شمانیوز
شما نیوز

نقد کتاب مجموعه شعردو بیتی های من عین لهوف است

خانه ادبیات حوزه هنری استان اصفهان، کتاب مجموعه شعردو بیتی های من عین لهوف است را با حضور شاعر این کتاب عباس شاهزیدی نقد کرد.

نقد کتاب مجموعه شعردو بیتی های من عین لهوف است

به گزارش شما نیوز ، این جلسه با صحبت های عباس شاهزیدی (خروش) پیرامون ادبیات آیینی شروع شد و توصیه های وی به شاعران این ژانر ادبی شامل تفاوت قایل شدن بین معشوق زمینی و آسمانی و حفظ حرمت و جایگاه حضرات معصومین در شعر بود.

در ادامه ابراهیم شایان (منتقد) در سخنانی به نقد مجموعه دو بیتی های من عین لهوف است پرداخت. وی ابتدا پیش زمینه ای در مورد دوبیتی و تاریخچه آن بیان کرد و سپس گفت: این مجموعه اولین مجموعه ای است که یک دست به صورت دوبیتی است و بر اساس مقتل سروده شده است و به دلیل وجود بعضی دوبیتی های عربی نیز می تواند جایگاهی در ادبیات عرب داشته باشد.

وی هفتاد درصد دوبیتی ها را دارای ردیف برشمرد و به اهمیت موسیقی شعر اشاره کرد و افزود: در حوزه بلاغت نیز به بیان بسامد بالای آرایه های تضاد و تلمیح و استعاره می توان اشاره کرد.

در ادامه وی به بیان نقاط قوت و ضعف این مجموعه از نقطه نظرهای سبک شناسی، واژگانی، بدیع و غیره پرداخت.

شایان ذکر است این جلسه در ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۰ آبان ماه در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد و سومین جلسه از مجموعه جلسات نقد ادبی خانه ادبیات حوزه هنری بود که بصورت ماهانه برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی