شمانیوز
شما نیوز

محمدرضا هاشمی بازیگر نقش شهاب در سریال بوی باران کیست ؟ + بیوگرافی و عکس

محمدرضا هاشمی به گفته خودش قرار نبود هنرپیشه شود اما به طور اتفاقی وارد دنیای سینما و تلویزیون شد و جذابیت این شغل او را ماندگار کرد.

محمدرضا هاشمی بازیگر نقش شهاب در سریال بوی باران کیست ؟ + بیوگرافی و عکس
به گزارش شمانیوز به نقل از دولت انلاین : محمدرضا هاشمی بازیگر موطلایی سینما و تلویزیون ایران که در سریال عروس تاریکی یا بوی باران در نقش شهاب بازی کرده  ۲۴ مرداد سال ۱۳۶۶ در تهران متولد شده است.

 

این بازیگر در رشته کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد سدسازی تحصیل کرد اما در نهایت شغل اصلی‌اش بازیگری شد.

 

384

 

محمدرضا هاشمی به گفته خودش قرار نبود هنرپیشه شود اما به طور اتفاقی وارد دنیای سینما و تلویزیون شد و جذابیت این شغل هم او را ماندگار کرد.

 

او در سال ۱۳۸۰ نخستین بار با مجموعه تلویزیونی “قصه های اردو” به کارگردانی حسن جاوید بازیگری را با بازی در نقش یک پسر ترکمن تجربه کرد.

پس از اولین تجربه بازیگری، در کلاس های آموزش بازیگری شرکت کرد و دوره هایی را نیز در کشور هلند و ایتالیا گذراند. بازیگری تئاتر بر پختگی و تسلط او روی این حرفه بسیار تاثیر گذاشت و همین امر هم باعث شد تا کارگردانها با او راحت کار کنند.

 

او در فیلم روزهای انتظار به کارگردانی اصغر هاشمی، ساعت ۵ عصر به کارگردانی مهران مدیری، سراسر شب به کارگردانی فرزاد موتمن بازیگری کرد او همچنین در سریالهای قصه های اردو به کارگردانی حسن جاوید، سقوط آزاد به کارگردانی علیرضا امینی، عروس تاریکی به کارگردانی محمود معظمی بازی کرده است.

 

محمدرضا هاشمی در صنعت مد نیز فعال است و به عنوان مدل در یک برند معروف نیز کار کرده‌ است. البته به گفته خودش هنرپیشگی را هرگز فدای هیچ شغل دیگری نمی‌کند و فعلا تنها هدفش انتخابهای درست و رسیدن به هنرپیشگی به معنای هنری آن است و نه تجاری.

محمدرضا هاشمی بسیار اهل ورزش است او بیشتر وقت آزاد خود را ورزش می‌کند و کتاب می‌خواند او بسیار اهل سفر است واز این کار لذت می‌برد. محمدرضا هاشمی می‌گوید: یکی از آروزهای من این است که بتوانم به حدی از حرفه‌ای گری و بازیگری برسم که نقش اول یکی از فیلم‌های اصغر فرهادی را بگیرم و آن روز یکی از بهترین روزهای زندگی من خواهد بود.

 

محمدرضا هاشمی در یک خانواده کم  جمعیت متولد شده‌ است پدر و مادرش یک زندگی متوسط دارند و هر دو کارمند هستند. او برای آنها احترام زیادی قائل است و می‌گوید پدر و مادرش مهمترین افراد زندگی‌اش هستند. محمدرضا به گفته خودش ازدواج نکرده اما در یک مصاحبه گفته‌بود که یکبار عاشق شده‌ است.

محمدرضا هاشمی درباره سریال عروس تاریکی یا بوی باران گفته است: این سریال به زندگی زوجی نگاه می‌کند که متارکه کرده و فرزندی دارند که تحت تاثیر این متارکه قرار گرفته‌ است. داستان‌های عاشقانه کنار داستان اصلی جلو برده شده و سریال بسیار جذابی است.

 

گفت‌وگو با محمدرضا هاشمی ، بازیگر سریال بوی باران :در قالب شخصیت شهاب زندگی کردم

 
شهاب فرزند طلاق است. بزرگ شدن در فضایی که پدر بالای سرش نبوده و تحت تاثیر مواد روان گردان بوده؛ من همه این ویژگی ها را فایل بندی کردم و تاثیراتی را که روی انسان دارد در آوردم.

24 مرداد امسال پا در 32 سالگی می گذارد. مهندسی عمران و کارشناسی ارشد سدسازی خوانده است. در سال ۱۳۸۰ با بازی در مجموعه «قصه های اردو» پا در حرفه جذاب و سخت بازیگری گذاشت. سال ها خاک صحنه خورد و جسته و گریخته با کارگردان های بزرگی همکاری کرد؛ از «روزهای انتظار» اصغر هاشمی گرفته تا «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری، «سراسر شب» فرزاد موتمن، «نهنگ عنبر2» سامان مقدم و «سقوط آزاد» علیرضا امینی.

 

IMG636993532327057607

 

محمدرضا هاشمی به دلیل علاقه اش به بازیگری، دوره ها و کارگاه های مختلفی را در داخل و خارج از کشور گذراند. هاشمی سال ها برای اثبات خود تلاش کرد تا این که با بازی در نقش «شهاب» در سریال «بوی باران» دیده شد؛ سریالی که این روزها مخاطبان پر و پا قرصی دارد. با «شهاب ستوده» سریال «بوی باران» در این گفت و گو از بازیگر شدنش و علایق و آرزوهایش سخن گفتیم.

 

*همکاری تان با محمود معظمی و بازی در «بوی باران» چگونه اتفاق افتاد؟

استادی دارم که به من پیشنهاد داد به دفتر تهیه کننده مراجعه کنم و برای «بوی باران» تست بدهم. اتفاقی مراجعه کردم و یک صحنه را اتود زدم. همزمان «عباس نعمتی» نویسنده از راه رسید و گفت می خواهم نقش اول سریال را به تو بدهم. ما بچه های تئاتر چون روزانه از این گونه پیشنهادها زیاد می شنویم، پذیرفتم و به سفر رفتم. در طول سفر پیام گذاشتند که برای بازی بروم و نقش شهاب به من رسید.

 

*خیلی جالب توجه است که کارگردان ها به بازیگران کمتر دیده شده نقش می دهند. فکر می کنید این اعتماد به  شما از کجا ایجاد شده است؟

لطف خدا شامل حال من شد و به خاطر دعای خیر پدر و مادرم و لطف آقایان نعمتی و معظمی بود وگرنه خیلی از دوستان تئاتری ام هستند که سال هاست تلاش می کنند و دوست دارند وارد عرصه تصویر شوند اما دریغ از یک پیشنهاد به عنوان حتی نقش دهم یک سریال! هر فردی به بچه های تئاتر اعتماد کند واقعاً نتیجه درخشانی می گیرد؛ از «نوید محمدزاده» درجه یک بگیرید تا «هوتن شکیبا» و «بهرام افشاری» که همگی تئاتری بودند و در سینما و تلویزیون خوش درخشیدند.

 

*وقتی نقش «شهاب ستوده» به شما سپرده شد این شخصیت را چگونه برای خود تجزیه و تحلیل کردید؟

ما بچه های تئاتر همیشه روندی را برای شخصیت پردازی طی می کنیم. ابتدا که پیشنهاد بازی دادند فیلم نامه کامل نبود. شهاب فرزند طلاق است. بزرگ شدن در فضایی که پدر بالای سرش نبوده و تحت تاثیر مواد روان گردان بوده؛ من همه این ویژگی ها را فایل بندی کردم و تاثیراتی را که روی انسان دارد در آوردم و همین سبب شد شخصیت خاکستری و چند وجهی شهاب شکل بگیرد؛ شخصیتی که ممکن است یک جایی برون گرا باشد، ترک عادت کند، پرخاشگر یا آدم زرنگی باشد. این ویژگی ها همه سبب شد شخصیت شهاب چند وجهی و خاکستری باشد. شهاب یک پسر راه گم کرده است که ما خیلی نمونه اش را در جامعه می بینیم.

 

*چه عواملی در رسیدن و بازی کردن این شخصیت بر شما تاثیر گذاشت؛ فیلم نامه، کارگردان یا تجربه های شخصی کاری تان؟

من تجربه شخصی در خیلی از مسائل با شهاب ندارم. وقتی می خواستم نقش شهاب را بازی کنم منزوی بودن را تجربه کردم یعنی شما همه چیز دارید اما یک آدم نزدیک به خود ندارید. شهاب تنها آدمی که نزدیک خود دارد آرمان است. من این شخصیت را تجربه و در قالب شهاب زندگی کردم.

 

1355278094-samatak-com

 

*شما این شانس را داشتید که در این سال‌ها در کنار بهترین ها کار کنید.

بله واقعاً خدا برایم این فرصت را ایجاد کرد تا در کنار استاد «رضا کیانیان» و بانو «رویا نونهالی» بازیگری یاد بگیرم و افتخاری بود تا در فضایی که آن ها نفس می کشیدند حضور یابم و نقش فرزند شان را بازی کنم. همه بازیگران این سریال خوب بودند و در سر پیکان این ها «محمود معظمی» یک کارشناس خبره و کارگردان درست و حسابی با راهنمایی های درجه یک قرار داشت.

 

*سال هاست در این حرفه کار می کنید اما قبول دارید دیده شدن تان با  سریال بوی باران اتفاق افتاد؟

 من اعتقاد دارم که خواست خدا بوده و اگر دیده شده ام لطف شما و مخاطبانی است که این سریال را می بینند.

 

*فکر می کنید 10 سال آینده کجای این حرفه باشید؟

 امیدوارم جایی باشم که آرزویش را دارم و بتوانم به سینما راه پیدا کنم و واقعاً در این حرفه درخشان و تأثیرگذار باشم.

 

*البته در سینما هم تجربه همکاری با «مهران مدیری» و «فرزاد موتمن» را داشتید.

 بله نقش های کوتاه کار کرده ام. من در «سراسر شب» فرزاد موتمن کار کردم.

 

*بازی در فیلم «ساعت 5 عصر» مهران مدیری چگونه اتفاق افتاد؟

 من آقای مدیری را می شناختم. دستیارش «علیرضا شمس» بازی ام را دیده بود و دعوت به همکاری کرد. یادم می آید که آقای مدیری به من گفت یک اتود می توانی بزنی و من هم انجام دادم و گفت همین است که می خواهم. اکنون می فهمم که خداوند راهی جلوی پایم گذاشته بود تا برای کارهای بهتر طی طریق کنم. من از جلوی دوربین بزرگانی همچون محمود کلاری عبور کردم که در آن فضا نفس کشیدن برایم افتخاری بود.

 

*همکاری با تلویزیون لذت بخش است یا دوست دارید در سینما فعالیت کنید؟

جدا کردن سینما از تلویزیون و تئاتر واقعاً سخت است. تلویزیون به گردن من حق دارد و لطف اش شامل حال من شده است و چند ماه با سریال «بوی باران» مهمان خانه های مردم شدم. قطعاً هر بازیگری دوست دارد به سینما راه پیدا کند و این حرف من ارزش تلویزیون را برایم کم نمی کند.

 

*بزرگ ترین آرزوی تان چیست؟

قطعاً هر کسی دوست دارد روزی سیمرغ کشورش را بگیرد و نفر اول کشورش شود. من هم دوست دارم از جشنواره های جهانی و بزرگ ترین جشنواره فیلم کشورم جایزه بهترین بازیگری را بگیرم ولی حقیقت اش را بخواهید یکی از آرزوهایم این است که روزی یکی از بزرگ ترین انجمن های حمایت از حیوانات را داشته باشم و آرزوی دیگرم این است که به مردم خدمت کنم و تاثیرگذار باشم.

 

*حرف پایانی در این گفت و گو.

امیدوارم به آرزوهایم در بازیگری برسم. خیلی بلند پرواز نیستم و یک هدف بلند در بازیگری دارم و آن هم گرفتن سیمرغ است. از خوانندگان تان تشکر می کنم که مرا می بینند و امیدوارم که لایق چشم های آن ها باشم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • محمود

    خوب

  • ناشناس

    فکر میکنه تو هالیوود کار میکنه!!

  • باران

    عاشقتم 😘 محمد رضا هاشمی

  • باران

    عاشقتم 😘 محمد رضا هاشمی

  • صبا

    وااااااااییییی پسر من عاشقتم. فقط بخاطر تو سریال بوی باران و میبینم❤️💋🌹

    • نرگس

      وای من عاشق محمدرضا هاشمی و ساناز سعیدی هستمممم

  • Ainaz

    بهترین و جذابترین بازیگری که تا حالا دیدم😘😘😘😘😘😘😘😘😁
    عشقه😍

  • ارغوان

    واقعا برای من خواندن بیوگرافی محمد رضا هاشمی جذاب بود

  • زهرا

    منم *

  • لیلا

    لبات بده

    • آوا

      واقعا عالی من خیلی دوس داشتم شمارو ببینم هر چقدر هم تلاش کردم با صدا و سیما تماس بگیرم بلکه صداتونو بشنوم نشد مرسی به خاطر این حو از خوب بازی کردن موفق باشی خیلی خوش تیپی

      در ضمن تولدتم مبارک عشقم😙😙😙😙😘😘😘😘

  • سودا

    واقعا بازیگر موفق و خوبیه خیلی در بازیگری حرفه ای است

  • سمانه

    امیدوارم موفق باشید..استعدادخوبی داری👏

  • ساغر

    واقعا عالی بازی میکنه من بخاطره این بازیگر زیبا فیلم رو میبینم

  • مائده رضایی

    تولدت مبارک عشقم محمدرضا هاشمی

  • حامی

    سلام عشقم
    منم هرچی تلاش کردم صداتو بشنوم نشد اشغال بود خیلی دوست دارم 4 دفعه خوابتو دیدم و آرزوم اینه که بینمت ترو خدا منو به آرزوم برسون
    تولدت هم مبارک باشه

  • farimah

    واقعا خیلی عالیییییییی هستی آقای محمد رضا هاشمی😚😚😚😚😚😚😍😍😍😍

  • سپیده

    تولدتون مبارک آقای هاشمی آرزوی موفقیت براتون دارم

  • سپیده

    آقای هاشمی امیدوارم همیشه بدرخشید

  • فاطمه سادات

    به نظر من شما بی نظیرین آقای هاشمی

  • رونا طارمی

    آقای محمدرضا هاشمی شما درجه یک هستین ازتون خواهش میکنم منو به آرزوم برسونین خواسته ی من اینه که شمارو از نزدیک ببینم خیلی خوشگل و خوش تیپ و جیگری خیلی دوست دارم عشقم

  • رونا طارمی

    ببخشید دیر شد ولی تولدت مبارک فقط میخوام بدونی عاشقتم

  • ALHAM

    عاشقتونم

  • غزل

    آقای رضا هاشمی همیشه دعا میکنم که غرور نگیری...

  • مونا

    عالی بود عااااااالی