شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

حالت پرتره و فیلم‌برداری سینماتیک با iOS 16 برای گوشی‌های آیفون ۱۳ ارائه شد

کاربران آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون 13 پرو مکس می‌توانند با دریافت سیستم‌عامل iOS 16 عملکرد جدیدی را به اپلیکیشن دوربین خود اضافه کنند. اپل در وب سایت خود اعلام کرده است که دو ویژگی انحصاری جدید برای آیفون ۱۳ در نظر گرفته است که در زمینه تصاویر پرتره و حالت سینمایی به آن اضافه خواهد شد. هنگام استفاده از حالت پرتره، آپدیت iOS 16 به شما اجازه می‌دهد که به جای تنظیم تاری پس زمینه، اشیایی را که در پیش زمینه عکس هستند را برای جلوه واقعی‌تر عمق میدان محو کنید.

حالت پرتره و فیلم‌برداری سینماتیک با iOS 16 برای گوشی‌های آیفون ۱۳ ارائه شد

 

در حالت سینماتیک، کیفیت تاری هم بهبود یافته است. اپل می‌گوید که هنگام ضبط ویدیو در حالت سینماتیک، اکنون جلوه عمق میدان برای زوایای پروفایل و اطراف لبه‌های مو و عینک دقیق‌تر اضافه شده است. این دو ویژگی دوربین جدید در حال حاضر منحصر به سری آیفون ۱۳ اپل هستند و مخصوصا روی آیفون 13 پرو مکس بیشترین نمود را خواهند داشت. این احتمال هم وجود دارد که آیفون ۱۴ هم این قابلیت را پشتیبانی کند.

اپل سال گذشته سری آیفون ۱۳ خود را معرفی کرده و دانستیم که با یکی از مهم‌ترین سری‌های آیفون روبرو هستیم. اپل آپدیت‌های کمی را نسبت به آیفون ۱۲ در این سری اعمال کرده بود و همین سبب می‌شد که خریداران در ابتدا با تردید روبرو شوند. آیفون 13 پرو مکس به‌عنوان مهم‌ترین گوشی این سری شناخته شده و حاوی تمام فناوری‌های جدید اپل بود که در سال ۲۰۲۱ آن‌ها را می‌شناختیم. این گوشی امکاناتی داشت که مثل همیشه خریدش را ارزشمند کرده و یقینا کاربران تا سال‌ها نیازی به تغییر آن نداشتند. این گوشی از باتری بزرگ‌تر، صفحه نمایش برتر، تراشه گرافیکی سریع‌تر و بسیاری از المان‌ها برخوردار بوده و مثل همیشه در زمینه پشتیبانی از سیستم‌عامل هم عالی عمل می‌کرد.

تغییرات طراحی

با توجه به تغییرات در گوشی‌های هوشمند رفته رفته کاهش پیدا کرده و برندها به یک فرمول برنده و قوی دسترسی پیدا می‌کنند، اپل هم مانند نمونه‌هایی از گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی تغییر چندان زیادی در طراحی گوشی ایجاد نکرده بود. تنها می‌دانیم که این گوشی ناچ صفحه نمایش را کوچک‌تر و به میزان ۲۰ درصد ابعاد آن را کاهش داد. این خبری خوب برای طرفداران محسوب می‌شود، چرا که هم‌اکنون می‌دانند که اپل عزمی جدی برای حذف کامل آن در آیفون ۱۴ خود دارد. البته شاید هم این کار به سال آینده موکول شود.

نکته مهم دیگر، تغییر در ساختار داخلی دستگاه بود که سبب می‌شد اپل بتواند از باتری بزرگ‌تری استفاده کند. اپل در این گوشی خود، سنسورهای دوربین را هم بزرگ‌تر کرده و سبب می‌شد که بتوانند نور بیشتری را دریافت کنند. این نور بیشتر هم باعث می‌شود که کیفیت عکس برداری مخصوصا در نور شب دچار تغییر و تحولات زیادی شود. آیفون 13 پرو مکس همچنان از سه سنسور در ماژول دوربین خود استفاده می‌کند که یک دوربین بیشتر نسبت به سری استاندارد به همراه دارد.

تراشه قدرتمند

می‌دانیم که اپل امسال هم از تراشه ارتقا یافته A15 بیونیک استفاده می‌کند. این تراشه از همان فناوری ساخت ۵ نانومتری استفاده می‌کند، اما اندازه ترانزیستورها کوچک‌ شده و اپل توانسته است که تعداد آن‌ها را بیشتر کند. همین تغییر جزئی هم سبب می‌شود که اپل بتواند عملکردی قدرتمندتر را برای علاقه‌مندان فراهم کند. این عملکرد قدرتمندتر حتی نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس هم قابل توجه هستند و می‌دانیم که تا ۴۰ درصد سرعت افزایش پیدا می‌کند. فاصله با گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی هم یقینا بسیار بیشتر بوده و حتی تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ هم نمی‌تواند به گرد پای عملکرد این تراشه برسد.

پردازنده گرافیکی این تراشه یک هسته بیشتر نسبت به نسخه‌های استاندارد آیفون ۱۳ دارد. این هسته بیشتر کمک می‌کند که در زمینه ادیت فیلم و کارهای پردازشی دیگر، سرعت بالاتری را داشته باشید. همه این امکانات توسط سنجش بنچمارک هم تایید شده‌اند و اپل نشان می‌دهد که هنوز هم در طراحی فناوری تراشه خودش از همه بهتر عمل می‌کند و این راه را ادامه خواهد داد. شایعاتی هم مطرح می‌شوند که گویا از امسال، تراشه‌های متفاوتی برای نسخه‌های استاندارد و پرو ساخته می‌شوند. احتمالا در نسخه‌های استاندارد همان تراشه A15 را داشته و صرفا نسخه‌های پرو مانند آیفون 13 پرو مکس از تراشه جدید A16 استفاده می‌کنند.

صفحه نمایش قدرتمند

اپل امسال از صفحه نمایش ارتقا یافته اولد استفاده می‌کند و می‌دانیم که برای اولین بار می‌توانید در آیفون 13 پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو از نرخ تازه‌سازی متغیر ۱۲۰ هرتزی استفاده کنید. این قابلیت به واسطه فناوری پروموشن فراهم شده است و می‌دانیم که متغیر بودن این نرخ بدان معنی است که در صورت عدم نیاز، این نرخ تازه‌سازی می‌تواند به ۱۰ هرتز هم کاهش پیدا کند. مواقعی مانند خواندن یک پیام یا نگاه کردن به یک پی دی اف از جمله مواردی است که نرخ تازه‌سازی بالایی نیاز ندارید.

اما وقتی که فیلمی را تماشا کرده یا در حالت اسکرول در شبکه‌های اجتماعی هستید، می‌توانید از این نرخ تازه‌سازی بالا استفاده کنید. هنگام بازی هم این نرخ همراه با کیفیت بالای صفحه نمایش خیلی بدرد بخور خواهد بود. صفحه نمایش به واسطه کاهش اندازه ناچ بزرگ‌تر و کامل‌تر دیده می‌شود و طرفداران امیدوار هستند که بالاخره از شر ناچ خلاص شده و بتوانند تصویر کاملی را هنگام تماشای محتواهای مختلف در اختیار بگیرند. تراشه استفاده شده کمک می‌کند که در تجربه بازی هم شرایط خوبی در این پلتفرم داشته باشید. اپل مدام به فکر افزایش فعالیت خود در زمینه بازی در این پلتفرم است.

خرید از مقداد آی تی

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید آیفون 13 پرو مکس همراه با گوشی‌های دیگری مانند گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی به فروشگاه مقداد آی تی مراجعه کنند. در این فروشگاه، قیمت تمام محصولات به‌صورت به‌روز درج شده و امکان بررسی و مقایسه دقیق هم بین محصولات وجود دارد. به‌عنوان یک علاقه‌مند، می‌توانید به سایت مراجعه کرده و خرید نهایی خود را با توجه به مشخصات فنی مدنظر و بودجه خود انجام دهید. آیفون 13 پرو مکس هم در تمامی رنگ‌ها و پیکربندی‌های معرفی شده در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید به سراغش رفته و از طراحی لوکس و منحصربه‌فرد آن لذت ببرید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied