شمانیوز
شما نیوز

اعتراض بازیگر سریال گاندو به تئاتر های لاکچری

پیام دهکردی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: هنوز هم منتقد نمایش‌های لاکچری هستم و تمام‌قد دفاع می‌کنم که کار «جنایات و مکافات» لاکچری نیست.

اعتراض بازیگر سریال گاندو به تئاتر های لاکچری

به گزارش شمانیوز به نقل از فارس : پیام دهکردی، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها مشغول بازی در نمایش «جنایات و مکافات» در تالار وحدت است و سریال تلویزیونی «گاندو» با بازی او هم در حال پخش است، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد:‌ تجربه حضور در نمایش «جنایات و مکافات» برای من بسیار متفاوت است.

 

وی در ادامه توضیح داد: متأسفانه این مشکلی که برای بخش فنی صحنه و ماشینری تالار وحدت رخ داد، طبیعتاً افسوسی برای ما شد که هنوز رفع نشده و دکور ثابت است، منتها ما هم سعی خود را می‌کنیم تا با توجه به همین صحنه ثابت، اجرای در خور و شایسته‌ای را به تماشاگران ارائه دهیم.

 

دهکردی در پاسخ به این سؤال که شائبه لاکچری بودن این کار برای برخی افراد وجود دارد، گفت: واقعیت این است که قیاس این نمایش با نمایش‌های لاکچری مع‌الفارق است، هم از نظر ترکیب تیم و هم نوع متنی که خلق شده که اصلی و اورجینال است و از آن دست کارهای کپی نیست که با امکانات دولتی و خصولتی به صحنه رفته باشد.

 

این بازیگر با بیان اینکه هنوز هم منتقد کارهای لاکچری تئاتری است، گفت: من تمام‌قد دفاع می‌کنم که این نمایش لاکچری نیست، افزون بر این که بلیت این نمایش نیز در همان حد صد و اندی هزار تومان، خیلی تفاوت آنچنانی با کار دکتر علی رفیعی و «سقراط» حمیدرضا نعیمی در تالار وحدت ندارد. منتها به این دلیل که خود من همیشه منتقد تئاتر لاکچری بوده‌ام، برخی دوست دارند فرافکنی کنند که شما که منتقد بودید، چرا در این کار حضور پیدا کردید.

 

وی با بیان اینکه هر عقل اولیه‌ای تصدیق می‌کند که یک منتقد تئاتر لاکچری نمی‌تواند در کار لاکچری حضور پیدا کند، یادآور شد: خوشبختانه همه چیز درباره این نمایش مشخص است، بودجه کار وارد چرخه تئاتر شده، خاستگاه پولی و مالی آن مشخص است و عواملی که در آن کار می‌شود و فضایی که کار اجرا می‌رود، در مجموع هیچ ارتباطی به کارهای لاکچری ندارد!

 

دهکردی با اشاره به تأثیر انتقادات بر وضعیت آسیب‌های تئاتر گفت: اگر این انتقادات و نقدها مداومت نداشته باشد، هیچ فایده‌ای ندارد فقط یک سری اعتراض مقطعی است، همان کاری که من در برنامه تلویزیونی انجام دادم. کسی الان نیست بگوید من پیام دهکردی کی دستمزد لاکچری گرفته‌ام؟ الان در تئاتر ایران هستم و فرض می‌کنیم هم این نمایش لاکچری است، آیا من دستمزد لاکچری گرفته‌ام؟ من دستمزد معمولی یک بازیگر با سوابق مشخص خود را گرفته‌ام.

 

مجری برنامه تلویزیونی «شب تئاتر» در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد دوباره در یک برنامه تلویزیونی چون «شب تئاتر» حضور پیدا کند، گفت: بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیافتد. به دلیل اینکه هیچ عزم عمل‌گرایانه‌ای در مسئولان فرهنگی کشور و سازمان صدا و سیما مبنی بر بسط و گسترش تئاتر ما وجود خارجی ندارد.

 

دهکردی همچنین یادآور شد: آقایان فقط خوب صحبت می‌کنند، صحبت‌شان فرهنگی است اما این فرهنگ مقوله‌ای نیست که مثل اقتصاد باشد که الان بگویم فلان مقدار پول راقرض می‌کنیم و کار درست می‌شود.فرهنگ امر تدریجی و کند است، وقتی آسیبی به آن وارد می‌شود، به راحتی رفع شدنی نیست. باید درباره آسیب‌ها مداومت و استمرار داشته باشیم تا از بین برود یا کمتر شود.

وی درباره دیگر فعالیت‌های خود در این روزها نیز گفت: مؤسسه امید پیام دهکردی چون گذشته در لاهیجان مشغول به فعالیت است و همچنین این روزها درگیر ضبط یک کتاب گویا به نام «کجایی» از مجموعه اشعار عارفه لک هستم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied