شمانیوز
شما نیوز

برخی از کارگران واحدهای صنعتی در قزوین از 2 تا 40 ماه حقوق نگرفته‌اند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین: برخی از کارگران واحدهای صنعتی در قزوین از 2 تا 40 ماه حقوق نگرفته اند و این موضوع همت مضاعف مسوولان امر را می طلبد .

شمانيوز:دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی است و باید کارگران و بازنشستگان از مزایای سازمان در بخش های مختلف بهره مند شوند. عید علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ظهر یکشنبه در آیین گرامیداشت روز تامین اجتماعی - ۲۵ تیرماه- که با حضور علیرضا محجوب، نماینده کارگران در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل تامین اجتماعی استان، مدیر درمان تامین اجتماعی، معاون دبیرکل خانه کارگر و جمع کثیری از بازنشستگان و کارگران و اصاحب رسانه در سالن اجتماعات دانشگاه اسلامی کار برگزار شد، افزود: براساس قانون تامین اجتماعی نباید ۴ ماه از سال بگذرد و هنوز از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نباشد.

وی تاکید کرد: در خواست جامعه کارگری این است که سازمان تامین اجتماعی باید افزایش حقوق را همراه با دیرکرد آن پرداخت کند. این فعال جامعه کارگری کشور افزود: بسیاری از کارگران و شاغلین منتظر اجرای ماده ۱۰ قانون بازنشستگی پیش از موعد می باشند و در بخش کارهای سخت وزیان آور از مدیران تامین اجتماعی تقاضا داریم، تمهیداتی برای استفاده کارگران بیندیشند، چرا که بسیاری از کارگران مشمول این قانون، در کارخانه ای که درآ ن کار می کرده اند تعطیل و یا نیمه تعطیل شده است و متاسفانه کارفرمایان هم همکاری لازم را در این زمینه نمی کنند.

کریمی در خصوص مشکلات درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز بیان کرد: درمانگاه ها و بیمارستانهای فعلی استان قزوین جوابگوی خیل عظیم مراجعان نیست و در همین حال برخی از پزشکان نیز بیماران را به سمت بیمارستان خصوصی و استفاده از خدمات بیمه تکمیلی سوق می دهند که باید جلوی آن گرفته شود. وی در ادمه خواستار احداث یک بیمارستان تامین اجتماعی در شهر صنعتی البرز قزوین شد و افزود: اینکه دولت می خواهد طرح پزشک خانواده را اجرا کند امری پسندیده است، ولی نباید درمان مستقیم در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی دچار خدشه شود.

رئیس پیشین کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین ضمن تقدیر از کلیه مسوولین استان که به دنبال حل مشکلات واحدهای صنعتی هستند، تصریح کرد: برخی از کارگران واحدهای صنعتی در قزوین از ۲ تا ۴۰ ماه حقوق نگرفته اند و این موضوع همت مضاعف مسوولان امر را می طلبد. وی با بیان اینکه مشکل بیکاری با ارایه آمارهای واهی از اشتغال حل نمی شود، خبرداد: براساس آمار تامین اجتماعی استان قزوین، شاهد کاهش یک درصدی بیمه اجباری در سال گذشته بوده ایم که خلاف ادعای افزایش اشتغال در استان را اثبات می کند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied