شمانیوز
شما نیوز

رابطه ی جنجالی الناز شاکردوست با علیرضا حقیقی + بیوگرافی و عکس

علیرضا حقیقی متولد 12 اردیبهشت 1367 در تهران، فوتبالیست است . الناز فرزند دوم خانواده است که یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. البته شباهت الناز و برادرش بسیار زیاد است.

رابطه ی جنجالی الناز شاکردوست با علیرضا حقیقی + بیوگرافی و عکس

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرانلاین :  الناز شاکردوست ، گفت به دلیل انتشار خبر ازدواجش با علیرضا حقیقی ، شکایت می کند.

 

بیشتر بخوانید :طلاق های باورنکردنی سینمای ایران + تصاویر

 

 

این بازیگر زن سینما به کلی آشنایی با علیرضا حقیقی را تکذیب کرد. او در این باره به خبرآنلاین گفت:« من فقط یک بار ایشان را در سینما دیدم.  خبر  ازدواج ما کذب محض است. حتی بعد از انتشار این خبر ، پدرم با من تماس گرفت و گفت تو بی اجازه ما ازدواج کرده ای؟ . من می خواهم برای انتشار این خبر شکایت کنم. »

 

images (1)


شاکردوست درحالی اساسا آشنایی با علیرضا حقیقی را تکذیب می کند که که در روز 11 بهمن گذشته ، خبرگزاری رسمیایسنا در اخبار خود از جشنواره فیلم فجر ، از حضور شاکردوست و همسرش در جشنواره فیلم فجر برای تماشای فیلم فاصله خبر داده بود. در آن خبر از علیرضا حقیقی دروازه بان پرسپولیس به عنوان همسر شاکردوست نام برده شده بود. خبری که روز بعد در روزنامه های سیاسی کشور منتشر شد و در همه یک ماه گذشته ، هیچ یک از طرفین ، این خبر را تکذیب نکردند. 

 

بیشتر بخوانید : دستمزد احسان علیخانی در عصر جدید + جزئیات

 

 


او اما درباره اتفاقات روز نمایش فیلم فاصله می گوید:« ایشان به تماشای فیلم من آمده بودند. تا قبل از این آقای حقیقی را ندیده بودم اما آنجا که داشتم با مردم عکس یادگاری می گرفتم ، ایشان به سمت من آمد و از بازی ام در فیلم تشکر کرد. از فردای آن روز شایعات شروع شد و در چند هفته ، روزنامه ها مرا شوهر دادند درحالی که ازدواج نکرده ام .»


شاکردوست در این باره که چرا همان زمان به این خبر عکس العمل نشان نداده است ، گفت:« من آن موقع مسافرت بودم . برای همین از این خبر مطلع نشدم. برای همین هم بود که آن زمان به این خبر واکنش نشان ندادم.» اگرچه در همه یک ماه گذشته هم این ستاره سینمایی واکنشی به توالی انتشار این شایعه در نشریات مختلف نداشته است.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مهناز افشار و همسر میلیاردرش +عکس مراسم ازدواجشان

 

67


این بازیگر سرشناس درباره این شایعه که در یکی از اردوهای پرسپولیس به دنبال حقیقی رفته است و اینکه بسیاری از نزدیکان به پرسپولیس  این دو را با یکدیگر دیده اند هم گفت:« من فقط همان یک بار ایشان را دیدم.»
او درحالی که می خندید ادامه داد:« من به دنبال آقای حقیقی رفته ام؟ این حرف را چه کسی زده است؟ »

 

بیشتر بخوانید : مراسم ازدواج پریناز ایزد یار + بیوگرافی و عکس دخترش

 


شاکردوست اصرار داشت تا نام این افراد فوتبالی که خبر رویت این دو را در اردوی تیم رسانه ای کرده بودند بداند ، اما خبرنگار ما به او گفت:« شما که اساسا اصرار دارید فوتبالی ها را نمی شناسید پس چه دلیلی دارد تا ما به شما اسم بگوییم ؟ »


این سوال سبب شد تا شاکردوست با کمی مکث ، دوباره تاکید کند حقیقی را نمی شناسد و از ادامه سوال خود منصرف شود.

حقیقی

علیرضا حقیقی هم در مصاحبه با «خبرگزاری فوتبال ایران» خبر ازدواج خود را تکذیب کرد و اعلام کرد :« با راهنمایی معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس از سایت خبرآنلاین شکایت کرده ام.» پدر این بازیکن هم در گفت و گو با وبلاگ هوادار پرسپولیس خبر این ازدواج را تکذیب کرد.

 

بیشتر بخوانید : دستمزد احسان علیخانی در عصر جدید + جزئیات

 

مسول این وبلاگ که سر دسته لیدرهای پرسپولیس است ، گزارش تصویری  شکایت این بازیکن را منتشر کرده است و از نزدیکان پدر حقیقی محسوب می شود ، در گفت و گو با خبرآنلاین ادعا کرد آشنایی شاکردوست و علیرضا به این دلیل است که این ها همسایه هستند .

این درحالی است که الناز شاکردوست اصرار داشت تنها یکبار علیرضا حقیقی را در سالن سینما از نزدیک دیده است.

حقیقی

مجله خانوادگی روزهای زندگی ، به مدیرمسئولی علی فتح الله زاده هم در شماره اول اسفند خود در صفحه فالگوش از  یک هنرپیشه زن سرشناس نام برده است که پس از تماشای یکی از فیلم های جشنواره فجر در سالن میلاد همراه با یک دروازبان لیگ برتری ، دوشادوش یکدیگر در پارکینگ برج دیده شده اند که سوار بر اتومبیل مدل بالای سفید رنگ شاسی بلند خود ، برج را به سمت بزرگراه شهید حکیم ترک کرده اند.

سایت خبرآنلاین با توجه به روایات متواتری که از حضور این دو جوان نام آشنا در محافل عمومی منتشر شده بود ، وقتی خبر رسمیت یافتن این آشنایی را از یکی از منابع خبری خود گرفت ، با این فرض که هیچگاه ظنی به ارتباط خارج از شرع و عرف این دو ستاره نداشته است ، اقدام به انتشار  خبر ازدواج این دو کرد.

 

زندگینامه-الناز-شاکردوست-14-600x572

 

درخواست جالب علیرضا حقیقی از الناز شاکردوست 

 
روزنامه جوان در صفحه ورزشی آخرین شماره این هفته خود که امروز روی دکه آمده، دست به افشاگری و همچنین حملات تند به علیرضا حقیقی، دروازه بان جوان و خوش چهره و قامت پرسپولیس کرده و با پیش کشیدن موضوع رابطه وی با الناز شاکردوست، بازیگر سیما و همچنین حملاتی نسبی به این بازیگر، هر دو را محکوم نموده و خواستار برخورد مسئولان پرسپولیس در عوض حمایت چشم بسته از رفتار این بازیکن شده است.
 

بیشتر بخوانید : دستمزد احسان علیخانی در عصر جدید + جزئیات


به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناک»، روزنامه جوان که بیشتر حوزه سیاسی در آن پررنگ تر است و به یکی از نهادهای خاص ارتباطات نزدیکی دارد، در ستون صفحه 17 شماره 3082 خود ـ که پنجشنبه روی دکه قرار گرفت ـ با بیان برخی مسائل و جزییات درباره روابط علیرضا حقیقی، دروازه بان خوش چهره پرسپولیس و الناز شاکردوست، ‌بازیگر خوش چهره سینما جهت اثبات این رابطه، ضمن اعلام نکردن موضع درباره بحث ازدواج این دو، روابط دو شخص را به چالش کشیده و به ریشه یابی این قبیل اتفاقات پرداخته است.
 

بیشتر بخوانید : ماجرای ازدواج میلاد کی مرام + بیوگرافی و تصاویر

 


این روزنامه در این خبر تحلیلی با ادبیاتی تند و نسبت دادن عناوینی همچون «رفتار وقیحانه»، «ناهنجاری رفتاری» و «ضد رفتار» به حقیقی، مدعی شده این دو اگر چه ازدواج نکرده‌اند اما روابطی صمیمانه‌تر از دو غریبه داشته‌اند و حتی شاکردوست به استقبال این بازیکن در فرودگاه آمده است(!) و در همین راستا، خواستار برخورد جدی با این بازیکن توسط حبیب کاشانی و علی دایی، مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس شده که با بستن چشم‌هایشان روی این مسائل، باعث دامن زده شدن به این اتفاقات شده‌اند!
در متن خبر تحلیلی روزنامه جوان چنین آمده است:

«داستانی که امروز روی خط خبرگزاری‌ها و صفحات روزنامه‌ها رسانه‌ای شده است، تا چه اندازه، پیش از آنکه از بستر خانوادگی باشگاه پرسپولیس بیرون بزند، مورد توجه و در کانون دید مربیان و مدیران باشگاه بود؟ این پرسش را باید روی سینی شیکی گذاشت و جلوی علی دایی و حبیب کاشانی گذارد که مدعی فرهنگ‌سازی در فوتبال و رفتار پدرانه با بازیکنانشان هستند. ‌
 

الناز-شاکر-دوست-و-هوتن-شکیبا-700x470



چه کسی در تاریخ یک دهه اخیر پرسپولیس، بیش از حبیب کاشانی، مدعی فرهنگ‌سازی در مجموعه پرسپولیس بوده؟ آیا او که خوب می‌داند، وقتی بازیکنانش از رختکن بیرون می‌روند چه جملاتی درباره او یا اعضای کادر فنی می‌گویند، ‌چه روابطی با مدیرعامل گذشته دارند و در چه روزهایی با واسطه‌ها و مدیران برنامه خود برای انتخاب تیم آینده قرار و مدار می‌گذارند، ‌از این واقعیت روشن که دروازه‌بان تیمش با چه کسی به سالن سینما می‌رود، آگاه نبود؟ 

آیا حبیب کاشانی که می‌دانست فلان هافبک تیمش پس از بازی با راه آهن ‌با عباس انصاری فرد تماس داشته و او را در دفتر کاری‌اش دیده، از اقدام وقیحانه دروازه‌بان تیم خود اطلاعی نداشت؟ رفتار حقیقی بی‌‌شک وقیحانه است. ‌علی دایی را به یاد آورید که دقایقی پس از پیروزی در دربی، ‌در واکنش به رفتار هنجارشکنانه علیرضا حقیقی در قبال یک مسئول حراست ورزشگاه آزادی و البته با شیث رضایی، ‌خطاب به خبرنگاران گفت: ‌ما باید به او کمک کنیم تا خود را اصلاح کند... .


اتفاقاً دایی پیشتر ‌با نادیده گرفتن رفتار حقیقی در فرودگاه مهرآباد، همین پسر را تهییج کرده بود؛ ‌بازیکنی که پس از بازی با شاهین بوشهر، ‌از هنرپیشه زنی که با او رابطه‌ای نزدیک و دوستانه داشت، خواست برای استقبالش به فرودگاه مهرآباد بیاید و حال پرسش این است که چرا دایی به فکر اصلاح رفتار دروازه‌بان تیمش نیفتاد؟ 

آیا دایی تنها حاضری بود که ندید دروازه‌بان تیمش به شکلی زننده کنار یک هنرپیشه سینمایی ایستاده و با او گفت و گویی صمیمانه‌تر از یک غریبه دارد؟ آیا دایی و کاشانی که مدعی اصلاح امور فرهنگی هستند، همان روز که علیرضا حقیقی تلاش داشت با این ضدرفتارش، دروازه‌بان دیگر تیم را خطاب قرار دهد و او را حتی در امور شخصی عقب‌تر از خود بداند، نباید همان شب در فرودگاه تهران اقدامی برازنده می‌کردند؟

داستان تکذیب روابط نزدیک حقیقی و الناز شاکردوست که هیچ کدام نه در ورزش و نه در هنر ستاره‌ای قابل اعتنا هستند، ‌خنده‌دار به نظر می‌رسد؛ ‌نه فقط بازیکنان پرسپولیس که حتی مسافرانی که آن شب در فرودگاه مهرآباد حضور داشتند و البته تماشاگرانی که برای دیدن فیلم به خانه سینما رفته بودند نیز به خوبی به یاد می‌آورند این دو چگونه دوشادوش هم راه می‌رفتند و از یکدیگر دور نمی‌شدند. ‌
 
 

بیشتر بخوانید : ماجرای ازدواج میلاد کی مرام + بیوگرافی و تصاویر

 


این که شایعه ازدواج این زوج حقیقت دارد یا نه، بحثی است جدا از محور این نوشتار. امروز باید به این اندیشید که چرا حبیب کاشانی سعی نکرد، ناهنجاری رفتاری بازیکنی که هرگز نتوانست به لحاظ اخلاق و رفتار در پرسپولیس شاخص شود را اصلاح کند؟ ‌چرا دایی هر بار از این هنجارشکنی‌های او دفاع کرد و کوشید با جملاتی شعارگونه همه را برای کمک به او دعوت کند؟ حقیقت داستان حقیقی این است که او پرسپولیس را نه برای موفقیت در ورزش که برای شهرت خود می‌خواهد و البته کمک‌های دایی و کاشانی نیز او را در رسیدن به هدف نه چندان سالمش کمک می‌کند!»

هرچند هنوز باشگاه پرسپولیس درباره این خبر که پس از پرده‌برداری از این رابطه در یکی از سایت‌ها، جنجال آفرین شده، موضعگیری نکرده و حقیقی و شاکردوست نیز سکوت کرده‌اند، اما قطعاً در صورت نبود مستنداتی پیرامون این ادعاهای سنگین نزد روزنامه جوان که از پشتوانه چشمگیری در بسیاری از بخش‌ها برخوردار است، به زعم کارشناسان حقوق، این مطلب قابلیت پیگیری حقوقی از روزنامه نامبرده را خواهد داشت. با وجود این، باید دید حقیقی در قبال حملات تند این روزنامه ـ که درگیری حقیقی را در زمین فوتبال نیز به این ماجرا مرتبط کرده ـ همچون شاکردوست سکوت خواهد کرد یا برای اعاده حیثیت از این نشریه هم شاکی خواهد شد؟!

image_news_90674

 

بیوگرافی علیرضا حقیقی و همسرش + زندگی شخصی فوتبالی

 

علیرضا حقیقی متولد 12 اردیبهشت 1367 در تهران، فوتبالیست است

دیپلمه ریاضی فیزیک است و مدتی دانشجوی رشته شیمی دانشگاه آزاد تهران شمال بود، یک خواهر بزرگتر از خود دارد، از طرف پدر اصالتا اهل زنجان هستند

عکس و بیوگرافی علیرضا حقیقی

 

از پدرام تا علیرضا

پیش از به دنیا آمدن علیرضا، نام پدرام را برای او در نظر گرفته بودند اما مادرش خواب آقا علی ابن موسی‌ الرضا را می‌ بیند و به همین خاطر نام پدرام جایش را به اصرار مادر به علیرضا می‌ دهد

 

بیشتر بخوانید : ماجرای ازدواج میلاد کی مرام + بیوگرافی و تصاویر

 

علاقه و تیم های پایه

از کودکی عشق فوتبال و دروازه بانی داشتم برای همین بیشتر اوقاتم به فوتبال می گذشت تا اینکه تصمیم گرفتم به طور رسمی و حرفه ای وارد دنیای فوتبال شوم.

برای همین کارم را از تیم های پایه شروع کردم

 

عکس علیرضا حقیقی و افشین پیروانی

عکس علیرضا حقیقی و افشین پیروانی

 

از کودکی با پرسپولیس

از سه، چهار سالگی همراه پدرم به ورزشگاه شهید کشوری می رفتم در آنجا با فوتبال آشنا شدم و تقریبا 10 سالم بود که در دروازه همان تیم ایستادم

 

حدودا یازده ساله بودم که برای تست تیم اینترمیلان دعوت شدم؛ پس از مدتی به تیم نونهالان سایپا رفتم. تقریبا یک سال در سایپا بودم و بعد هم به تیم نونهالان پرسپولیس سال 81 دعوت شدم

 

تیم ملی

حقیقی اولین بار در مسابقات نونهالان غرب آسیا در قطر در سال ۱۳۸۱ برای تیم ملی بازی کرد که در آن زمان ۱۴ ساله بود

 

بیشتر بخوانید : دستمزد احسان علیخانی در عصر جدید + جزئیات

 

 

درخشش و لژیونری

در 25 مهر 1385 وقتی 18 ساله بود با عقد قراردادی وارد تیم بزرگسالان پرسپولیس شد اما درفصل 87 – 88 توانست بعنوان گلر اول درون دروازه قرار بگیرید

موفقیت های موجب شد در سال 2012 با روبین کازان روسیه قرار داد 4 ساله ببند، او در طی این مدت بصوت قرصی در لیگ فوتبال پرتغال بازی کرد با پایان یافتن قرار داد در حال حاضر گفته می شود با یک تیم انگلیسی قرار داد امضا کرده است

عکس و زندگینامه علیرضا حقیقی

 

فیلم و بازی

علیرضا اوقات فراغتش در منزل را مشغول بازی پلی‌ استیشن می‌ شود و البته یک علاقمند حرفه‌ ای به فیلم است او علاقه زیادی به دیدن فیلم‌های ترسناک دارد

 

ازدواج شخصی است

این موضوع بحث زندگی شخصی هر آدمی است و تصمیمی کاملا شخصی هم هست اما اکنون فکری راجع به آینده ندارم. حواسم به فوتبال است و به دنبال هدف های بزرگ فوتبالی هستم

 

ماجرای ازدواج با الناز شاکردوست

در سال 90 مصاحبه ای از علیرضا حقیقی پخش شد که عنوان می شد با الناز شاکردوست ازدواج کرده است، این خبر بعدها به دادگاه نیز کشیده شد و مشخص گردید مصاحبه جعلی بوده است

عکس و بیوگرافی علیرضا حقیقی

 

 

ماجرای رابطه بی بی رکسا و علیرضا حقیقی + عکس دونفره

 

بی بی رکسا خواننده زن آمریکایی با انتشار عکسی جنجال بپا کرد

انتشار عکس زیر سمت چپ ! موجب شد شایعه ارتباط علیرضا حقیقی و این خواننده سرشناس خیلی زود در شبکه های اجتماعی داغ شود

موضوع از آن جهت رنگ واقعیت می گیرد که مدل ساعت و دستبند شخصی که در عکس بی بی رکسا هست با مدل ساعت و دستنبد علیرضا حقیقی یکی است !

 

عکس بی بی رکسا و علیرضا حقیقی + عکس دو نفره

 

ارتباط و دوستی

این ارتباط از جهات دیگری هم تایید می شود، بی بی رکسا در چندین عکس علیرضا حقیقی در اینتساگرام لایک زده است که موجب شد شکلی در ارتباط این دو باقی نماند

 

بیشتر بخوانید : ماجرای ازدواج میلاد کی مرام + بیوگرافی و تصاویر

 

علیرضا و بی بی رکسا

علیرضا حقیقی در حال حاضر عضو باشگاه فوتبال اسکیلستونا در کشور سوئد است و بی بی رکسا در آمریکا حضور دارد اما برای برگزاری کنسرت ها اغلب به این کشور رفت و آمد می کند

 

عکس بی بی رکسا خواننده زن آمریکایی

 

بیوگرافی بی بی رکسا

بی‌بی رکسا متولد 8 شهریور 68 در بروکلین آمریکا، خواننده است است

نام واقعی اش بلتا رکسا می باشد مادرش اصالتاً آلبانیایی بوده و پدر وی متولد نیویورک است، مادر او اهگوستیوار در جمهوری مقدونی است

نام بلتا در واقع در کشور مقدونیه به معنای زنبور عسل است و به همین دلیل نام مستعار او یعنی بیبی(bebe) از همان کلمه (bee) می‌ آید

 

بیشتر بخوانید : دستمزد احسان علیخانی در عصر جدید + جزئیات

 

 

شروع از 8 سالگی

بی بی رکسا از سن ۸ سالگی به موسیقی علاقه‌ مند شد و در دوران دبیرستان در فیلم‌ های موزیکال شرکت میکرد سپس حضور حرفه ای او با انتشار آلبوم در سال 2015 او را به شهرت رساند

 

عکس بی بی رکسا خواننده زن آمریکایی

 

علیرضا حقیقی

علیرضا حقیقی متولد 12 اردیبهشت 1367 در تهران، فوتبالیست است پدرش متولد تهران است ولی اصلیت خانواده به زنجان برمی گردد

 

از کودکی عشق فوتبال و دروازه‌ بانی داشتم برای همین بیشتر اوقاتم به فوتبال می‌گذشت تا اینکه تصمیم گرفتم به‌ طور رسمی و حرفه‌ ای وارد دنیای فوتبال شوم

 

برای همین کارم را از تیم‌های پایه شروع کردم

 

 

ارتباط با بی بی رکسا

انتشار یک عکس نصف و نیمه از بی بی رکسا خواننده زن آمریکایی موجب انتشار خبر ارتباط او با علیرضا حقیقی شد، الیته این دو با وجود صد ها هزار کامنت واکنشی نشان ندادند

 

غروری ندارم

چرا باید مغرور باشم مقابل عظمت خدا، غرور چه مفهومی دارد

من هم یک بنده خدا هستم، فقط همین. من هم مثل همه آدم ها شاید اشتباه کنم اما قطعا اگر با اشتباهم به کسی لطمه بزنم، با رفتارم از آن آدم دلجویی می کنم

 

مسعود شجاعی – اشکان دژاگه و علیرضا حقیقی

مسعود شجاعی - اشکان دژاگه و علیرضا حقیقی

 

شغل دیگر

شغل خاص دیگری جز فوتبال ندارم ولی در بعضی کارها سرمایه‌گذاری می‌ کنم ترجیح می‌دهم زمانی که فوتبال بازی می‌ کنم به شغل دیگری فکر نکنم

 

ماجرای ضرب و شتم علیرضا حقیقی و خطیر 

خبر جنجالی دیروز، درگیری علیرضا حقیقی گلر سابق تیم‌ملی و علی خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال بود.

خبرورزشی نوشت: صبح دیروز خبر رسید در این دعوا که در مجموعه انقلاب رخ داد، بینی خطیر شکسته است. کمی بعد خطیر مصاحبه کرد و گفت در این ماجرا اصلا نقشی نداشته است. او گفت هیچ چیز به حقیقی نگفت و گلر سابق تیم ملی با سر زد و دماغش را شکست. به همین خاطر کمی این قضیه مشکوک بود. به هر حال اگر زد و خورد هم بوده باید قبلش اتفاقی می‌افتاده است. بعد از گفت و گو با خطیر سراغ علیرضا حقیقی رفتیم تا توضیحاتی در این باره بدهد. او تمام حرف‌های خطیر را رد کرد. علیرضا حقیقی در این باره گفت: «من داشتم همراه با مربی‌ام تمرین می‌کردم. وارد زمین شدند. مربی‌ام گفت ما اینجا در حال تمرین هستیم و این رفت و آمد مداوم شما مشکل درست می کند. ایشان اما گفت بروید کنار، ما اینجا کار داریم. اینجا تمرین نکنید.»

حقیقی درباره ادامه ماجرا و اتفاقاتی که رخ داد، توضیح داد: «متاسفانه ایشان خیلی بد صحبت می کرد و در آن لحظه گفت این آقا که تیم ندارد، نمی‌خواهد تمرین کند! چه لزومی دارد تمرین می‌کند؟ این که بدون تیم است. بروید بیرون، اینجا زمین تمرین استقلال است. من به او گفتم آقا احترامت را نگه دار که متاسفانه در ادامه بحث ایشان به مادر من توهین کرد.» او درباره ادعای خطیر که گفت حقیقی با کله دماغش را شکست گفت: «من فقط او را هل دادم، همین.»

 

کتابخوانی

وقت زیادی برای مطالعه ندارم ، اگر هم وقت داشته باشم یا کتاب های روانشناسی میخوانم یا کتاب های مربوط به شناخت خدا ، چون به خدا ارادت زیادی دارم

الناز شاکردوست در 7 تیرماه سال 1363 در محله پاسداران تهران متولدشد. او فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران می باشد و علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی و طراحی صحنه و لباس فعالیت دارد.الناز شاکردوست
 
 

کودکی الناز شاکردوست

عکس  دوران کودکی  الناز شاکردوست

 
بیوگرافی الناز شاکردوست و زندگی شخصی اش 
 
الناز فرزند دوم خانواده است که یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. البته شباهت الناز و برادرش بسیار زیاد است.
 
 

الناز شاکردوست و برادرش

عکس الناز شاکردوست و برادرش

 
پدر وی تاجر ابزارآلات صنعتی و الکترود و مادرش خانه دار است. الناز علاقه بسیار عجیبی به مادرش دارد.
 

الناز شاکردوست در کنار مادرش

الناز شاکردوست در کنار مادرش فاطمه محتشمی

 
یکی از اتفاقات مهم زندگی الناز شاکردوست می توان به سفر زیارت خانه خدا اشاره کرد که مادرش به جای وی در سال 1390 به این سفر معنوی رفت. در این سفر زیارتی که هنرمندان مشهور کشورمان همچون  مهراوه شریفی نیا ،  الهام حمیدی ،  سام درخشانی ، قاسم جعفری، محمدرضا ورزی، یاسر جعفری، مهدی عربی، حسن سدخسروی و... حضور داشتند.
در تصویر زیر مادر الناز شاکردوست در کنار بازیگران مشهور در سفر به مکه مکرمه را مشاهده می کنید.
 

مادر الناز شاکردوست در مکه مکرمه

فاطمه محتشمی مادر الناز شاکردوست در مکه مکرمه

الناز در بین خوانندگان پاپ  رضا صادقی  و در میان بازیگران زن بازی  گوهر خیراندیش  و گلشیفته فراهانی، از بین بازیگران مرد مرحوم  منوچهر نوذری  و  شهرام حقیقت دوست  را می پسندد.
 

الناز شاکردوست در کنار مرحوم منوچهر نوذری

الناز شاکردوست و منوچهر نوذری
 

الناز شاکردوست در کنار رضا صادقی

رضا صادقی خواننده مورد علاقه الناز شاکردوست
 
عجیب ترین نکته در زندگی او دوست صمیمی او،  گوهر خیر اندیش  است که حداقل 30 سال از او بزرگتر است. در تصویر زیر الناز شاکردوست را در کنار بازیگر محبوبش در رستوران مشاهده می کنید.
 

الناز شاکردوست و گوهر خیراندیش

الناز شاکردوست و گوهر خیراندیش در رستوران

 
همچنین وی به بازی فوتبال علاقه فراوانی دارد و از طرفداران پرسپولیس است.
الناز شاکردوست که به تازگی در شبکه های اجتماعی عکس های متفاوتی از خودش قرار می دهد در یکی از این عکس ها که با استقبال زیاد کاربران مواجه شد وی عکسی از حضورش در حرم  امام رضا (ع) در مشهد مقدس را در اکانت اینستاگرام قرار داده بود. در زیر این عکس را به همراه نوشته آن مشاهده می کنید.
 

الناز شاکردوست در حرم امام رضا

الناز شاکردوست در حرم امام رضا

 

سفر الناز شاکردوست به لندن

الناز شاکردوست سال گذشته برای ادامه تحصیل به لندن انگلیس مهاجرت کرد.

 

elnaz-shakerdost-fajr37do-1

 

فعالیت بازیگری الناز شاکردوست

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال 1383، به کارگردانی  کیومرث پوراحمد ، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در 4 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.
 

پوستر فیلم گل یخ

الناز شاکردوست در فیلم گل یخ

گل یخ:
گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی ساخته سال 1383 است.
گل یخ در 19 اسفند 1382 بر روی پرده سینما رفت و در 56 روز نمایش 163 میلیون فروش کرد.
 

الناز شاکردوست و محمدرضا گلزار

 
خلاصه داستان فیلم گل یخ:
ترگل(الناز شاکردوست) که زندگی خانوادگی خوبی ندارد دلبستهٔ عباس( محمدرضا گلزار ) است، اما پدرش با ازدواج آن ها مخالف است ترگل از خانه می گریزد و با عباس ازدواج می کند. عباس که قصد دارد برای کار به جزیره کیش برود، ترگل را نزد مادرش به روستا می فرستد...
البته داستان این فیلم شباهت زیادی به فیلم قدیمی سلطان قلب ها با بازی مرحوم  محمد علی فردین  دارد.
 

الناز شاکردوست در فیلم گل یخ

گریم الناز شاکردوست در فیلم گل یخ

 

تفاوت بازی او در دو فیلم « گل یخ » و « مجردها » نشان از توانایی های او دارد. الناز شاکردوست در « بی وفا » اولین ساخته منتقد قدیمی سینما - اصغر نعیمی - بهترین بازی کارنامه سینمایی اش را به نمایش گذاشت.

 

الناز شاکردوست

 

جدیدترین عکس های الناز شاکردوست

به گفته کیومرث پوراحمد وقتی دنبال یک بازیگر حدودا 20 ساله میگشته که الناز رو دیده و از بازی وی که در ان موقع در تئاتر بازی می کرده خوشش امده و او را در فیلم گل یخ به عنوان بازیگر نقش اول بازی داده است.

 

عکس الناز شاکردوست

 

الناز شاکردوست بازیگر ایرانی

بازی های مختلف و نقش های مختلف که از الناز شاکردوست دیدیم او را یک بازیگر باهوش و با استعداد معرفی کرده است. بازی های متفاوت نظیر یک دختر پولدار در عروس فراری ...

 

عکس الناز شاکردوست

عکس الناز شاکردوست در فیلم عروس فراری

 

یک دختر شل و ول در مجردها(واقعا فوق العاده بود)..یک دختر نسل سومی در چه کسی امیر را کشت (بازی او در این فیلم عالی بود..بسیار بهتر از  نیکی کریمی  .  مهناز افشار  و...)

 

الناز شاکردوست و مریلا زارعی

الناز شاکردوست و  مریلا زارعی  در فیلم مجردها

 

و بازی بسیار زیبای الناز شاکردوست در فیلم بی وفا (به عنوان یک دختر پایین خیابونی که عمرا هیچ بازیگری نمی توانست این نقش را به این خوبی بازی کند). در این سه سال و تا سن 22 سالگی بازی در 11 فیلم یک آمار فوق العاده برای یک بازیگر است. منتقدین بسیاری از همان اول از بازی الناز شاکردوست تعریف کرده اند. حتی هنرمندانی مانند مرحوم منوچهر نوذری از بازی وی تعریف کرده اند.

 

الناز شاکردوست و حمید گودرزی

الناز شاکردوست و  حمید گودرزی  در فیلم بی وفا

 

الناز شاکردوست برای بازی در فیلم تابو لوح تقدیر و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم سان فرانسیسکو آمریکا را از آن خود کرد.

 

الناز شاکردوست در فیلم تابو

بازی الناز شاکردوستدر فیلم تابو

 

فیلم شناسی الناز شاکردوست

الناز شاکردوست در سینما

  • 1393 اسب سفید پادشاه
  • 1393 مبارک
  • 1393 تابو
  • 1392 آتیش بازی
  • 1391 رسوایی
  • 1390 تو و من
  • 1389 بوی گندم
  • 1388 نقطه بی بازگشت
  • 1388 سلام بر عشق
  • 1388 شرط اول
  • 1388 ناسپاس
  • 1388 چراغ قرمز
  • 1388 فاصله
  • 1387 پوسته
  • 1387 حرکت اول
  • 1387 دل خون
  • 1387 دو خواهر
  • 1387 کارناوال مرگ
  • 1387 کیش و مات
  • 1387 از ما بهترون
  • 1386 باد در علفزار می پیچد
  • 1386 در میان ابرها
  • 1386 مجنون لیلی
  • 1385 بی وفا
  • 1385 اتوبوس شب
  • 1385 خدا نزدیک است
  • 1385 قاعده بازی
  • 1385 ارابه مرگ
  • 1384 چند می گیری گریه کنی
  • 1384 چه کسی امیر را کشت
  • 1384 قتل آنلاین
  • 1383 عروس فراری
  • 1383 مجردها
  • 1383 گل یخ
  • 1382 اینجا... آخر دنیا

 

بیشتر بخوانید : ماجرای ازدواج میلاد کی مرام + بیوگرافی و تصاویر

 

الناز شاکردوست در شبکه نمایش خانگی

  • 1389 قلب یخی
  • 1391 رالی ایرانی
  •  

جشنواره ها و جوایز الناز شاکردوست

  • 1386 کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن باد در علفزار می پیچد
  • 1385 کاندید تندیس زرین جشن خانه سینما بازیگر نقش مکمل زن چه کسی امیر را کشت
  • 1384 کاندید تندیس زرین جشن خانه سینما بازیگر نقش مکمل زن مجردها
  • 1387 تندیس زرین جشن خانه سینما بازیگر نقش مکمل زن در میان ابرها
  • 1394 لوح تقدیر و جایزه جشنواره فیلم سان فرانسیسکو آمریکا بهترین بازیگر زن جشنواره
  • فیلم تابو

 

عکسهای الناز شاکردوست

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست در فرانسه

الناز شاکردوست و برادرش

عکسی از الناز شاکردوست و برادرش

الناز شاکردوست در فیلم قلب یخی

الناز شاکردوست در فیلم قلب یخی

 

عصبانیت الناز شاکردوست از توهین فراستی به مردم بلوچستان

الناز شاکردوست از آن‌چه توهین به مردم سیستان و بلوچستان در برنامه تلویزیونی «هفت» می‌داند، عصبانی شد و تاکید کرد صداوسیما و مسئولان این برنامه باید جوابگوی بی‌حرمتی به این مردم مهربان و اصیل باشند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ الناز شاکردوست با انتشار تصویری از خود در فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در اینستاگرام، درباره مردم بلوچستان نوشت: «بلوچ اصیله بلوچ مهربونه! ندیدی چطور از دار دنیا یه گوسفند داشتند، برای ما گذاشتن رو آتییش؟!! ( بخشی از دیالوگ فائزه در فیلم ماه!) بلوچ لعنتی نیست، صداوسیما و برنامه هفت باید جوابگوی این بی حرمتی به مردم سیستان و بلوچستان و طایفه محترم ریگی باشد.»

 

بیشتر بخوانید : دستمزد احسان علیخانی در عصر جدید + جزئیات

 

مسعود فراستی در تازه‌ترین قسمت برنامه تلویزیونی «هفت» در حالی که به انتقاد از این فیلم پرداخت، از یک طایفه ریشه‌دار بلوچستان نیز با صفت و لفظی نامناسب یاد کرد.

الناز شاکردوست

 

مصاحبه جذاب و خواندنی با الناز شاکردوست 

حضورش در سینما با حرف و حدیث‎های فراوانی همراه بود. همان زمان که می‎گفتند سینما به تسخیر چشم رنگی‎ها درآمده... هرچند عده‎ای با بازی در چند فیلم سینمایی از سینما و خاطرات محو شدند اما او آمده بود که بماند.

الناز شاکردوست که روزگاری مورد هجمه منتقدان قرار گرفته بود، این روزها با تحسین همان طیف سینمایی مواجه شده است. بعد از مدت‎ها دوری از سینما با دستی پر آمده تا هنر بازیگری‎اش را به رخ بکشد. ترجیح می‎دهد از حاشیه‎ها به دور باشد و تنها به حضور موثر در سینما وتئاتر بیاندیشد.

با الناز شاکردوست که بازیش در فیلم «خفه‎گی» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر همگان را با بهت و حیرت مواجه کرد گفت‎وگو کردیم و او از اتفاقات جدید زندگی‎اش با ما سخن گفت...

 

الناز+شاکردوست

 

یکی از شگفتی‎های جشنواره فجر امسال در کنار همه حواشی و سر صداها، بازی متفاوت و درخشان الناز شاکردوست در فیلم فریدون جیرانی بود. بازی بدون نقص و مطمئن در این فیلم چهره‎ای تازه از شما برای اهالی سینما ترسیم کرد. ظاهراً مسیر بازیگری شما تغییر کرده است اما این تحول چگونه حاصل شد؟

بله حرف شما درست است! مسیر کاری من با اتفاقی که برایم رخ داد، تغییر کرد. البته در حقیقت مسیر زندگی من دستخوش تکان‎های شدیدی شده، شاید هر شخص دیگری مانند من دچار این اتفاق می‎شد به همین اندازه تغییر می‎کرد!

بد نیست روشن تر در مورد آن اتفاق صحبت کنیم، اتفاقی که از آن صحبت می‎کنید باید خیلی مهم باشد که این قدر در زندگی شخصی و کاریتان موثر بوده...

خیلی مهم است، تجربه مرگ! اتفاقی که سر فیلمبرداری برایم افتاد. می‎دانید تجربه مرگ و بازگشت به زندگی را همگان تجربه نمی‎کنند! من مدت زمانی دچار مرگ شده و از دنیا رها شدم. کمتر کسی فکر می‎کرد که من به زندگی برگردم، اما با لطف خدا عمر دوباره پیدا کردم. تجربه مرگ برای من عجیب بود، خیلی عجیب و همین اتفاق باعث تغییر و تحول در من شد. حدود دو سه سالی اصلا کار نکردم و از ایران خارج شدم. به ادامه تحصیل پرداختم و در دوره‎های مختلف بازیگری شرکت کردم. بسیار مطالعه کردم و همه تلاشم را کردم که به درون خود بپردازم و خودم را کشف کنم، بشناسم... این مسیر هنوز هم برای من ادامه دارد.

از زمانی  که به ایران برگشتم، فیلمنامه‎های متعددی را مطالعه کردم ولی نپسندیدم تا آقای فریدون جیرانی پیشنهاد بازی در «خفه‎گی» را به من داد. این که شما می‎گویید نقش متفاوتی بوده درست است. زمانی که نقشی نوشته می‎شود در متن فیلمنامه نمی‎نویسند که چه‎طور بازی کن، چه‎طور از ابزار بدنت برای رسیدن به نقش استفاده کن. این هنر بازیگر است که به خط‎های نوشته شده جان می‎دهد و بازیگری که مهندسی و شناخت دقیقی از نقش پیدا کند ماندگار می‎شود. بازیگران سبک نیویورک معتقدند در تئاتر به نفس بازیگری عمل می‎کنی، در تلویزیون کمتر عمل می‎کنی اما در سینما به نفس نقش فکر می‎کنی...

 

بیشتر بخوانید : دستمزد احسان علیخانی در عصر جدید + جزئیات

 

 

بیشتر بخوانید : ماجرای ازدواج میلاد کی مرام + بیوگرافی و تصاویر

 

 

انسان همیشه میل به جاودانگی داشته، برخی‎ها بازیگری را راهی برای جاودان شدن می‌دانند؛ ظاهراً با آنچه تعریف کرده‎اید و عزمی که برای گزیده‎کاری گرفته‎اید تصمیم دارید در ذهن مخاطب جاودان بمانید...

شاید! دوست دارم اینجا برای همه کسانی که علاقمند به بازیگری هستند نکته‎ای بگویم؛ هر کسی باید برای بازیگر شدن دانش این کار را داشته باشد. بخشی از این دانش با حضور در دوره‎های مختلف بازیگری شکل می‎گیرد و بخشی با مطالعه سبک‎های مختلف بازیگری. از باختانگُف و گروه هنری مسکو تا بازیگری متد و الیاکازان و... طبیعتا در این مرحله هر بازیگری هم سبک مورد علاقه خود را انتخاب می‎کند، اما لحظه‎ای که مقابل دوربین هستی و فاصله کوتاهی با دوربین سینما داری نفس‎های توست که ثبت می‎شود، آنجا دیگر آن سبک و این متد کارایی ندارد، تو هستی و بازی تو و همان بازی است که جاودان می‎شود. لذت بازیگری برای من از همین‎جا شروع می‎شود؛ از اینکه بعد از سال‎ها که تو در این جهان  نیستی بازی تو و نقش آفرینی تو می‎تواند تا همیشه جاودان باشد.

 

elnaz-shakerdoost-fajr

 

نقش «صحرا مشرقی» در فیلمنامه «خفه‎گی» چه جذابیتی داشت که بعد از مدت‎ها انتخابش کردید؟

از زمانی که به ایران بازگشتم پیشنهادات زیادی داشتم اما وجه تمایز این کار تنهایی صحرا بود. تنهایی عمیق، عجیب و واقعی. تنهایی این زن شعار نبود، حقیقی بود. او زخمی را از کودکی با خود حمل می‎کرد. زخم ناپدری و... صحرا از من فاصله بسیار زیادی داشت و رسیدن به حس و حال او برایم چالش مهمی بود. حالا که فکر می‎کنم مطمئنم برای بازی در این کار تصمیم درستی گرفتم.

 

الناز شاکردوست در این سال‎ها بیشتر در نقش دختران زیبا، پولدار، الکی خوش و بیشتر هم در فیلم‎های تجاری حاضر شده تا فیلم‎های مهم و ماندگار... به جز اتفاقی که در زندگی شخصی شما رخ داده آیا از بازی در این نقش‎ها خسته شده‎اید و تصمیم دارید بازی در این موارد را کلا فراموش کنید؟

اساساً بازیگری با همین تجربیات مختلف لذت بخش است، اما من معتقدم هر بازیگری باید شناخت دقیقی از جامعه خود داشته باشد و به شرایط پیرامون واقف باشد. هر دهه‎ای مقتضیات خاص خودش را دارد. در دهه هشتاد من احساس می‎کردم باید به نوعی زبان دختران و زنان کشورم باشم. زنانی که نتوانستند خواسته‎هایشان را به همسرانشان بگویند. دخترانی که به دلایل مختلف نتوانستند در چشم پدرانشان نگاه کنند و حرف بزنند. الان هم اگر خانم‎ها به من لطف دارند به دلیل این است که من آدمی بودم که حرف‎های نگفته‎شان را می‎گفتم و حقشان را می‎گرفتم ( با خنده).

 

من هم متقابلا احساس وظیفه می‎کردم که حرف‌های هم‎جنس‎های خودم را در سینما بگویم. اما در این دهه احساس می‎کنم باید به خودم بپردازم و خودم را پیدا کنم. منظورم درون خودم و کنکاش‎های درونی است. این پرداختن به خود برایم جذاب است.

اما خیلی از منتقدان و کسانی که سینما را جدی‎تر دنبال می‎کنند برخلاف نظر شما نقش‎هایی که بازی کرده‎اید را به گیشه ربط می‎دهند و اصطلاح فیلم‎های دختر پسری یا فیلم‎های بازاری را برای آنها به کار می‎برند حال آنکه فیلم جدیدتان یک تجربه جدی و بسیار متفاوت است...

 

بیشتر بخوانید : دستمزد احسان علیخانی در عصر جدید + جزئیات

 

 

این حرف‎ها را که می‎شنوم واقعا دلگیر می‎شوم. من در دومین فیلمی که بازی کردم یعنی فیلم  «مجردها»، گریم سنگینی داشتم؛ ابروهایم را کامل تراشیدم، دندان مصنوعی و لنز تیره داشتم و هیچ زیبایی در چهره نداشتم. از همان‌‎جا ثابت کردم برای بازی کردن آمدم، اما جامعه منتقدان و بخشی از مردم من را نپذیرفتند و اصلاً این کارهای متفاوت را ندیدند.

 

در فیلم «قاعده بازی» در دو نقش و دو گریم متفاوت بازی کردم که همان عکس را پخش کردند و گفتند چهره اصلی شاکردوست این است و برای بازیگر شدن جراحی زیبایی کرده است. بارها گفتند برای پول به سینما آمده اما من برای بستن قرارداد اولین نقشم با ماشینی که پدرم برای تولدم خریده بود به دفتر سینمایی رفتم! من دغدغه مالی نداشتم و بازیگری برایم بسیار مقدس و با اهمیت‎تر از این حرف‎هاست. در این سال‎ها سکوت کردم و کار کردم تا به الان، که خدا را شکر، نقش متفاوتم دیده شد و انرژهای مثبت فراوانی گرفتم.

 

بیشتر بخوانید : ماجرای ازدواج میلاد کی مرام + بیوگرافی و تصاویر

 

بسیاری از بازیگران در این سال‎ها به پشت دوربین رفته‎اند و تهیه کنندگی  یا کارگردانی را تجربه کردند؛ شما هم به این مسیر فکر کرده‎اید؟

نه، فعلاً ترجیحم بازیگری و حضور در نقش‎هایی است که با احوالات درونی‎ام مطابقت داشته باشد. به پشت دوربین فکر نمی‎کنم؛ شاید وقتی دیگر...

 

دوست صمیمی الناز شاکردوست در پشت صحنه فیلم شبی که ماه کامل شد 

الناز شاکردوست تصویری از خود و یک شتر را پشت صحنه فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار به اشتراک گذاشت و از او به عنوان دوستی که در این فیلم پیدا کرده است یاد کرد.
 

الناز شاکردوست در پشت صحنه شبی که ماه کامل شد


پست اینستاگرامی الناز شاکردوست از پشت صحنه شبی که ماه کامل شد
 

 

الناز شاکردوست در مسیر مهناز افشار 

 الناز شاکردوست که این روزها فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار با بازی او در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است، تصویری از خود را در صحرا منتشر کرد و درباره آن در اینستاگرام نوشت: «در این هوای گرم یادی کنم از دوستِ شترم در پشت صحنه همون شبی که ماهش کامل شد. میس یو کَمِلْ . هم اکنون در سینماهاى کشور »

 

الناز شاکردوست در شرایطی با آثار اخیری که بازی کرده و در نهایت کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر، به عنوان یک بازیگر جدی به رسمیت شناخته شد و اکنون برای نقش‌های آثار مهم مورد توجه است که پیش از این تصور نمی‌شد، او چنین مسیری را طی کند و دورنمای متفاوتی برای این بازیگر زن سینمای ایران مطرح بود؛ اما شاکردوست چگونه  توانست تغییر مسیر دهد و جدی گرفته شود؟

«تابناک»، مهدی خرم دل؛ او را با لیسانس رشته نمایش و طراحی صحنه از دانشگاه آزاد تهران مرکز یا فوق لیسانس هنر نمی‌شناختند، بلکه با «مجردها»، «گل یخ»، «چه کسی امیر را کشت؟»، «چند می‌گیری گریه کنی»، «کیش و مات»، «دو خواهر»، «شرط اول»، «تو و من»، «آتیش بازی» و شماری دیگر از فیلم‌های سینمای بدنه می‌شناختند که با تلاش‌هایی ناموفق برای دیده شدن در سینمای جدی‌تر و هنری نظیر اتوبوس شب همراه شده بود؛ کاراکتری که الناز شاکردوست به مرور از خود خلق کرده و برای تداوم حضور در سینما، به آن تداوم بخشیده بود.

 

بیشتر بخوانید : دستمزد احسان علیخانی در عصر جدید + جزئیات

 

 

این واقعیتی تلخ در سینماست که اگر فاصله‌ای قابل توجه میان حضور یک بازیگر مقابل دوربین بیفتد، بازگشتش به سینما چندان ساده نیست؛ کما اینکه برخی بازیگران سینمای ایران که چند سال در خارج از ایران به سر می‌بردند و از سینما به کلی فاصله گرفتند، دیگر نتوانستند نقش مناسبی بگیرند. یکی از تکنیک‌های عبور از سینمای تجاری و بازگشت به سینمای هنری که اعتبار نزد منتقدین و مخاطبان جدی سینما به وجود می‌آورد و کارگردان‌های صاحب سبک را ترغیب می‌کند تا به بازیگر تجاری نقش جدی‌تر بدهند، فاصله گرفتن از کاراکتری است که او با آن مشهور است.

 

چگونه الناز شاکردوست با تکرار مسیر مهناز افشار به سیمرغ رسید؟

 

چنین تغییری نیازمند رد همه پیشنهادهای تجاری و قبول پیشنهادهای هنری با دستمزدی شاید یک پنجم تا یک دهم سینمای تجاری باشد و این با ریسک همراه است، چون ممکن است هیچ پیشنهاد جدی به بازیگر تجاری داده نشود و بازیگر چند سال از فرصت بازیگری‌اش را از دست بدهد و حتی به کلی در فضای سینما محو شود. پیش از این، مهناز افشار با موقعیت مشابهی مواجه بود؛ بازیگری که با فیلم‌های متعلق به سینمای بدنه نظیر «شور عشق»، «زهر عسل»، «کما»، «تله»، «آکواریوم» و «آتش بس»، خود را یک بازیگر صرفاً تجاری با قابلیت محدود در بازیگری معرفی کرده بود، تصمیم گرفت تغییر جهت بدهد.

 

مهناز افشار از سال هشتاد و هفت با «شبانه روز» به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی، «دعوت» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و «شیرین» به کارگردانی عباس کیارستمی کوشید نشان دهد توان بازی در فیلم‌های جدی‌تر را دارد و اگرچه حضور در سینمای بدنه را نیز تداوم بخشید و در فیلم‌هایی چون «پسر آدم، دختر حوا» و «پوپک و مش ماشاالله» نیز بازی کرد اما در مقابل سینمای هنری به خصوص در دریافت دستمزد و اولویت بندی نسبت به آثار تجاری انعطاف نشان داد، چرا که به خوبی درک کرده بود، با افزایش سن تنها به عنوان یک بازیگر دارای توانایی بازی در فیلم‌های هنری می‌تواند به حضور مستمرش مقابل دوربین تداوم بخشد.

 

چگونه الناز شاکردوست با تکرار مسیر مهناز افشار به سیمرغ رسید؟

 

همکاری مهناز افشار با مازیاری میری در «سعادت آباد»، با بهرام توکلی در «بیگانه»، با بهمن فرمان آرا در «دلم می‌خواد»، با عبدالرضا کاهانی در «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»، با بهروز شعیبی در «دارکوب»، با مهدی کرم پور در «پل چوبی»، با وحید امیرخانی در «شاه کش»، با محسن تنابنده در «قسم» و با صفی یزدانیان در «ناگهان درخت» بخشی از موفقیت این بازیگر زن سینمای ایران است که اکنون در میانسالی نیز پیشنهادهای فراوانی نه صرفاً برای بازی در فیلم‌های تجاری که برای نقش آفرینی در فیلم‌های جدی و نقش‌های مهم دارد و در عین حال او بارها کاندیدا و برنده جوایز متعددی نموده است.

 

الناز شاکردوست آگاهانه یا خودآگاه مسیر مهناز افشار را در پیش گرفت و به عنوان بازیگری که در یک سال تا پنج یا شش فیلم بازی می‌کرد، ابتدا شروع به رد تعداد بالایی از فیلمنامه‌ها کرد و در سینمای تجاری گزیده کار شد و سپس از سال 93  ترجیح داد با دستمزد کمتر در فیلم‌های هنری بازی کند و به شکل جدی از سینمای بدنه و آثار تجاری فاصله بگیرد. بدین ترتیب در سال 94 اساساً کار نکرد و در سال 95 با فیلم «خفگی» به کارگردانی فریدون جیرانی چهره‌ای متفاوت از خود ارائه کرد و کوشید نشان دهد چیزی فراتر از زیبایی برای عرضه در سینمای ایران دارد.

 

چگونه الناز شاکردوست با تکرار مسیر مهناز افشار به سیمرغ رسید؟

شاکردوست در سال 96 نیز تنها در فیلم «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن بازی کرد و این گزیده کاری را با «شبی که ماه کامل شد» اثر نرگس آبیار تداوم بخشید و این زنجیره را به «مطرب» تازه ترین فیلم مصطفی کیایی و «من می‌ترسم» چهارمین فیلم بهنام بهزادی گره زد. حالا کارگردان‌های جدی‌تر به این بازیگر زن سینمای ایران اعتماد می‌کنند و این اتفاق تازه‌ای در مسیر بازیگری است که قطعاً خود او به اهمیت این تغییر فضا برای ماندگاری‌اش در سینما واقف است.

شاکردوست احتمالاً در سال‌های پرکاری‌اش در سینمای تجاری اینقدر درآمد داشته که اکنون نیازمند بازگشت به مسیر گذشته نباشد؛ بنابراین، اگر قصد دارد تا دهه سوم بازیگری‌اش را نیز تجربه کند، باید به دستمزدهای کمتر و نقش‌های ولو کوچک در فیلم‌های با سناریوهای درخشان و کارگردان‌های جدی فکر کند و هیچ لحظه‌ای از تلاش برای بهبود تکنیک بازیگری‌اش و شکستن خودش فاصله نگیرد. بازیگران به خصوص در سینمای ایران زمانی تمام می‌شوند که به تیپ شکل گرفته از آنها در سینما قانع هستند و بازی در برخی نقش‌ها را کسر شأن خود می‌دانند و یا فقط یک جنس نقش را انتخاب می‌کنند.

 

 

الناز شاکردوست و خواهر و برادرش

همسر الناز شاکردوست :

الناز شاکردوست در حال حاضر مجرد است و ازدواج نکرده است. شایعات زیادی مبنی بر ازدواج وی در رسانه های مجازی منتشر شد که صحت نداشته و دروغ بوده است.

عکس العمل الناز شاکردوست در مورد شایعه ازدواجش :

در مورد شایعه ازدواج همان‌طور که از تیترش هم پیداست، یک شایعه است. راستش اگر می‌دانستم بعضی‌ها اینقدر علاقه دارند که من ازدواج کنم، خب این کار را می‌کردم. تا همین لحظه که روبه‌روی شما نشسته‌ام هرگز به ازدواج فکر نکرده‌ام. درمقابل این شایعات همیشه سکوت کرده‌ام و سعی نکرده‌ام جوابی بدهم. خب گاهی وقتی نشریات که قشر فرهنگی جامعه هستند، برای فروش بیشتر چنین شایعاتی را پخش می‌کنند از مردم عادی نمی‌توان انتظار دیگری داشت.

عکس الناز شاکردوست و برادرش در افتتاحیه رستوران برادرش

سابقه فعالیت الناز شاکردوست :

الناز شاکر دوست یکی از محبوب ترین و چهره ترین بازیگران زن ایرانی می باشد. وی فعالیت در عرصه بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم سینمایی اینجا آخر دنیا مقابل دوربین رفت. این بازیگر در سال ۱۳۸۲ با ایفای نقش در فیلم سینمایی گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد در میان مردم شناخته شد. وی در این فیلم همبازی محمدرضا گلزار، ویشکا آسایش و گوهر خیراندیش بود. وی با نقش آفرینی در فیلم های عروس فراری، اتوبوس شب، قاعده بازی، کیش و مات به شهرت رسید و پس از آن با کارگردانان مختلفی همکاری کرد. این بازیگر در سریال های نمایش خانگی رالی ایرانی و قلب یخی به کارگردانی محمدحسین لطیفی نیز ایفای نقش نمود

الناز شاکردوست پس از بازی در فیلم “اسب سفید پادشاه” در سال ۱۳۹۳ هیچ فعالیتی در سینما نداشت و برای ادامه تحصیل به لندن مهاجرت کرد . وی در خارج از کشور علاوه بر تحصیل دوره های بازیگری گذراند و پس از بازگشت به ایران نقشی متفاوت با سایر نقش هایش را انتخاب کرد. وی در فیلم سینمایی خفگی نقش دختری به نام صحرا را ایفا نمود که نقشی جدی و متفاوت با نقش های قبلیش بود.

 

بیشتر بخوانید : دستمزد احسان علیخانی در عصر جدید + جزئیات

 

 

الناز شاکردوست حضور در صحنه ی تئاتر را باری دیگر به طور حرفه ای آغاز کرد و در سال ۱۳۹۶ تئاتری به نام “گم و گور” به کارگردانی امیر مهندسیان را اجرا نمود . وی در این تئاتر همبازی امیر جعفری بوده است. “فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد” به کارگردانی نرگس آبیار جدید ترین کار سینمایی خانم شاکردوست بوده که هنوز اکران نشده است.  الناز شاکردوست برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۹۷ شد.

 

اکران فیلم شبی که ماه کامل شد 

فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار که موفق به دریافت سیمرغ بلورین سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد، ساعتی پیش چهارمین اکران مردمی خود را با حضور الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، بانیپال شومون، پدرام شریفی، آرمین رحیمیان، امین میری و نرگس آبیار پشت سر گذاشت.

این فیلم اکران خود را از ۱۵ خرداد شروع کرده و تا امروز ۵ هفته از اکران را پشت سر گذاشته و رقمی نزدیک به ۱۳میلیاردتومان در گیشه کسب کرده است. این فیلم به کارگردانی نرگس آبیار، نویسندگی نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی محمد حسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۱۳ رشته این جشنواره، توانست ۶ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص دهد.

 

 

سیر تحول بازیگری که از بازی در تجاری‌های شانه‌تخم‌مرغی به سیمرغ بلورین جشنواره فجر رسید

نگاهی به فیلم‌شناسی الناز شاکردوست نشان می‌دهد که او همچون مهناز افشار و بهرام رادان، روزی در زندگی سینمایی‌اش به نقطه‌ای رسیده که یک تصمیم کبری بگیرد.

شاکردوست با «مجردها» به عنوان یک هنرجوی جدید در سینمای ایران نامی میان نام‌ها پیدا کرد. او در یک دوره ده ساله شلوغ، به‌قدری فیلم بازی کرد که همین حالا با ۱۵سال سابقه بازیگری اندازه چندبرابر ستاره‌های میانسال سینمای ایران در کارنامه‌اش نام فیلم‌های مختلف و کارگردان‌های متفاوت وجود دارد. سیمای ظاهری‌اش کمک بسیاری برایش بود که درست مثل مهناز افشار بتواند سوپراستار گیشه‌ای شود. شاید همین هم باعث شد تا عامه‌پسندی را پیشه کرده و تقریبا به هیچ پیشنهادی برای بازی در فیلم‌ها نه نگوید. فیلم‌هایی که تعداد زیادی از آنها سطحی بودند و شاید حتی می‌شد آنها را در لیست فیلم‌های شانه تخم‌مرغی طبقه‌بندی کرد.
 

 

شاکردوست اما از سال۹۳ چند وقتی تصمیم به دوری از سینما گرفت و سفری به خارج از کشور سبب شد تا او ورژن جدیدی از الناز شاکردوست ارائه کند.

همان تحولی که یک‌باره در مهناز افشار رخ داد. بازیگری که جوان اول فیلم‌های دختر و پسری سال‌های دهه هفتاد و هشتاد سینمای ایران بود. زوج بهرام رادان و رضا گلزار در خیلی از فیلم‌هایی که خوب فروختند اما ماندگار نشدند.



یک نقش اما در «طبقه سوم» از او بازیگر جدیدی ساخت.
 

کیوان کثیریان منتقد سینمایی و دبیر وقت جشنواره منتقدان سینما می‌گوید: «بازی او در فیلم «طبقه سوم» برای اولین‌بار توسط انجمن منتقدان دیده و تحسین شد. جایزه‌ای که به گمانم تغییر مسیری در زندگی بازیگری خانم افشار شد.» او درست می‌گوید. تقریبا همه فیلم‌های بعد از این فیلم، تحول را در مهناز افشار نشان می‌داد. حتی کارهای طنزی که بعد از «طبقه سوم» در آنها ایفای نقش کرد. از «برف روی کاج‌ها» تا کار با خیلی دیگر از کارگردانان سرشناس و جوایزی که برای آنها گرفت یا سیمرغ‌هایی که کاندید دریافتشان از دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر شد.

همین روند را بهرام رادان هم طی کرد. بازی در «گاوخونی» آغاز راه تغییر این بازیگر بود و به سیمرغ بلورین برای فیلم «سنتوری» منتهی شد.

این مسیری بود که شاید رضا گلزار هم می‌توانست با بیضایی یا حاتمی‌کیا تجربه کند اما او همچنان سوپراستار بودن و گیشه و تاکید دوربین روی زیبایی‌های بصری برایش در اولویت بودند.

بازی در «خفه‌گی» اما آن نقطه طلایی تغییر در فلسفه بازیگری الناز شاکردوست بود. سال قبل او در فیلم فریدون جیرانی بازی کرد و همان زمان این کارگردان سرشناس درباره بازیش به خبرآنلاین گفت: «تمام تصاویری که از الناز در ذهن دارید را فراموش کنید. او خواسته عوض شود و بازیگر جدیدی باشد. اینکه از زیبایی ظاهری‌اش گذشته و نقشی را با گریمی خاص بازی می‌کند نشان از این تغییر دارد.»

شاکردوست این تفاوت و تلاش برای کار روی بازیگری‌اش را سال بعد با نرگس آبیار تجربه کرد. کارگردانی که پیش‌تر از مریلا زارعی هم در «شیار۱۴۳» یک بازی فوق‌العاده گرفته بود اینجا هم با هوتن شکیبا، هم شبنم مقدمی و هم سوپر بازی کم دیالوگ فرشته صدرعرفایی نشان داده بود توانایی بالایی در بازی گرفتن از هنرپیشه‌هایش دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • فرهنگی

    فساد در بین بازیگرا زیاده برای اینها آبرو و حیا معنی نداره متاسفانه این کثافت کاریها در بین فوتبالیست‌ها هم رخنه کرده

  • ناشناس

    لطفا

  • کاظم رستمی

    خدایا مباد که گدا معتبر شود ....گر معتبر شود ز خدا بیخبر شود
    اینا قیافه قبل از جراحی زیبایی و قبل از پولدار شدن رو یادتون رفته ....فوتبالیست ها که همه از اول از خانواده های فقیر بودن و هنرپیشه ها هم که معلوم الحال ،.با کلی جراحی و لباس های گرون فکر میکنن از اول مادر زاد همین بودند ،پول هم که همیشه معیار همه چی بوده ،،خیلی انسان و شریف هستن خرج جراحی یک نفر از این زن هایی که واقعا زیبا بودن و با اسید نابود شدن رو بدن ،به و درس خوندن تو لندن ،آخه الناز خانم تو اگه درسخوان بودی ایران بااین همه دانشگاه یه مردکی می گرفتی ،بگو می رم عشق و حال و نمایش پولمو بدم ،از فوتبالیست جماعت هم که انتظاری نباید داشت ،همه که علی دایی نمیتونن بشن

  • M.s

    چرا اینقدر تو زندگی بازیگرها و افراد معروف دخالت و تجسس میکنید؟اوناام قشری از این جامعه هستند که حق دارند آزادانه و در آرامش بدون اینکه حس کنند کسی زیر ذره بین گذاشتشون زندگی کنند..

  • جبارجکی

    بهتره استاربشه

  • سیدمجتبی

  • ناشناس

    واقعاچه خبرتون مدام دارید این قیافه های جراحی پلاستیک وانتشارمیدید بس کنید تورخدا اینا همه شون ازریشه عین هم هستند اینجاهم ایراااان عزیز بااین قرتی بازی ها سازش نمیاد بهتره این قشر اون وراب وانتخاب کنند باورکنید اینحا ایران واسلام حرف اول بنابراین هرچی بی فرهنگی واسه این قشر بازیگرررررر

  • هانیه

    خیلیخوب بود

  • ناشناس

    سینمای ما به جای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ دینی واسلامی ی تعداد که همشون با زدو بند پابه عرصه بازیگری میزارن
    نباید بیش از این انتظار داشت تا دوسال دیگه همشونو مثل گلشیفته >

  • Faeze

    این ماجرا برای خیلی وقت پیشه که اونموقع هم تکذیب شد به طور کلی.

  • علی رضو

    با شما که نظر میدین