شمانیوز
شما نیوز

معاون مطبوعاتی: هرجا جهادی عمل کردیم به نتیجه رسیدیم/ در تولید و تحلیل اطلاعات ضعف داریم

محمد خدادی در چهارمین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسری کشور که امروز پنج‌شنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: در جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران، با رفتار جهادی قطعا به پیروزی خواهیم رسید.

معاون مطبوعاتی: هرجا جهادی عمل کردیم به نتیجه رسیدیم/ در تولید و تحلیل اطلاعات ضعف داریم

به گزارش شمانیوز : معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران، تاکید کرد: در طول چهار دهه گذشته، هر زمان جهادی عمل کردیم به اثر و نتیجه رسیدیم و هر جا از جهاد واقعی دور شدیم، دچار مضیقه شدیم.

 

وی افزود: آن چه امروز دارد درباره کشور ما اتفاق می‌افتد بدترین مدل جنگی است که می‌توان با یک کشور انجام داد. انواع و اقسام جنگ‌ها را با ایران انجام دادند و به نتیجه‌ای نرسیدند و حالا بدنبال جنگ روانی و رسانه‌ای هستند. 

وی خاطرنشان کرد : هیچ مدل تقابلی در دنیا - از مدل‌های جنگی استراتژیکی، نظامی، سیاسی، اقتصادی تا تقابل فرهنگی، ترور، عملیات‌های ایضایی و نیابتی - وجود ندارد که دنیا علیه ما به کار نگرفته باشد. تنها از حمله اتمی استفاده نکرده‌اند علت آن هم ظرفیت‌های ماست.

 

وی ادامه داد: آنچه مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشته‌اند و از آن به عنوان جنگ اراده‌ها یادکردند، بر اساس واقعیات ایران و آمریکا بود و غفلتی که آنها نسبت به ملت ایران در اعتقاد به جمهوری اسلامی و خون شهدایی دارند که ضامن بقای نظام است. وی تصریح کرد: آنها در جنگ روانی-رسانه‌ای بدنبال تضعیف اراده ملت ایران هستند تا افکار عمومی را مخدوش و اغتشاش را در فضای مجازی دنبال کنند.

خدادی افزود: فضاسازی ها و دروغ پردازیهای روزانه ترامپ علیه کشور ما برای ایران هراسی و پیشبرد اهداف خود در موضوع جنگ با ایران است؛ لذا جنگ اقتصادی و خود اقتصاد موضوع اول نیست، چرا که یک‌چهارم اقتصاد دنیا در اختیار آمریکا و سه‌چهارم آن در دست دیگر کشور‌هاست. ۱۴۰ کشور می‌خواهند با ما رابطه اقتصادی داشته باشند و تنها یک کشور نمی‌خواهد ونمی گذارد دیگر کشورها به اراده و برای منافع خود با ایران رابطه اقتصادی عادی داشته باشند و این کشور با راه‌ انداختن جنگ رسانه‌ای علیه ما قصد دارد به مقابله بپردازد.

خدادی با بیان اینکه تا زمانی که جمهوری اسلامی بر مبانی اعتقادی و استقلال کشور پافشاری کند، تهدیدها و توطئه‌ها ادامه دارد، گفت: آنچه که ایران را نگاه داشته اراده‌ای است که برای حفظ استقلال کشور وجود دارد. اراده برگرفته از افکار آدم‌ها است و افکار هم منبعث از اندیشه‌ها است، و اندیشه‌ها از یقین آدمی شکل می‌گیرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جنگ اصلی آمریکا و متحدانش با ایران، جنگ رسانه‌ای است، خطاب به حضار گفت: کار فعالان رسانه‌ای، شغلشان نیست بلکه تکلیفی است که امروز، برای حفظ نظام و انقلاب بر عهده همه ماست. و انجام آن به سود استقلال، عزت و هویت خودتان است.

خدادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دنیای جدید ارتباطات در دنیا گفت: امروز قدرت اصلی در دنیا ارتباطات است. وقتی تحلیل و پردازش اطلاعات ارزش شود، تصمیم بر مبنای اطلاعات هم ارزش خواهد بود. هر کشوری که برتری قدرت اطلاعات داشته باشد، قدرت تصمیم‌گیری بالاتری هم دارد. قدرت اصلی دنیا قدرت اطلاعات است.

وی بیان کرد: ناتوانی در برقراری ارتباطات و اطلاعات موجب زوال قدرت هم می‌شود. ما اغلب در جریان تبادل اطلاعات خام‌فروش هستیم و توان تحلیل اطلاعات را نداریم، اطلاعات را تولید نمی‌کنیم، اما تحلیل و تبادل هم نداریم و استفاده هم نمی‌کنیم. در آموزش هم، مهارت تولید اطلاعات، دغدغه ما نیست. کوتاه نویسی و خلاصه نویسی جزو مهارت‌های آموزشی ما نیست.

 

به گفته معاون مطبوعایت وزیر ارشاد، در عصر تنوع رسانه، تکنولوژی قیمت خود را از دست داده و امروز با تجمیع دستگاه‌ها روبرو هستیم. تلفن همراه همه دستگاه‌ها را تجمیع کرده و در این عرصه رسانه‌ها باید به دنبال شریک‌سازی باشند. 

 

 

وی گفت: آینده رسانه در دنیا وابسته به ظرفیت‌های تلفن همراه است. اکنون در استفاده از تلفن همراه، اولویت نخست دسترسی به اطلاعات و پردازش آن‌هاست. اما با نگاهی به استفاده از تلفن همراه مشخص می‌شود که استفاده ما از این فضا در چه مواردی است. میزان استفاده کشور‌های پیشرفته از تلفن همراه برای حضور در شبکه‌های اجتماعی ۱۶ درصد و میزان استفاده ما ۶۵ درصد است، در حالی که در حوزه کاریابی استفاده ۵ درصدی از تلفن همراه داریم و میزان استفاده کشورهای توسعه‌یافته از آن ۴۵ درصد است.

 

 

خدادی با بیان اینکه متأسفانه فضای تولید، تبادل و پردازش اطلاعات در کشور ما ضعیف است، گفت: اطلاعات یعنی ساده‌سازی، مصداق‌سازی، دسته‌بندی و ریاضی کردن داده‌ها تا اینکه به تبیین، اقناع و درک متناسب با هدف تعیین‌شده برای مخاطب برسد. یکی از نیاز‌های اصلی در این عرصه شناخت مخاطب است. نخست باید مخاطبان مشخص و سپس نیازشناسی شوند و متناسب با نیاز آن‌ها اطلاعات تولید و ارائه شوند تا آنچه را نمی‌دانند ارائه کنیم. ایجاد بستر تضارب آرا و

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied