شمانیوز
شما نیوز

افتتاحیه جشنواره بیست و چهارم با حضور کودکان بهزیستی

افتتاحیه جشنواره بیست و چهارم تئاتر کودکان و نو جوانان با حضور کودکان بهزیستی برگزار می شود.

افتتاحیه جشنواره بیست و چهارم با حضور کودکان بهزیستی
به گزارش شما نیوز ،مدیر اجرایی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره با حضور کودکان بهزیستی برگزار می شود.
نصرت‌الله رمضانی افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۹ آذرماه در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای همدان آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: هنرمندان، مسئولان کشوری و استانی و کودکان و نوجوانان همدان مهمانان این مراسم هستند.
مدیر اجرایی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با تأکید بر اینکه مراسم افتتاحیه به صورت جشن کودکانه برگزار می شود؛ خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری جشنواره هرسال تلاش می کند جشن افتتاحیه به صورت مردمی برگزار شود؛ امسال هم با هماهنگی بهزیستی از کودکان و نوجوانان تحت پوشش و مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت شده است.
رمضانی گفت: حمیدرضا رضایی (عمو حمید) مجری مراسم است و برنامه‌ریزی شده که این مراسم ویژه کودکان باشد.
وی افزود: اجرای نقالی، موسیقی کودکانه و اجرای برنامه توسط هنرمندان از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه است.
مدیر اجرایی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: اجرای نمایش های صحنه ای و خیابانی جشنواره بیست و چهارم از صبح روز جمعه ۱۰ آذرماه آغاز می شود.
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از ۱۰ تا ۱۵ آذرماه در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.
ترغیب کودکان به مطالعه با نمایش« دیواکولا»
نمایش«دیواکولا» به کارگردانی محمد جهان پا از خراسان رضوی، در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، در بخش کودک به روی صحنه می رود.
محمد جهان پا کارگردان نمایش « دیواکولا» بیان اینکه این نمایش قصد دارد با زبان قصه، کودکان را به کتاب و کتاب خوانی علاقه مند کند، اظهار کرد: متاسفانه در دنیای کنونی علاقه کودکان به کتاب روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مهم ترین هدف این نمایش ترغیب کودکان به کتاب و کتاب خوانی است، تأکید کرد: در این نمایش موجودی به نام دیو اکولا وجود دارد که جوهر کتاب های قصه و درسی و... می‌خورد و برگه های کتاب سفید می‌شود.
جهان پا در خصوص جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هم گفت: مهمترین و پر انرژی ترین بخش تئاتر کودک ونوجوان کشور همین جشنواره است.
وی با تأکید بر اینکه جشنواره فضایی برای تعامل هنرمندان است، تصریح کرد: در واقع به نظر می رسد برپایی چندین دوره این جشنواره توانسته تماشاگران حرفه ای را نیز تربیت کند.
کارگردان نمایش « دیواکولا» اضافه کرد: بنده سال گذشته نیز از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان جایزه کسب کردم.
جهان پا که سال گذشته با نمایش « مورچه ای به نام موری» در بخش ویژه کودک موفق به کسب رتبه شد، بیان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پایه گذاری هنر تئاتر و نمایش در نسل جدید، تاثیر بسیاری خواهد داشت.
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۵ آذر با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار خواهد شد.
نمایش «من و مادربزرگه» با تم عروسکی روی صحنه می‌رود
نمایش من و مادربزرگه کاری از رضا روان در بخش ویژه همدان در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان اسدآباد به روی صحنه می‌رود.
رضا روان کارگردان در خصوص این نمایش گفت: نمایش من و مادربزرگه برای کودکان سنین «الف» طراحی شده است و دیدگاهی روانشناسی به کودکان دارد.
وی با بیان اینکه مقوله مرگ برای کودکان سنین «الف» و «ب» ناشناخته است، افزود: این نمایش سعی دارد با دیدگاهی روانشناسی به سوالات کودکان در خصوص مرگ عزیزان خود، همچون مادربزرگ ها و پدربزرگ ها پاسخ دهد.
روان تصریح کرد: در این نمایش با استفاده از نورپردازی، ویدئو پرژکشن و طراحی صحنه، فضایی از جهان دیگر همچون بهشت را برای کودکان ترسیم می کنیم تا تصویری از آنجا در ذهنشان شکل گیرد.
این کارگردان، تم نمایش را عروسکی اعلام کرد و گفت: مینا دختری است که بیشتر وقت خود را با پدر بزرگ و مادربزرگ خودش می گذراند؛ طی حادثه ای در حین بازی مادر بزرگ خود را از دست می دهد و چرخ زندگی‌اش دچار تغییر و تحول می‌شود.
هادی لایقی، حجت محمدی، نوشین به‌منش، دنیا نوربخش، سیما لاهوتی، فاطمه نوری بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می کنند.
نمایش من و مادربزرگه نوشته عباس دوست قرین با آهنگسازی علیرضا ستاری و عروسک گردانی سودابه طاهری، دریا اسماعیلی، فاطمه رشیدی و هانیه شنگولی و به کارگردانی رضا روان در بخش ویژه همدان در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان اسدآباد روی صحنه خواهد رفت.
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۵ آذر با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار خواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی