شمانیوز
شما نیوز

ساعت پخش سریال "از یاد‌ها رفته" در ماه رمضان

مجموعه تلویزیونی «از یاد‌ها رفته» به کارگردانی «بهرام بهرامیان» عاشقانه‌ای در دل تاریخ معاصر است.

ساعت پخش سریال "از یاد‌ها رفته" در ماه رمضان
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس، پخش سریال در شب‌های ماه مبارک رمضان از تلویزیون دیگر به یک سنت تبدیل شده است. سنتی که از جایگاه ویژه‌ای برای مدیران تلویزیون برخوردار است و اتفاقا کارگردان‌ها هم تمام تلاششان را می‌کنند تا بهترین آثارشان را به این فرصت طلایی برسانند.
ساعت پخش سریال
امسال هم به رویه هر سال، تلویزیون سریال‌هایی را برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها «از یاد‌ها رفته» به کارگردانی «بهرام بهرامیان» است. این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی «علی اکبر تحویلیان» در شب‌های رمضان هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این سریال یک ملوردام تاریخی است که ابتدا اعلام شد بناست در ۵۰ قسمت برای پخش از شبکه پنج سیما ساخته شود، اما در میانه راه شبکه پخش آن تغییر کرده و قرار بر پخش «از یاد‌ها رفته» از شبکه یک سیما شد.
ساعت پخش سریال داستان «از یاد‌ها رفته» به زندگی دختری جوان به نام «فروغ» و بازی «میترا حجاریان» می‌پردازد که در سال ۱۳۱۹ زندگی می‌کند. فروغ یک پزشک زن ایرانی است که در فرانسه درس خوانده و حضورش در سریال با اتفاقات عجیبی همراه است. او به دلیل عدم شناخت از وضعیت کشور و آداب رسوم دچار بحران شدیدی می‌شود، اما با کشف حقیقت سنت‌ها و رفتار‌ها به آرامش و زندگی مشترک می‌رسد... در این اثر علاوه بر میترا حجار، «حسین یاری» هم ایفای نقش می‌کند. حسین یاری تا به حال در آثار بسیاری بازی کرده، اما به جرأت می‌توان گفت: ایفای نقش «حیدر خوش مرام» در مجموعه «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی او را به قله شهرت و محبوبیت رساند. حالا حسین یاری در سریال «از یاد‌ها رفته» که روایتگر عاشقانه‌ای در دل تاریخ است، نقش شخصیتی به نام خسرو را بازی می‌کند. خسرو یک ارباب و شخصیتی متمول است که در تهران زندگی می‌کند و با حکومت مرکزی زمان خود تنش و درگیری دارد.
ساعت پخش سریال در کنار حسین یاری، «رضا یزدانی» هم در این سریال حضور دارد. این خواننده برای حضور در «از یاد‌ها رفته» مو‌های خود را بعد از ۲۰ سال برای اولین بار و به خاطر ایفای یکی از نقش‌های اصلی کوتاه کرد. او بناست در سریال نقش شاهزده‌اى متمول، عاشق، سرکش و بوکسور را به تصویر بکشد. مخاطب در این اثر ۳ مسابقه بوکس از رضا یزدانی خواهد دید که گریم هرکدام از مسابقات هر بار ۳ ساعت و فیلمبرداری آن‌ها نیز ۱۸ روز به طول می‌انجامیده است. نکته جالب ماجرا اینجاست کهسر فیلمبرداری و درست در روز آخر یکی از دندان‌های رضا یزدانی شکست.
«حسین پاکدل» مجری دهه ۶۰ تلویزیون هم که چند سالی است در حوزه آثار نمایشی فعالیت بیشتری را دارد، در این سریال حضور دارد. او در این سریال نقش فرد با نفوذی را دارد که از قضا یک داماد دیپلمات هم دارد. نقش داماد او را مرتضی علی آبادی ایفا کرده است. ساعت پخش سریال یکی دیگر از زنان اثرگذار در این درام عاشقانه «مهربانو» است. این نقش را هلیا امامی ایفا کرده که پیش‌تر در حوزه تئاتر فعالیت داشته است. داستان عاشقانه سریال «از یاد‌ها رفته» میان خسرو و مهربانو است. در این سریال بیتا فرهی نیز نقش زنی قدرتمند به نام شکوه‌السلطنه را ایفا می‌کند. سعیدراد، مائده طهماسبی، رسول نجفیان، الهام حمیدی، کامران تفتی، حبیب دهقان نسب، سیما تیرانداز، علیرام نورایی، یوسف مرادیان، سیدمهرداد ضیایی، جهانبخش سلطانی، علی اوجی، سیامک اطلسی، مهدی سلوکی، ارسلان قاسمی، انوش معظمی، نیلوفر پارسا، امین ایمانی، مهرداد ضیایی، حسین ملکی، هادی ساعی، روزبه معینی، صحرا اسدالهی، آهو فرشچی، فرید نوروزی، ابوالفضل عرب، فرزانه طهماسبی و ... نیز از جمله بازیگران دیگری هستند که در این اثر تاریخی ایفاگر نقش‌های متفاوتی بوده‌اند.
سریال «از یاد‌ها رفته» اثری تاریخی متعلق به دهه ۲۰ محسوب می‌شود که حامد افضلی و رؤیا خسرونجد نویسندگی آن را برعهده داشته‌اند و عباس نعمتی به عنوان سرپرست نویسندگان، حضور دارد. این سریال به روایت زندگی و آداب و رسوم ایرانیان در دهه ۲۰ می‌پردازد و سراغ وقایع قصه زندگی «خسرو» و «مهربانو» می‌رود که به شکل یک رمان روایت می‌شود. همچنین قرار است به موضوعاتی تاریخی مثل کشف حجاب و کشت و تولید تریاک در این سریال پرداخته شود. بهرام بهرامیان پیش از این ساخت سریال‌هایی، چون «ساعت شنی»، «سقوط یک فرشته» و «جاده قدیم» را بر عهده داشته است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied