شمانیوز
شما نیوز

جزئیات مرگ یوسف جاوید

پیکر یوسف جاوید هنرمند تئاتر و تلویزیون با حضور گسترده اقشار مردمی بویژه هنرمندان در اردبیل تشییع شد.

جزئیات مرگ یوسف جاوید

 پیکر یوسف جاوید کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون عصر چهارشنبه از مقابل تالار فرهنگی هنری فدک اردبیل تشییع و در قطعه مفاخر اردبیل به خاک سپرده شد.

در این مراسم جمع کثیری از هنرمندان استان، شهروندان اردبیل و برخی از مدیران فرهنگی حضور داشتند.

یوسف جاوید متولد سال 1352 در اردبیل بوده و از هنرمندان برجسته تئاتر، تلویزیون، رادیو و سینمای این استان و کشور بود.

یوسف جاوید یکی از بازیگران بااستعداد تئاتر و تلویزیون اردبیل بود و به همین دلیل او را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناختند، در حالی که خود معتقد بود کار اصلی او طراحی صحنه تئاتر است و جوایزی را هم در این زمینه کسب کرده بود.

فعالیت این هنرمند فقید در تئاتر طی سال‌ها در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و طراحی صحنه و لباس بوده است. در مدیوم تلویزیون و سینما نیز یوسف جاوید نویسندگی، کارگردانی، تصویر برداری، بازیگری، تدوین، طراحی صحنه و لباس را تجربه کرده بود.

یوسف جاوید سابقه طولانی در بازیگری مجموعه‌های تلویزیونی داشت، از برنامه‌های سیمای اردبیل در دهه 60 تا سریال‌های سالانه شبکه سبلان در دهه‌های 80 و 90 از جمله تجربه‌های بازیگری جاوید بودند که او را به عنوان بازیگر بین مردم معروف و محبوب کرده بود.

او در دهه هفتاد در کار خود به اوج رسیده بود و نقطه عطف کارنامه بازیگری او را می‌توان در همان سال‌ها با بازی در مجموعه نوروز 76 و 77 به کارگردانی داریوش کاردان پیدا کرد.

یوسف جاوید به دلیل بیماری روز 21 خردادماه دارفانی را وداع گفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied