شمانیوز
شما نیوز

سوتی های سریال بانوی عمارت

مجید مولایی تهیه کننده سریال «بانوی عمارت» به دلیل اشتباه سهوی و استفاده اشتباه از یک ضرب المثل در قسمتی از این سریال از مخاطبان عذرخواهی کرد.

سوتی های سریال بانوی عمارت

مجید مولایی تهیه کننده سریال «بانوی عمارت» پیرامون نقد‌هایی که به گویش شخصیت‌ها و امروزی بودن جملاتی که از زبان شخصیت‌های دوران قاجار بیان می شود، گفت: بعضی از این نقد‌ها را خوانده و یا شنیده ام، واقعیت این است که ما متون مکتوبی از دوران قاجار در اختیار داریم که غالبا زبان محاوره در آن غایب است، اینکه مردم کوچه بازار با چه ادبیاتی سخن می گفتند و دایره لغات آنان چه وسعتی داشته بر ما پوشیده است و همه رمان نویسان و فیلمنامه نویسان آن دوران بر اساس منابع مکتوب و به سلیقه و فهم و درک خود زبان محاوره‌ای مخصوص خود را نوشته اند.

‎وی افزود: البته در این رهگذر از لطیفه‌ها و ضرب المثل‌های مکتوب آن عصر هم کمک گرفته اند، لطیفه‌ها و ضرب المثل‌هایی که گاه با نیت خدشه به وحدت اقوام کشور تولید شده اند. متاسفانه این کم دقتی و اشتباه سهوی نیز در یک قسمت سریال و با استفاده اشتباه از ضرب المثلی، کدورت قوم خلج که یکی از اقوام اصیل کشورمان است را موجب شد که لازم می دانم همین جا مراتب عذر خواهی گروه سازنده سریال را به این بزرگواران و هم میهنان خوبمان اعلام کنم.

‎مولایی تاکید کرد: فارغ از این خطا و اشتباه سهوی، هدف و تلاش این گروه در یک سال گذشته، ایجاد سرگرمی مناسب و غنا بخشی و پر کردن لحظاتی از زندگی همه اقوام ایرانیان با دیدن و لذت بردن از فرهنگ و مناسبات ایرانی اسلامی حاکم بر جامعه ایرانی در دو قرن گذشته بوده است.

‎این تهیه کننده با اشاره به استقبال و توجه مخاطبان از سریال «بانوی عمارت» ، دلایل این استقبال را کارگردانی خوب و انتخاب بازیگران مناسب عنوان کرد و گفت: در کنار این موارد، طراحی صحنه، لباس، گریم و تصویر برداری و دیگر اجزاء استاندارد سریال باعث این استقبال شده ، قصه گویی و بافت داستان بیشترین نقش را در این موفقیت داشته است.

‎وی پیرامون قصه سریال نیز گفت: قصه‌ تو در تو و پیچیده‌ای که هر شب با پاسخ به سوالات گذشته، بیننده را با تعلیق و ایجاد سوالات جدید به قسمت بعد می‌کشد. طراحی هوشمندانه شخصیت پردازی مناسب کشمکش‌ها و تعلیق‌های حساب شده در متن، کاری کرده که هر شب بیننده مشتاق پیگیری داستان است.

تهیه کننده سریال «بانوی عمارت» در خصوص درصد بیننده‌های این سریال اظهار داشت: خبر رسمی به ما اعلام نشده اما شواهد و خبر‌هایی هم که به ما از گوشه و کنار کشور می رسد باید بگویم خدا را شکر سریال مورد استقبال هموطنان واقع شده و پس از پخش ۲۰ قسمت از مجموعه، می شود با اطمینان گفت که این سریال یکی از پربیننده‌ترین آثار نمایشی اخیر صدا و سیما است و بخشی از مخاطبان که حتی تلویزیون را نگاه نمی‌کردند دوباره برگشتند و لااقل تلویزیون را در این ساعت نگاه می‌کنند.

‎‎مولایی در پایان سخنان خود پیرامون ساخت سری دوم «بانوی عمارت» گفت: درخواست‌های زیادی از طرف مخاطبان برای ساخت سری دوم داشته ایم اما هنوز تصمیم قطعی با کارگردان در این خصوص نگرفته ایم ولی تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با هماهنگی همه عوامل سری دوم سریال را بسازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied