شمانیوز
شما نیوز

افزایش قیمت بلیت سینما در ژاپن پس از ۲۶ سال!

قیمت بلیت سینما در کشور ژاپن پس از ۲۶ سال به ۱۹۰۰ ین معادل ۱۷ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافت، هرچند قیمت پرداختی با احتساب تخفیف‌های متعدد بسیار از این رقم هم پایین‌تر است.

افزایش قیمت بلیت سینما در ژاپن پس از ۲۶ سال!

به گزارش شمانیوز و به نقل از هالیوود ریپورتر ، قیمت بلیت سینما در کشور ژاپن پس از ۲۶ سال به ۱۹۰۰ ین معادل ۱۷ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافت، هرچند قیمت پرداختی با احتساب تخفیف‌های متعدد بسیار از این رقم هم پایین‌تر است.

مجموعه سینماهای زنجیره‌ای «توهو» و «۱۰۹» ژاپن بهای بلیت سینما را که کمتر از یک دلار است، افزایش دادند که این افزایش تقریباً یک دلاری، معادل ۱۰۰ ین ژاپن است.

البته این رقم واقعی پرداختی برای یک بلیت نیست و تخفیف‌های متعددی وجود دارد که بهای ۱۷ دلار و ۵۰ سنتی معادل ۱۹۰۰ ین ژاپن را به ۱۲ دلار و ۱۵ سنت که معادل ۱۳۱۵ ین ژاپن است، کاهش می‌دهد. این تخفیف‌ها مشمول دانشجویان، بانوان، سالمندان، زوج‌های بالای ۵۰ سال و هر شخصی با روزی خاص از ماه می‌شود. این ۱۰۰ ین افزایش قیمت مشمول تمام این تخفیف‌ها خواهد شد.

قیمت بلیت سینما در ژاپن از آخرین افزایش قیمت در سال ۱۹۹۳ تا کنون ثابت بوده است. میزان اکران از ۱۷۳۴ مورد در سال ۱۹۹۶ به ۳۵۶۱ مورد در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

البته در دهه‌های اخیر، قیمت بالاتر اکران‌هایی نظیر «۳D» ،«۴DX» ،«IMAX» و دیگر اکران‌های با کیفیت بالا میانگین متوسط بهای بلیت‌ها ویژه این نوع اکران‌ها را بالاتر از اکران معمولی در سینماها برده است.

گیشه سینمای ژاپن طی سال گذشته ۲ میلیارد دلار درآمد داشته که فیلم‌‌های وارداتی ۴۵ درصد از اکران این کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied