شمانیوز
شما نیوز

بازدید مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی ازنمایشگاه آثار استاد فرشچیان در نخجوان

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی از نمایشگاه آثار استاد فرشچیان در نخجوان بازدید کرد.

بازدید مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی ازنمایشگاه آثار استاد فرشچیان در نخجوان
به گزارش شما نیوز ،محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بازدید از نمایشگاه آثار استاد فرشچیان در نخجوان با اشاره به جایگاه استاد فرشچیان در ایران و جهان، بر ایجاد نمایشگاه های مشابه درایران و نخجوان در سال ٢٠١٨ که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری و نخجوان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده اند تاکید کرد.
وی افزود: تبریز ٢٠١٨ ظرفیت مهمی است که در صورت حضور متقابل گروه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری، می‌تواند زمینه‌‌ساز همکاری‌های مهم شود.
در این مراسم نظامی عالی یف معاون اتحادیه نقاشان به معرفی استاد فرشچیان و هنر نقاشی پرداخت. سپس منصور آیرم، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با تشکر از حضور هنر دوستان ایرانی و نخجوانی، سخنانی در باب استاد فرشچیان و نقش هنر در پیوند میان کشورهای اسلامی، بویژه ایران، ترکیه و نخجوان ایراد کرد.
سخنران بعدی آیتاج اوز کوتوک معاون سرکنسولگری ترکیه در نخجوان بود. وی ضمن تبریک برپایی این نمایشگاه، آن را در راستای صلح و دوستی و آشنایی میان مردم کشورهای ترکیه، ایران و نخجوان دانست.
همچنین علاوه بر هنرمندان، دانشجویان رشته هنر و نقاشی در این مراسم حضور چشمگیری داشتند.
بعد از مراسم افتتاحیه حضار به تماشای آثار پرداختند و سرپرست نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مورد هر یک از این آثار توضیحاتی ارائه کرد.
نمایشگاه آثار استاد فرشچیان در سالن بهروز کنگرلی اتحادیه نقاشان جمهوری خود مختار نخجوان برپا شده است.
نمایش ۳۰ اثر از تابلوهای مینیاتور استاد فرشچیان با عنوان «اصالت و نوآوری» با حضور هنرمندان و شخصیت های فرهنگی و سیاسی ایران و نخجوان آغاز به کار کرد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی