شمانیوز
شما نیوز

گران‌ترین بازیگران سینمای ایران

علی سرتیپی، پخش کننده سینما که دیروز (چهارشنبه ۵ دی) مهمان علی ضیا در برنامه «فرمول یک» بود، در پاسخ به این پرسش که گران‌ترین بازیگران سینمای ایران چه کسانی هستند، گفت: «تعدادی از بازیگران هستند؛ رضا عطاران عزیز، حمید آقای فرخ‌نژاد، آقای گلزار قطعا هستند.»

گران‌ترین بازیگران سینمای ایران
علی سرتیپی، پخش کننده سینما که دیروز (چهارشنبه ۵ دی) مهمان علی ضیا در برنامه «فرمول یک» بود، در پاسخ به این پرسش که گران‌ترین بازیگران سینمای ایران چه کسانی هستند، گفت: «تعدادی از بازیگران هستند؛ رضا عطاران عزیز، حمید آقای فرخ‌نژاد، آقای گلزار قطعا هستند.»
گران‌ترین بازیگران سینمای ایران او در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این برنامه اعلام کرد: «امسال در ۹ ماه گذشته بهترین سال مالی سینما بوده و تا پایان آذر سینمای ایران ۲۰۰ میلیارد فروش داشته است. اگر این مبلغ را با سال ۹۱ که ۳۰ میلیارد فروش با ۳ میلیون نفر تماشاگر داشتیم مقایسه کنیم اوضاع خوب است. سال ۹۶ هم ۱۷۵ میلیارد فروش کل سینما بوده است.» سرتیپی در پاسخ به این سوال ضیا که آیا با این وجود وضع تهیه کننده‌ها حسابی خوب است، تاکید کرد: «چیزی که دست تهیه کننده را از یک فیلم خیلی خوب که مثلا ۱۰ میلیارد بفروشد می‌گیرد، ۳ میلیارد است. یعنی اگر می‌شنوید که فیلمی ۳ میلیارد فروش داشته، صرفا ۳۰ درصد آن به تهیه کننده رسیده است.» تهیه کننده «توکیو بدون توقف» در پاسخ به اینکه آیا بازیگری داریم که ۱ میلیارد تومان دستمزد بگیرد، گفت: «بله چنین حدود‌هایی داریم. البته چند سالی است بازیگران در فیلم‌ها شریک می‌شوند و اینطور نیست که ۱ میلیارد پرداخت نقدی به آن‌ها داشته باشیم.» سرتیپی درباره رضا عطاران اظهار کرد: «عطاران آدم گزینشی است. گاهی اوقات برای دل خودش کار می‌کند. مثلا در فیلم «خانم یایا» که از نظر من فیلم جذابی نیست بازی می‌کند. شاید، چون کاهانی را دوست داشته یا به هر دلیل دیگر. من تهیه‌کننده «دراکولا» بودم و ۱ و ۷۰۰ هزینه این فیلم شده بود. این فیلم را هم عطاران دلی ساخت.» او در این باره که برای اکران‌های خارجی، بعضی وقت‌ها فیلم‌ها به دلیل تبلیغات و... بدهکار هم می‌شوند، یادآور شد: «ما در دبی، آلمان، آمریکا و استرالیا اکران محدودی برای ایرانی‌های خارج از کشور داریم. غیر از فیلم «مارمولک» که در زمان خودش در آمریکا خیلی خوب فروخت، فیلم‌های دیگر مثل «هزارپا» نهایتا در خارج از کشور ۳۵ هزار دلار فروخته‌اند.» تهیه‌کننده «نصف مال من نصف مال تو» درباره بازیگران بفروش از جمله جواد عزتی تصریح کرد: «عزتی بازیگر موفقی است و بازیگران زیادی هستند که بفروش هستند. اما به نظرم اصل فروش یک فیلم بابت فیلمنامه و کارگردانی است. «دختری با کفش‌های کتانی» و «من ترانه ۱۵ سال دارم» هم فیلم‌هایی بودند که به همین خاطر موفق شدند.» سرتیپی ادامه داد: «صدرعاملی بازیگرانی را معرفی کرده و امسال هم فیلم خوبی در جشنواره فجر دارد که بازیگران خوبی را در آن معرفی می‌کند. تمام دنیا سوپراستار می‌خواهد و آمریکا هم سوپراستار می‌خواهد. تلویزیون در رابطه با اینکه افراد جدیدی را معرفی و حفظ کند چه کرده است؟ این یک عزم کلی می‌طلبد.»
گران‌ترین بازیگران سینمای ایران
او با اشاره به مخاطب ۲۲ میلیونی سینمای ایران در سال، ادامه داد: «ما باید به ۱۰۰ میلیون بلیت در سال برسیم. در آمریکا که ۵۵۰ میلیون جمعیت دارد ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار نفر به سینما می‌روند، اما در کشور ما ۲۲ میلیون نفر سینما می‌روند. ما باید سالن‌های بیشتری بسازیم. عمده‌ترین دعوایی که در سینما هست به خاطر نبود سالن است. بخش خصوصی در این زمینه دارد جلو می‌آید.» «فرمول یک» با اجرا و تهیه‌کنندگی سیدعلی ضیا، شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷:۴۰ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.
گران‌ترین بازیگران سینمای ایران
دستمزد بازیگران زن سینمای ایران چقدر است؟ دستمزد بازیگران همواره یکی از سوالات همیشگی مخاطبان هنر هفتم است. کنجکاوی که اتفاقا به طور معمول به پاسخ روشن و مستدلی نمی‌رسد و در حد شایعه می‌ماند، اما حالا یک روزنامه صبح فهرستی منتشر کرده که نشان می‌دهد در میان بازیگران زن سینمای ایران، لیلا حاتمی دارای بیشترین دستمزد است. روزنامه «هفت صبح» با انتشار فهرست زیر دستمزد ۱۶ بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران را از کمترین به بیشترین اعلام کرده است: ۱- پگاه آهنگرانی. بازیگر ۳۳ ساله برای هر فیلم ۱۲۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. ۲- ساره بیات. او ۳۶ ساله است و برای هر فیلم حداقل ۱۲۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. ۳- الناز شاکردوست. حدود ۷ یا ۸ سال پیش سالی ۵ فیلم بازی می‌کرد، اما مدتی است آن رونق سابق را ندارد. او ۳۲ ساله است و برای هر فیلم ۱۴۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. ۴- هانیه توسلی. بازیگر مجرب ۳۷ ساله مدتی است فیلم توفانی نداشته است. دستمزد او برای هر فیلم ۱۴۰ میلیون تومان است. ۵- ویشکا آسایش بازیگر ۴۳ ساله سینمای کمدی ایران بیشتر وقت‌ها در نقش‌های فرعی ظاهر می‌شود، اما در صورت بازی در نقش اول کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان نمی‌گیرد. ۶- مریلا زارعی بازیگر هنرمند سینمای ایران اکثراً در فیلم‌های فاخر ظاهر می‌شود. دستمزدش میانگین ۱۵۰ میلیون تومان است. او ۴۳ ساله است. ۷- باران کوثری دختر ۳۰ ساله رخشان بنی اعتماد سه تا سیمرغ در کارنامه دارد و برای بازی در هر فیلم کمتر از ۱۵۰ میلیون نمی‌گیرد. ۸- پریناز ایزدیار ۳۰ ساله است و درخشش ناگهانی‌اش در ابد و یک روز نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. دستمزد او برا یهر فیلم ۱۵۰ میلیون تومان براورده می‌شود. ۹- طناز طباطبایی بازیگر ۳۳ ساله و مستعد سینمای ایران برای هرفیلم بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. ۱۰- مهتاب کرامتی ۴۵ ساله است و همچنان در سطح اول سینمای ایران حضور دارد. او برای هرفیلم بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. ۱۱- سحر دولتشاهی در دوسال گذشته به یک ستاره بدل شد.۳۵ ساله است و در حال حاضر برای هر فیلم بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. ۱۲- نیکی کریمی بازیگر ۴۴ ساله ایرانی کم کار شده است و دستمزدش برای هر نقش آفرینی ۲۰۰ میلیون تومان است. ۱۳- ترانه علیدوستی بازیگر ۳۲ ساله که با بازی در سریال شهرزاد و درخشش در فیلم فروشنده جایگاه خود را تثبیت کرد و دستمزد خودرا نیز بالا برد. او برای هر فیلم ۲۵۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. ۱۴- مهناز افشار از مطمئن‌ترین چهره‌های سینما در گیشه است. او ۳۹ ساله است و برای هر فیلم حداقل ۲۵۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. ۱۵- هدیه تهرانی یک دهه اخیر کم کار بود، اما به تازگی دوباره فعال شده است. او ۴۳ ساله است و نامش یک برند در حوزه سینما. او حداقل ۲۵۰ میلیون تومان دریافتی برای هر فیلم دارد. ۱۶- لیلا حاتمی ۴۴ ساله اگر در فیلم‌های شوهر و یا دوستانش بازی نکند دستمزد‌های بسیار کلانی طلب می‌کند. میانگین ۳۰۰ میلیون تومان!
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied