شمانیوز
شما نیوز

رم، بزرگترین موزه بدون سقف دنیا

رم، پایتخت هزار ساله ایتالیا، به عنوان مقر امپراتوری روم و اقامتگاه سنتی پاپ، برای سده‌های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب بوده است.

رم، پایتخت هزار ساله ایتالیا، به عنوان مقر امپراتوری روم و اقامتگاه سنتی پاپ، برای سده‌های پیاپی از مراکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب بوده است.

به گزارش ایسنا، رم با ۲.۷ میلیون نفر جمعیت به عنوان چهارمین شهر پر جمعیت اروپا، در کنار رودخانه زیبای "توره" و نزدیک دریای مدیترانه قرار گرفته و اولین مقصد گردشگران در اروپا و شهر مجسمه‌ها و کلیساهاست؛ شهر میکل‌آنژ و داوینچی.

رم به عبارتی بزرگترین موزه بی‌سقف دنیا است و برای دیدن بناهای باستانی یا بی‌نظیرترین مجسمه‌ها و نقاشی‌های تاریخی، نیازی به موزه رفتن نیست. کافی است در خیابان‌ها قدم بزنید.

ایتالیا "چکمه" اروپاست. شبه جزیره ای در جنوب قاره سبز که شکل چکمه دارد و از دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. در همسایگی با فرانسه، اتریش، سوییس و اسلوونی. ایتالیا یک پنجم ایران مساحت دارد.

از ۶۰ میلیون نفر جمعیت این کشور، حدود ۹۲ درصد مسیحی هستند. و مسلمانان با یک میلیون نفر جمعیت، بزرگترین اقلیت مذهبی را تشکیل داده اند. ایتالیا پنجمین کشور پر جمعیت اروپا و بیست و سومین در جهان است.

بخشی از سرسرای ورودی کاخ ریاست جمهوری ایتالیا

دو کشور مستقل و بسیار کوچک به نام های واتیکان و "سان مارینو" در داخل خاک ایتالیا قرار دارد؛ ضمن اینکه تکه ای از خاک ایتالیا به نام "کامپیونه دیتالیا" نیز در خاک سوییس قرار دارد. کشور واتیکان در بخشی از رم پایتخت ایتالیا واقع شده است و محل استقرار پاپ و مرکز دینی مسیحیان، تربیت و تایید مبلغان مسیحی قلمداد می شود.

این موقعیت جغرافیایی ایتالیا، در میان کشورهای جهان منحصر به فرد است. زبان رسمی این کشور ایتالیایی و پول رایج، یورو است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied