جاهای دیدنی درگهان قشم


جاهای دیدنی درگهان قشم

قشم جزء شهرهای توریستی استان هرمزگان است و درون آن جایی به‌نام درگهان وجود دارد که فاصله‌ای حدود ۲۰دقیقه‌ای با قشم دارد. از زمان قدیم درگهان را به نام بازار معروف شناختند و امروز نیز بهشتی برای اشخاص دوستدار خرید به‌شمار می‌رود.

هرسال افراد زیادی به قشم سفر و از درگهان نیز دیدن می‌کنند. درگهان بازارهایی دارد که افراد زیادی از سراسر کشور برای تجارت و خرید به آن مراجعه می‌کنند. این شهر زیبا از زمان‌های قدیم جزو مناطق تجاری قشم به‌شمار می‌رفته است اما به‌جز مقاصد تجاری، جزء جاهای دیدنی قشم نیز به‌شمار می‌رود.

مناطق تجاری درگهان

درون درگهان پاساژهای معروفی وجود دارد که مسافران شهر قشم برای خرید به آن مراجعه می‌کنند، در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شویم:

پاساژ دریای درگهان

 

از بزرگترین و بهترین مراکز خرید شهر درگهان می‌توان به پاساژ دریای درگهان اشاره کرد که افراد بومی آن را به نام بازار دریا می‌خوانند. این پاساژ دارای دو طبقه است و مجموعاً 1530 غرفه دارد و درون آن انواع کالاها به فروش می‌رسد. غرفه‌های این مرکز تجاری شامل لوازم برقی و خانگی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و غیره است که به‌صورت تک و عمده به فروش می‌رسد.

درون قلب این پاساژ، یک هتل سه‌ستاره وجود دارد که نام آن سینگو است و دارای 65 اتاق با امکاناتی خوب است. اکثر افرادی که برای خرید به درگهان قشم سفر می‌کنند، این هتل را انتخاب می‌کنند تا بتوانند بدون دغدغه به خرید خود برسند.

این پاساژ جهت رفاه حال مسافران پارکینگی اختصاصی را در نظر گرفته است؛ در این صورت مسافران هنگام خرید دیگر دغدغه جابه‌جایی وسایل را ندارند؛ همچنین آنها دیگر نگران وسیله نقلیه خود نیستند و به‌راحتی می توانند به خرید بپردازند.

درون این پاساژ تهویه مطبوع وجود دارد و پله برقی مناسب برای تردد راحت‌تر نیز تعبیه شده است. بازار دریا وسعت زیادی دارد و محل آن نیز در میدان اصلی درگهان است که دسترسی آسانی به آن وجود دارد.

بازار قدیم درگهان

مورد بعدی بازار قدیم درگهان است که در نزدیکی پاساژ دریا قرار گرفته است و افراد پس از دیدن بازار دریا، معمولاً به این بازار مراجعه می‌کنند. همان‌طور که از اسم این بازار پیداست، می‌توان گفت جزء اولین بازارها و دارای انواع اجناس است. از قدیم این بازار انواع کیف و کفش، لوازم آرایشی، پوشاک، لوازم بهداشتی و غیره را به مشتریان ارائه داده است.

بیشتر محصولاتی که در این بازار قدیمی به فروش می‌رسند، به‌صورت عمده ارائه می‌شوند و همین موضوع سبب شده است قیمت محصولات بسیار مناسب‌تر باشد. این بازار محصولات لوکس را ارائه نمی‌دهد و تنها در ساعات صبح فعالیت دارد.

بازار دودلفین

به‌طور کلی درگهان شهر کوچکی است اما بازار دودولفین نیز اختلاف زمانی کمی با دو بازار دیگر دارد. این بازار به‌خلاف بازار قدیم، محصولات لوکس را ارائه می‌دهد و شامل دو طبقه است. محصولات درون این بازار به‌صورت عمده و تک ارائه می‌شوند.

بازار مروارید

یکی دیگر از بازارهای درگهان زیبا، بازار مروارید است که درون آن لوازم خانگی باکیفیت، کیف و کفش، عطر و ادوکلن و غیره به فروش می‌رسد. باید بدانید که تنوع کالایی درون این بازار بسیار است و افراد پس از مراجعه به آن ساعت‌ها مشغول می‌شوند.فاصله این بازار تا بازار دودلفین نیز تنها 6 دقیقه است و پیشنهاد می‌کنیم در صورت بازدید از آن حتماً به این بازار نیز مراجعه کنید.

بازار زمرد

بازارهای شهر درگهان همگی در فاصله کمی از هم قرار دارند و بازار زمرد نیز در نزدیکی پاساژ دریای درگهان قرار دارد. درون این بازار انواع جین، خصوصاً شلوار جین به فروش می‌رود و اغلب مغازه‌ها هم عمده‌فروش‌اند؛ البته مغازه‌های خرده‌فروشی نیز در این بازار وجود دارند و بازار چینی‌ها هم درون این بازار قرار دارد.

بازار نخل

اگر علاقه به بافت سنتی دارید، این بازار یک گزینه مناسب برای گشت‌وگذار بین بافت سنتی شهر درگهان است. درون این بازار انواع اجناس مانند کیف و کفش، لوازم جانبی موبایل، لباس و غیره به فروش می‌رسند.

ساحل دیدنی درگهان

از جاهای دیدنی قشم، می‌توان به ساحل زیبای درگهان اشاره کرد که هرسال مسافران زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند.تماشای غروب زیبای آفتاب در این ساحل بسیار زیبا، طرفداران خود را دارد و افراد زیادی پس از خرید و برای کسب آرامش به این ساحل می‌روند.

اسکله قدیمی درگهان

تماشای غروب آفتاب از روی اسکله چوبی و قدیمی درگهان، پس از خرید یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. این اسکله فاصله کمی تا مراکز خرید دارد و افراد دوستدار خرید معمولاً پس از انجام خرید خود، برای استراحت سری به این اسکله می‌زنند.

به‌نقل از فلای‌تودی:

"جزیره شگفت‌انگیز قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج فارس است و دیدنی‌های قشم آن را تبدیل به سرزمین عجایب هفتگانه ایران کرده‌اند".

سخن پایانی

شهر درگهان یکی از مقاصد گردشگری قشم است و مرکز مهمی برای خرید به‌شمار می‌رود. افراد زیادی به‌قصد خرید به این شهر مراجعه می‌کنند و به‌صورت تک و عمده خرید خود را انجام می‌دهند.این شهر یک مقصد توریستی زیبا با ساحل به‌یادماندنی برای افراد دوستدار خرید به‌شمار می‌رود. در صورتی که می‌خواهید درون این شهر زیبا اقامت داشته باشید، می‌توانید از خدمات وب‌سایت فلای‌تودی استفاده و سفری بی‌دغدغه را تجربه کنید.

سایت: https://www.flytoday.ir

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی، کوچه ادایی، پلاک 2، طبقه 2

تلفن: 42405000-021

"این مطلب تبلیغاتی است"
+

پربیننده‌ترین اخبار بازار
اخبار روز بازار
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon