شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی عباس صالحی + تصاویر

سید عباس صالحی، از سوی رئیس دولت دوازدهم به عنوان وزیر پیشنهادی ارشاد به مجلس معرفی شد.

به گزارش شمانیوز: پس از انتخاب حسن روحانی برای ریاست جمهوری دوازدهم، در خصوص انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گمانه‌زنی شد.

یکی از گزینه‌های احتمالی برای این سمت را سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرده بودند. هم اکنون پس از انتشار اسامی وزرای پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدیم، گمانه‌زنی‌ها درست بود و این فرد گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم است.

اما سید عباس صالح شریعتی معروف به سید عباس صالحی کیست و تا کنون چه فعالیت هایی در حوزه فرهنگ داشته است؟

وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد را بیشتر بشناسید

سید عباس صالحی، فعال فرهنگی و حوزوی ایرانی به واسطه حضور در منصب معاونت فرهنگی و سرپرستی چند روزه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد عرصه سیاست و رسانه شد. او متولد ۱۳۴۲ در مشهد است و مدرک دکترای فلسفه از یکی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه علمیه را دارد.

سید عباس صالحی از سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه مشهد شد. دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند؛ از سال ۶۰ به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و دروس خارج را تا سال ۶۸ در آن حوزه گذرانید. صالحی مجدداً به مشهد عزیمت کرد و در دروس خارج اساتید مشهد ادامه تحصیل داد. او در سال ۷۶ مجدداً به حوزه علمیه قم برای ادامه تحصیل بازگشت.

سید عباس صالحی دروس مقدماتی را در مدرسه آقای موسوی‌نژاد و دروس سطح را در خدمت آقایان صالحی، مدرسی و فلسفی گذراند.

وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد را بیشتر بشناسید

سید عباس صالحی در سال ۶۷-۶۵ سردبیری مجله حوزه و در سال 76-73مسئولیت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان را برعهده داشت. او از سال ۷۶ تاکنون در سه دوره متوالی عضو هیئت مدیره دفتر تبلیغات اسلامی و سپس عضو هیئت امنای آن بود.

از سال ۷۶ مدیر مسئولیت نشریه پژوهش‌های قرآنی و از همان سال عضویت در هیئت تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت را عهده دار بود.

بیوگرافی عباس صالحی + تصاویر

صالحی در ادامه فعالیت‌های خود در سال ۷۸ مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «پگاه» را بر عهده داشت.

سیدعباس صالحی سایت دین آنلاین را هم راه انداخت. وی در یادداشتی هدف خود از تأسیس دین‌آنلاین را پیگیری ارتباط و پیوند مستحکم‌تر دین و عینیت اجتماعی بیان کرد. از سال ۶۱ یکی از نویسندگان مجله حوزه به شمار می رفت. همچنین او در پاره‌ای از پروژه‌ها و فعالیت‌های علمی، در مدیریت و یا در طراحی آن ایفای نقش می کرد.

وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد را بیشتر بشناسید

از تالیفات سید عباس صلحی می‌توان به، «تفسیر راهنما» اشاره کرد. او محقق این کتاب بود. کتاب «حوزه و روحانیت»، «‎دانشگاه و دانشجو» از دیگر تالیفات اوست. از جمله 22 مقاله‌ای که به قلم وی نوشته شده است می توان به ابوذر امام، اسوه امام، امام و سلوک تفسیری و... اشاره کرد.

بیوگرافی عباس صالحی + تصاویر

او در دولت یازدهم و در دوره وزارت علی جنتی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید. سید عباس صالحی پس از استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد دولت یازدهم، در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب شد و تا رای اعتماد وزیر جدید در این سمت بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied