شمانیوز
شما نیوز

توجه غرب به نمایش عروسکی ایران/ ننه سرما، مبارک، عمو نوروز و پهلوان کچل تیتر ایتالیا شدند

"کوریره دلا سرا" پرشمارگان‌ترین روزنامه ایتالیایی میلان حضور شخصیت‌های عروسکی ایران در اکسپو 2015 را مورد توجه قرار داده و در گزارشی به موفقیت این عروسک‌های ایرانی پرداخت: "عروسک‌های ایرانی غرب را تسخیر کردند."

به گزارش خبرگزاری فارس، توجه مخاطبان رویداد بین‌المللی اکسپو 2015 میلان به نمایش عروسک‌های سنتی ایران موجب شد، رسانه‌های ایتالیایی به حضور هنری ایران در این رویداد بپردازند.

در بخشی از گزارش تمام صفحه‌ای روزنامه کوریره دلاسرا در مورد نمایش عروسکی ایران (24 آگوست 2015) آمد:«عروسک‌های ایرانی با ارتفاع 6 متری همه را متحیر کردند، این در حالی است که این عروسک‌ها توسط یک نفر نمایش داده می‌شود و روزانه هزاران نفر از بازدیدکنندگان اکسپو درخواست می‌کنند که با این عروسک‌ها عکس بیاندازند. این عروسکها روزانه بین 5 تا 7 اجرا دارند. در حالی که یک نمایش محیطی در مساحت مشخصی قابل اجراست ولی ارتفاع عروسک‌های ایرانی موجب شد از فاصله بسیار دور مخاطبان امکان دیدن این نمایش را داشته باشند».

ننه سرما، مبارک، عمو نوروز و پهلوان کچل، چهار عروسک ایرانی هستند که برای نمایش در اکسپو 2015 به میلان سفر کردند و به مدت 15 روز میزبان مخاطبانی بودند که روزانه از این رویداد بین‌المللی دیدن می‌کنند. این عروسک‌های غول پیکر ارتفاعی حدود پنج تا 6 متر دارند. حامد زارعان و سهیلا باجلان این عروسک‌ها را طراحی و اجرا کرده و توسط حامد زارعان،کمیل شهسواری و بهزاد ابراهیمی در اکسپو میلان به نمایش در‌‌آمد. این عروسک‌ها از مواد بازیافتی مانند بطری نوشابه و آب ساخته شده‌اند و در مجموع 150 کیلو وزن دارند. عروسک‌های غول پیکر به همراه موسیقی در فضای باز اکسپو حرکت کرده و آئین‌های سنتی ایران را به نمایش می‌گذارند.

شخصیت عروسک‌ها و تکنیک ساخت آنها مورد توجه مخاطبان اکسپو قرار گرفته و درخواست‌هایی برای اجرا از سوی کشورهای دیگر ارایه شد.

بیش از چهار ماه از آغاز به کار اکسپو 2015 با موضوع "تغذیه زمین، انرژی برای حیات" با حضور 145 کشور در شهر میلان می‌گذرد و پس از اعزام گروه‌های موسیقی نواحی کشورمان، این بار عروسک‌های سنتی ایران به همت کمیته فرهنگ و هنر اکسپو میلان و موسسه توسعه هنرهای معاصر میزبان مخاطبان این رویداد جهانی شدند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied