شمانیوز
شما نیوز

تا اطلاع ثانوی همین جشن خصوصی را خوش است

سهند آدم‌عارف- دبیر هنر

تا اطلاع ثانوی همین جشن خصوصی را خوش است

به گزارش شما نیوز ، شنبه‌شب چهارمین جشن سالانه موسیقی ما در ‌شکل ‌و ‌شمایلی باشکوه در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان این جشن بزرگ معرفی شدند. به‌رغم به‌وجود آمدن برخی ناهماهنگی‌ها(اعم از اجرای یک بازیگر غیرکارشناس در عرصه موسیقی که در اداره جشن چندان توفیقی نداشت و بسیاری از مهمانان حاضر در سالن را نمی‌شناخت، درباره آن‌ها چیزی نداشت بگوید و دقایق زیادی از اجرای سیامک انصاری در سکوت گذشت)، بسیاری از معتبران عرصه موسیقی در این جشن حاضر شدند و جوایز را به‌کام برگزیدگان شیرین‌تر کردند. اساسا جشن موسیقی ما به‌دلیل خصوصی بودن، ارزش دیگری برای هنرمندان عرصه موسیقی دارد، بنابراین بسیاری از فعالان عرصه موسیقی علاقه‌مند هستند که این جایزه را هم در ویترین افتخاراتشان داشته باشند خاصه آن‌که سازوکار نظرسنجی‌های کارشناسی و مردمی این جشن به‌نحوی برنامه‌ریزی شده تا کمترین حرف‌و‌حدیث‌ها را به‌وجود بیاورد هرچند این سازوکار همچنان خلاءهایی هم دارد و همان‌طور که خود برگزارکنندگان هم اذعان کرده‌اند، آلبوم‌ها و افراد برگزیده لزوما ممکن است بهترین‌های حوزه مورد نظر هم نباشند.

البته که می‌دانیم این جشن امسال تازه چهارساله شده است و به‌مثابه کودکی می‌توان تلقی‌اش کرد که تا پخته شدن و گردن‌فرازی در عرصه‌های حتی بین‌المللی مسیری بس طولانی در پیش دارد و ناظر بر همین وجه باید از ایرادگرفتن‌ها و خدنگ‌انداختن‌ها کاست و نسبت به شرایط موجود موسیقی ایران این جشن را قضاوت کرد؛ در این صورت است که می‌بینیم این جشن سالانه توانسته است در همین چهار سال هم تبدیل به وزنه‌ای تعیین‌کننده و تاثیرگذار در عرصه موسیقی ایران شود. وزنه‌ای که در صورت رعایت مد نظر داشتن رمز تاثیرگذاری در عرصه هنر که همانا استمرار و سخت‌کوشی است، حتی در سال‌های آینده حتی می‌تواند چهره‌سازی، سلیقه‌سازی و درنتیجه فرهنگ‌سازی کند. در این صورت است که از این پس وظیفه و مسئولیت دست‌اندرکاران این جوایز خطیرتر و سنگین‌تر از پیش خواهد شد چرا که هر قدم آن‌ها در جهت بهبود سازوکار انتخاب برگزیدگان می‌تواند بر فرهنگ نسل‌های پیش رو تاثیرگذاری عمیقی داشته باشد.

با نگاهی به برگزیدگان امسال به‌جز یکی دو مورد خاص که باتوجه به فعالیت تاثیرگذارشان می‌توانستند در میان برگزیدگان قرار بگیرند و نگرفتند، و یکی دو مورد که باتوجه به درگذشت خالقان آثارشان در سال‌های گذشته می‌شد برای بالا رفتن انگیزه و روحیه جوان‌ترها در میان برگزیدگان قرار نگیرند که گرفتند، شاهد بودیم که در اغلب موارد انتخاب‌ها معقول و متعادل بودند و تقریبا بیشتر سلیقه‌ها در این انتخاب‌ها مورد توجه قرار گرفتند؛ پس با این سبک‌سنگین‌ها تا اطلاع‌ثانوی باید بگوییم همین جشن خصوصی را خوش است؛ بقیه را بنه!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied