شمانیوز
شما نیوز

حرف ها حاشیه های برندگان سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر

برخی برگزیدگان بخش «سودای سیمرغ» جشنواره‌ فیلم فجر پس از دریافت جوایزشان سخنانی را مطرح کردند.

حرف ها حاشیه های برندگان سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت :محمد کارت برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه برای «بچه خور»، پس از دریافت جایزه اش اظهار کرد: خیلی خوشحالم بابت دریافت این جایزه و امیدوارم این مسیر برای من هموارتر از گذشته باشد. یک تشکر ویژه می‌کنم از تهیه کننده فیلم که به من کمک کردند. بابک بهداد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند برای «بهارستان خانه ملت» پس از دریافت این جایزه گفت: به نظرم خیلی به مستند در سینمای ما بها داده نمی‌شود؛ اما به هر حال خوشحالم که توانستم این جایزه را امشب با خود به خانه ببرم. همایون غنی زاده از دریافت سیمرغ انصراف داد! در بخش نگاه نو، هیئت داوران همایون غنی زاده را برای ساخت فیلم سینمایی «مسخره باز» شایسته تقدیر و اهدای جایزه دانستند. اما او از دریافت این جایزه سر باز زد و به جایش یک مهاجر افغانستانی به روی سن حاضر شد و گفت: من پیش آقای غنی زاده کار می‌کنم و یک مهاجر افغانستانی هستم. امروز اینجا حاضر شده ام تا از تمام مردم ایران به پاس میزبانی چند ساله از مردم افعانستان تشکر کنم. وی همچنین از طرف همایون غنی زاده و با قرائت نامه‌ای از سوی او اظهار کرد: از دریافت این جایزه معذورم و امید دارم در سال‌های بعد بتوانم فیلم‌های بهتری را راهی جشنواره فجر کنم.
حرف ها حاشیه های برندگان سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر مجتبی فرآورده تهیه کننده فیلم «۲۳ نفر» پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی گفت: این سیمرغ و جایزه را تقدیم کسانی می‌کنم که جنگیدند تا امروز ما بتوانیم در آسایش زندگی کنیم. ایمان کریمیان برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای فیلم «ماجرای نیمروز؛ ردّ خون» گفت: از دستیاران خودم و همچنین از توجه هیئت داوران جشنواره تشکر می‌کنم. جواد مطوری برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری برای فیلم «مسخره باز» پس از دریافت جایزه اش اظهار کرد: جایزه را به بچه‌های گروه تقدیم می‌کنم؛ چون کار ویژوآل یک کار تیمی است. محمدرضا شجاعی برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس برای فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» گفت: از هیئت محترم داوران تشکر می‌کنم. لازم می‌دانم از عوامل هر دو پروژه‌ای که امسال با آن‌ها همکاری داشتم (ردّ خون و شبی که ماه کامل شد) تشکر ویژه کنم. دستیاران خوبی که من را همراهی کردند هم بدون شک شایسته تقدیر هستند. ایرج شهزادی برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری برای فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» پس از دریافت جایزه خود بیان کرد: به همه همکاران خود که نامزد دریافت جایزه بودند، خداقوت می‌گویم. از سازندگان آثار دیگری هم که امسال در کنارشان بودم، تشکر می‌کنم. مهرشاد ملکوتی برنده سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری برای فیلم «ماجرای نیمروز؛ ردّ خون» پس از دریافت سیمرغ این بخش گفت: از دوست عزیزم محمدحسین مهدویان و همه عوامل این فیلم تشکر می‌کنم. همچنین از هیئت داوران که به من لطف داشتند، قدردانی می‌کنم. بهرام دهقانی برنده سیمرغ بلورین بهترین تدوین برای فیلم «متری شیش و نیم» در سالن حضور نداشت و جمال ساداتیان تهیه کننده این فیلم جایزه وی را دریافت کرد. نقش مکمل هایی که خوش درخشیدند فرشته صدرعرفایی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» اظهار کرد: از تیم خوب فیلم و بازیگران نازنینی که کنارم بودند، سپاسگزارم. امیدوارم دنیای ما دنیای عشق در برابر تکفیر و صلح در برابر جنگ باشد تا دنیای بهتری داشته باشیم. علی نصیریان برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «مسخره باز» پس از دریافت جایزه خود گفت: من تا حالا سیمرغ نگرفتم؛ ولی آقایان لطف کردند و سیمرغ درجه دو به من دادند اما با تمام وجود آن را می پذیرم. وی افزود: انگیزه داشتم بیایم اینجا و از این تریبون بگویم که این شانس من بود با کسی که جای نوه من است (همایون غنی زاده) همکاری کنم. وقتی فیلمنامه را خواندم، بسیار شگفت زده شدم و بسیار خوشحالم که من پیرمرد در این سن توانستم این نقش را ایفا کنم. من برای این کارگردان جوان آتیه بسیار خوبی را می بینم. اشکان رهگذر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم انیمیشن گفت: از خانواده اَم تشکر می کنم که ۹ سال پابه پای من بودند. از احسان رسول اُف هم که تهیه این کار را بر عهده داشت، تشکر می کنم.
حرف ها حاشیه های برندگان سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر
همایون غنی زاده برنده سیمرغ بلورین بخش هنر و تجربه برای فیلم «مسخره باز» هم پس از دریافت جایزه خود اظهار کرد: امشب دو جایزه به من تعلق گرفت؛ جایزه بخش نگاه نو را دوست نداشتم؛ از آقای میری تشکر می کنم و اجازه می خواهم که آن جایزه را نگیرم. اما این جایزه را دوست دارم و می گیرم. از هیئت داوران هم تشکر می کنم. دو بازیگر جوانی که بالاخره دیده شدند الناز شاکردوست برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش زن برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» پس از دریافت این جایزه اظهار کرد: همیشه فکر می کردم این مسیر را بدوم اما نشد؛ خیلی خوشحالم بالاخره شد و این جایزه به دست من رسید. وی خطاب به نرگس آبیار اظهار کرد: خانم آبیار شما را جدا از اینکه یک کارگردان فوق العاده می دانم، برای انسانیتی که دارید ستایش می کنم. امشب در سالن مادر دو شهید حضور دارند که از آنها هم قدردانی می کنم. امیدوارم تمام مادرانی که دغدغه فرزندانشان را دارند، هیچ وقت به جنگ و کشتار دچار نشوند. هوتن شکیبا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» اظهار کرد: ممنونم که اجازه دادید نام من در کنار منتخبان این بخش قرار گیرد؛ قدردان هیات محترم داوران هستم. وی ادامه داد: خانواده من هر سال بزرگ تر می شود؛ تمام این آثاری که کار کردم از جمله این فیلم، دیگر جزو خانواده من هستند. از تمام عزیزانی که کمک کردند من امشب اینجا حضور داشته باشم از جمله برادر عزیزم نوید محمدزاده بسیار سپاسگزارم. دست و پایم می لرزد و نمی توانم احساسم را بیان کنم اما خدا را شاکرم که بالاخره دیده شدم.
حرف ها حاشیه های برندگان سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر
ماه نرگس آبیار کامل شد و درخشید نرگس آبیار برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» پس از دریافت جایزه خود گفت: همیشه دلگیری که داشتم این بود که حتی یک بار هم کاندیدای دریافت جایزه کارگردانی در کشور خودم نبودم، اما حالا برای دریافت این جایزه بسیار خوشحالم. وی ادامه داد: امشب بیشتر برای این خوشحالم که عوامل این فیلم توانستند موفق باشند و نتیجه زحمات خود را ببینند. واقعا از همه کاندیدا‌ها هم که جایزه نگرفتند و شاید کمی غمگین باشند، تشکر می‌کنم. محمدحسین قاسمی برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم برای «شبی که ماه کامل شد» پس از دریافت جایزه اظهار کرد: اول از مادر خانومم و خانواده ام تشکر می کنم که هر چه دارم از ان هاست. این جایزه را به همه عوامل فیلم که بسیار کار سختی داشتند، تقدیم می کنم.
حرف ها حاشیه های برندگان سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر
ساداتیان تهیه کننده فیلم «متری شیش و نیم» که برگزیده بخش آرای مردمی بود، پس از دریافت سیمرغ این بخش بیان کرد: این فیلم شش ماه پیش تولید داشت و از تعداد بسیار زیادی هنرور بهره برد. وی ادامه داد: سینمای ایران پتانسیل بالایی دارد و امیدوارم بیشتر از این بتواند موفق باشد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied