش خانگی در سال جاری باشد.

منبع: نمناک

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied