شمانیوز
شما نیوز

آی فیلم 2 در راه است

معاون برون‌مرزی صداوسیما از راه‌اندازی دو شبکه جدید خبر داد. به گفته وی شبکه آی‌فیلم ۲ و شبکه‌ای به زبان هوسا به‌زودی راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش شمانیوز: مراسم ششمین سالگرد تأسیس شبکه هیسپان تی‌وی با حضور بهرام قاسمی، سخنگوی وزیر امور خارجه، پیمان جبلی معاون برون‌مرزی صداوسیما، علی اجاره‌دار مدیر شبکه هیسپان تی‌وی، جمعی از اساتید دانشگاه، سفرا، تعدادی از مقامات سازمان فرهنگ و ارتباطات و جامعة‌المصطفی، نادر طالب‌زاده تهیه‌کننده و مجری تلویزیون، محمد کشاورززاده مدیر کل قاره آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سلطانی معاون مدیرکل قاره آمریکا در وزارت امور خارجه، نجار رئیس اداره اول دیپلماسی و ... برگزار شد.

تلاش شده صدای عدالتخواه هیسپان تی‌وی به گوش جهانیان نرسد

در ابتدای مراسم علی اجاره‌دار ـ مدیر شبکه هیسپان‌تی‌وی ـ با بیان اینکه در آستانه دهه فجر قرار داریم یادی از شهدای انقلاب کرد و گفت: بدون امام عزیزمان و فداکاری و بزرگواری شهدا به دست آوردن موفقیت‌های کنونی غیرممکن بود. انقلاب اسلامی آغازگر فصل جدید بیداری مستضعفان جهان علیه استبدادگران بود که تأثیرات آن تا به امروز در نقاط مختلف عالم مشهود است. دنیای سلطه در ابتدای انقلاب با بکارگیری ترور فیزیکی، شخصیتی، جنگ، تحریم و بکارگیری مزدوران درصدد شکستن انقلاب بود. به لطف الهی ما راست قامتان تاریخ خواهیم ماند.

او ادامه داد: در همین راستا بارها تلاش شده که صدای عدالتخواه هیسپان تی‌وی و سایر شبکه‌های برون‌مرزی به گوش جهانیان نرسد. تحریم ماهواره‌ای و محدودیت‌های روزانه ما در شبکه‌های اجتماعی از کارهایی است که در این راستا انجام شده است. حقیقت شمعی است که هرگز توسط سیاه دلان تاریخ خاموش نمی‌شود.

اجاره‌دار به آسیب‌دیدگی خبرنگار هیسپان تی‌وی در هندوراس اشاره کرد و گفت:‌ از خبرنگار هیسپان تی‌وی در هندوراس تشکر می‌کنم که در حین تهیه گزارش اعتراضات مردمی علیه تقلب در انتخابات هندوراس، به سمت او گاز اشک‌آوری پرت شد و باعث جراحت او شد. او با توجه به سنگ‌اندازی برای جلوگیری از بیان حقایق به کار خود ادامه داد و باید بدانیم که حق و حقیقت ابدی است.

او به شبکه هیسپان تی‌وی از یک سال گذشته تاکنون اشاره و اظهار کرد: با تلاش همکاران هیسپان تی‌وی جایگاه خود را به عنوان رسانه متفاوت و مرجع اخبار غرب آسیا و مرجع حوادث آمریکای لاتین در رسانه‌های اسلامی زبان محکم کردیم و بازدید ۱۰ میلیونی روزانه از سایت و شبکه اجتماعی ما این مساله را نشان می‌دهد. من از تمامی همکاران که در تحقق این جایگاه نقش داشتند تشکر می‌کنم.

شبکه هیسپان تی‌وی باید تقویت شود

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه مراسم پشت میکروفن قرار گرفت و گفت: خوشحالم که در جمع عزیزان و دوستان و خانواده برون‌مرزی صداوسیما و هیسپان تی‌وی هستم و این برای من افتخار است. من از آقای اجاره‌دار به عنوان مسئول شبکه هیسپان تی‌وی که تلاش می‌کند تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم این شبکه به عنوان تنها شبکه اسپانیایی زبان کار بزرگی انجام می‌دهد. تعداد زیادی در جهان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند و با توجه به وضعیت جمهوری اسلامی و با توجه به ملل جهان، کشور آمریکای لاتین و حوزه اسپانیایی، شبکه هیسپان تی‌وی باید تقویت شود و برای استمرار بیشتر نیاز به همکاری جمعی و بیشتری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: من به این مراسم آمدم تا سهم خود را که بخشی از کارم رسانه است انجام دهم. من رسانه را پیگیری می‌کنم و از خدمات و شایستگی آقای جبلی و شبکه هیسپان تی‌وی تشکر می‌کنم.

تسخیر لانه جاسوسی آغاز راه‌اندازی شبکه‌های خبری بود

نادر طالب‌زاده در ادامه مراسم با بیان اینکه به ایام دهه فجر نزدیک هستیم خاطره‌ای را تعریف کرد و گفت:‌ هشتم بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ در میدان ۲۴ اسفند تعدادی از هموطنان ما شهید شدند. در آن زمان خبرگزاری‌های غربی در تهران حضور داشتند. یکی از دوستان هنگام این اتفاق عکس‌هایی گرفت. با گفتن این خاطره می‌خواستم بگویم که ما نباید یادمان برود که نقش انقلاب جمهوری اسلامی در متحول کردن رسانه‌ها چه بوده است. در واقع با ما شروع شد، یعنی زمانی که در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی خبرنگاران غربی جمع شدند بعد از یک سال به ذهن یکی از آن‌ها آمد که شبکه‌های دائمی ایجاد کنند. در واقع شبکه‌ دائمی خبری از ایران و لانه جاسوسی شروع شد.

این مجری تلویزیون ادامه داد: انقلاب اسلامی باعث خبر شد و تسخیر لانه جاسوسی آغاز تاسیس شبکه‌های خبری بود. در حال حاضر شبکه هیسپان تی‌وی یکی از این شبکه‌هاست. بنابراین ما صاحبخانه هستیم و باید بدانیم که چه کسی باعث تحول شد. هیسپان تی‌وی در جای خود قرار دارد و مهم است به دلیل اینکه برخی در جهان درباره انقلاب کنجکاو هستند. به نظر من طبق آمار اگر تعداد خبرنگاران این شبکه ۵۰ نفر باشد، مهم است.

او به بودجه شبکه‌هایی مانند هیسپان تی‌وی اشاره کرد و گفت: بودجه این شبکه‌ها باید مثل بودجه نظامی باشد. باید بهترین خبرنگاران را جذب کنند و نباید بودجه تنها از دولت باشد. انقلاب اسلامی مخاطب جهانی دارد و باید ۱۰ برابر بودجه به این شبکه‌ها اختصاص داده شود. این شبکه در حال حاضر با ابهت پیش می‌رود و افرادی مسلط به زبان و فرهنگ خارج از کشور دارد.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied