شمانیوز
شما نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : امام خمینی (ره) چهره ای جامع الابعاد و شخصیتی جامع الاطراف بود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ویژگی‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) چهره ای جامع الابعاد و شخصیتی جامع الاطراف بود که در شجاعت، علم ، هوش ، اراده و قاطعیت کم نظیر بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : امام خمینی (ره) چهره ای جامع الابعاد و شخصیتی جامع الاطراف بود
به گزارش شمانیوز : لادن حیدری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، افزود: امام همچون کوهی استوار در کنار ملت ایستاده و خطرها را به جان خریده و انقلاب اسلامی را رقم زدند.
وی ادامه داد: دیدگاه های امام راحل در حوزه فرهنگ دریچه‌ای جدید برای اصحاب فرهنگ و هنر را نمایان می‌سازد که حکایت از عمق نگاه ایشان به این واژه پر اهمیت دارد.
 
حیدری اظهارداشت: با نگاهی به تعاریف ایشان در خصوص فرهنگ، گستره عمیقی را که برای فرهنگ قائل شده بودند در می یابیم،  چرا که امام راحل فرهنگ را کارخانه آدم سازی می دانستند.
 
وی یادآورشد: ایشان در صحیفه نور بیان می فرمایند: «فرهنگ کارخانه آدم سازی است ... فرهنگ سایه ای از نبوت است.»
این مدیر فرهنگی افزود: هرچند تعابیر گوناگونی از فرهنگ وجود دارد که از جمله می‌توان به باورها، اندیشه‌ها، ارزش‌ها و معیارها اشاره کرد ولی با عنایت به تعبیر حضرت امام دریچه‌ای جدید پیش روی مدیران فرهنگی باز می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایشان در جلد ۱۵ صحیفه می‌فرمایند: «بی‌شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه است. فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد و با انحراف فرهنگ هرچند جامعه در واحدهای اقتصادی سیاسی، نظامی و … قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ و کوچک و میان تهی است.»
 
حیدری گفت: امام راحل فرمودند: «فرهنگ اساس ملت است، اساس ملیت یک جامعه است، اساس استقلال یک ملت است» ایشان در جای دیگری می فرمایند: «اولین گام در راه احیای فرهنگ اصلاح نظام تربیتی جامعه است و اولین اقدام این است که همه عوامل فساد و مهم‌تر اینکه همه انگیزه های فساد در زمینه‌های اجتماعی اقتصادی و سایر زمینه‌ها با کمال جدیت ریشه کن شود».
وی افزود: امام راحل تاکید بر تبادل فرهنگی داشتند و می‌فرمودند ملت‌ها را از تبادل فرهنگی بین یکدیگر گریزی نیست و هیچ کشوری نمی‌تواند مرزهای کشورش را روی ملت دیگر ببندد. اما امروزه به دلیل انحصار وسایل ارتباطات و فناوری ها در کشورهای پیشرفته این روند به جریان یک‌سویه تبدیل شده است
 
وی ادامه داد: ایشان برقصد استکبار جهانی به نابودی هویت ملی و فرهنگی و استقلال کشورهای جهان سوم اشاره می کنند و حمله مستمر و مداوم به همه ارکان های وجودی استکبار جهانی را امری ضروری و حیاتی می دانستند.
به گفته وی، امام در فرمایشات خود تاکید بر فرهنگ و ضرورت توجه به نظام های آموزشی در مقابله با دشمنان دارند امام راحل در این خصوص در یکی از سخنرانی های خود می فرمایند: «ببینیم فرهنگ وارداتی به ما چه کرده و ما در مقابل چه باید بکنیم. خروج از فرهنگ بد آموزغربی و نفوذ و جایگزین شدن فرهنگ آموزنده اسلامی ملی و انقلاب فرهنگی در تمام زمینه‌ها در سطح کشور آنچنان محتاج تلاش و کوشش است که برای تحقق آن سالیان دراز باید زحمت کشید و با نفوذ عمیق و ریشه دار  غرب مبارزه کرد.
وی افزود: امام راحل معتقد است اسلام به دلیل غنای ذاتی و هماهنگی با فطرت انسان ها مورد توجه همه جوامع بشری است به عبارتی جهانیان تشنه اسلام ناب هستند.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: امام راحل در صحیفه نور جلد ۲۰ صفحه ۲۳۵ می‌فرماید: «امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است و مسلمانان در تشکیلات بزرگ اسلامی رونق و زرق و برق کاخ های سفید را از بین خواهد برد جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی شناسد ما باید در جنگ اعتقادی بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان راه اندازیم.»  آنچه مسلم است امام  راحل جهان را تشنه فرهنگ اسلامی می دانستند و تلاش در صادر کردن تجربه انقلاب اسلامی به جهان داشتند.
 
حیدری تاکید کرد: امام راحل مهم ترین راهبردهای فرهنگی را شامل قطع وابستگی فرهنگی، دفاع همه جانبه از ارزش‌های دینی و تحول فرهنگی حضور موثرحوزه های علمیه و روحانیت، توجه به مراکز آموزشی تبلیغی، مشارکت فعال زنان، توجه به جوانان و مشکلات آنها و مبارزه با رفاه طلبی می دانستند.
 
وی تاکید کرد: وظیفه مدیران فرهنگی این است که نسبت به این انقلاب فرهنگی دقت و حساسیت بیشتری نشان داده و انقلاب فرهنگی را به سایر جوامع صادر کنند ازاین رواین امر مستلزم طرح و برنامه منسجم و هماهنگی نهادها و دستگاههای فرهنگی  کشور است.
حیدری ادامه داد: شروع یک حرکت فراگیر و منسجم در برابر دشمن اصلی از وظایف جدی و استراتژیک نظام اسلامی است.
به گفته وی، لازم است با توجه به سفارش حضرت امام دو بازوی اصلی حوزه و دانشگاه این وظیفه را بر عهده گرفته و با همکاری سایر نهادهای فرهنگی ضمن پاسداری از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی مسئولیت اشاعه فرهنگ اسلامی را به سایر جوامع عهده دار شوند.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابعاد وجودی و شخصیتی امام خمینی (ره)، اظهارداشت: هر لحظه زندگی ایشان الگویی برای انسانها در جوامع مختلف است. امام راحل به عنوان فاضلی در مسیر خودسازی، مراحل عالی سیر و سلوک را طی نمودند. ایشان هم در مسیر کسب علم و هم به صورت جامع در فقه، اصول، فلسفه و عرفان فردی شاخص بودند.
حیدری افزود: ایشان به عنوان مصلح و احیاگر بزرگ یک تنه قیام کردند و علیه نظام طاغوت فریاد کشیدند ایستادگی ایشان در مقام در مقابل ظلم و ستم الگویی برای تمامی رهبران جهان است.  رهبر کبیر انقلاب اسلامی چهره جامع الابعاد و جامع الاطراف بودند و در شجاعت، علم ، هوش ، اراده و  قاطعیت کم‌نظیر بودند و همچون کوهی استوار در کنار ملت ایستادند و خطرها را به جان خریده و انقلاب اسلامی را رقم زدند.
** قیام تاریخی ۱۵ خرداد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به درپیش بودن روز قیام ۱۵ خرداد، گفت: این روز درسال ۱۳۴۲ که به دنبال بازداشت روح الله خمینی در انتقاد به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید رخ داد نقطه عطفی در آغاز انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.
 
حیدری افزود: این قیام به نوعی بیانگر پیوند توده‌های عظیم مردم کشور است. نشانگر اعتقادات مذهبی ملت ایران و نماد مبارزه با ظلم و ستم می باشد. مردم ایران در اعتراض به رژیم شاه و در حمایت از دیدگاه های رهبرشان قیام کردند.
وی گفت: قیام ۱۵ خرداد جوشش مردمی در حمایت از رهبری یگانه بود این قیام با هدف حمایت از آرمان های رهبری در  کوچه و بازارهای ایران یکصدا و یکنوا بر ضد ظلم و خیانت رژیم ستمشاهی به پا شد وسعت این نهضت خداجویانه مردم سبب حفظ اسلام در کشور و ریشه‌کنی طاغوت گردید و در حقیقت دستاورد این نسبت به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ را رقم زد . ۱۵ خرداد خاطره غم انگیز حماسه آفرینی این روز تاریخی را تجدید می کند.
 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied