شمانیوز
شما نیوز

«مجال آه» اسماعیل بنی اردلان منتشر می شود

کتاب «مجال آه» نوشته اسماعیل بنی اردلان، مجموعه مقالاتی درباره حوزه تمدن اسلامی است که به زودی از سوی انتشارات سوره مهر (وابسته به حوزه هنری) به چاپ می رسد.

به گزارش شمانويز و به نقل از سوره مهر، اسماعیل بنی اردلان نویسنده و استاد دانشگاه درباره این كتاب گفت: كتاب «مجال آه» كه به بررسی و واكاوی سنت و ارزش های نهفته در آن می پردازد، در راستای مقابله با غفلت هایی است كه در دو سده اخیر روی داده است. بنی اردلان ادامه داد: مقالات این كتاب شامل حكایت پردازی و قصه گویی در ادبیات ایران، طنز و خنده در سنت و معانی آن، نمایش ایرانی و پیشنهادهایی درباره آن، اخلاق ایرانی، سنت نقد در تمدن ما و تفاوت بین دعا و نیایش و همچنین بررسی نور در سنت و معماری ایرانی تا زمان ملاصدرا است.

این استاد دانشگاه هنر تهران اظهار داشت: هدف از نوشتن كتاب «مجال آه»، پرداختن به هویت ملی ماست و از آنجایی كه متأسفانه جوانان ما از سنت و گذشته خود آگاهی ندارند و با مفاهیم غربی خو گرفته اند، سعی كردم مجالی را به حوزه تمدن ایران اسلامی اختصاص دهم. وی با توضیح بخش هایی از كتاب به گسست تاریخی در ایران اشاره كرد و گفت: از زمان صفویه تا امروز به دلیل شكست هایی كه ایرانیان با غرب داشتند، باعث از دست رفتن خمیرمایه گذشته آن ها شده است و برای به دست آوردن آن دارایی ها، گذر زمان لازم است.

بنی اردلان در پایان گفت: دلیل اصلی انتخاب عنوان «مجال آه» برای كتاب این بود كه تاكنون به دلیل مشغله های كاری و تدریس، نتوانستم به صورت مفصل به فعالیت های پژوهشی بپردازم به همین دلیل فرصت به دست آمده را عنوان كتاب قرار دادم و در آینده قصد دارم به هنرهایی كه تاكنون به كتاب قرآن مربوط می شود بپردازم.

سعید فتحی میرکوهی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied