شمانیوز
شما نیوز

طرح رسم ابرار ابتدای شهریور اجرا می شود

"۲۵ذی‌الحجه" به عنوان روز خانواده نام‌گذاری شده است. این روز مصادف است با نزول آیه هشت سوره انسان که خداوند می‌فرماید: «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا؛ و غذای خود را با علاقه( و نیاز) به آن و از روی محبت (خدا) به بینوا و یتیم و اسیر انفاق ‌‌میکنند ».

طرح رسم ابرار ابتدای شهریور اجرا می شود

به گزارش شمانیوز به نقل از افکارنیوز، مهدی پیرهادی دبیر طرح "رسم ابرار" درباره این طرح گفت: براساس این طرح پیشنهاد میکنیم مردم عزیز کشورمان، سه روز منتهی به ۲۵ ذی‌الحجه را در همراهی با اهل بیت علیهم السلام و در جهت سلامتی خانواده خود، روزه بگیرند و پول افطار خود را به فقرا، ایتام و زندانیان جرائم غیرعمد انفاق ‌کنند.

 

پیرهادی بیان کرد: براساس روایات‌، حسنین علیهما السلام بیمار شدند و حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) به امام علی(علیه السلام) پیشنهاد کردند، برای بهبودی آنها روزه نذر کنند، پس از بهبودی فرزندان ، همه اعضای خانواده روزه گرفتند و افطار خود را در روز اول به فقیر، روز دوم به یتیم و روز سوم به اسیر بخشیدند.

 

IMG-20190824-WA0001

 

دبیر طرح رسم ابرار درباره جزئیات آن بیان کرد: مردم ایران اسلامی به همراه خانواده از 3 تا 5 شهریور در این طرح روزه می گیرند و در پایان هر روز معادل قیمت افطار خود را به ترتیب به فقرا، یتیمان و برای آزادسازی زندانیان می پردازند.

 

پیرهادی تشریح کرد: در این طرح مردمی، خانواده‌هایی که نمی‌توانند روزه بگیرند، به یاد ایثار اهل بیت علیهم السلام ، می توانند پول سه روز افطار خود را در روز اول و دوم با محوریت کمیته امداد به فقرا و ایتام و روز سوم با محوریت ستاد دیه کشور به زندانیان جرائم غیرعمد هدیه ‌کنند.

 

وی با اشاره به ظرفیت بالای این طرح در کمک به قشر آسیب پذیر جامعه اظهار کرد: مردم می توانند در این سه روز اگر توان مالی برای کمک ندارند، کمک های معنوی خود را در جامعه انجام دهند.

 

دبیر طرح "رسم ابرار" ابراز امیدواری کرد: در حال حاضر مرحله اول این طرح به صورت مردمی اجرا می‌شود. امیدواریم با تکیه بر دستاوردهای بومی این طرح، بتوانیم در سطح بین‌المللی نیز آن را اجرا کنیم، زیرا که بر این باوریم رفتار اهل‌بیت(علیهم السلام) نه فقط برای مردم ایران بلکه برای همه مردم دنیا درس‌آموز است.

 

شماره حسابهای اعلامی مربوط به "رسم ابرار"

روز 23 ذی الحجه (3شهریور) واریز هزینه اطعام به مسکینان به شماره کارت

6037997950099102

به نام کمیته امداد امام خمینی(ره)

روز 24 ذی الحجه (4شهریور)

واریز هزینه اطعام به یتیمان به شماره کارت 6037997950000027

به نام کمیته امداد امام خمینی(ره)

روز 25 ذی الحجه (5 شهریور)

واریز هزینه برای آزادسازی زندانیان به شماره کارت

6037997599039345

به نام ستاد دیه یا کد دستوری

780*7777#*

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied