شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

اصول مهم طراحی سایت چند زبانه

برای طراحی سایت چند زبانه لازم است که نکات زیادی آموزش داده شود تا به بهترین وجه بتوانید از آن برداشت کنید. در این مقاله می خواهیم شما را با طراحی سایت چند زبانه آشنا کنیم. اگر به دنبال یک وب سایت چند زبانه هستید تا از خارج از کشور نیز دارای مشتری باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اصول مهم طراحی سایت چند زبانه

 برای طراحی سایت چند زبانه لازم است که نکات زیادی آموزش داده شود تا به بهترین وجه بتوانید از آن برداشت کنید. در این مقاله می خواهیم شما را با طراحی سایت چند زبانه آشنا کنیم. اگر به دنبال یک وب سایت چند زبانه هستید تا از خارج از کشور نیز دارای مشتری باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

هر روزه شاهد افزایش شمار تعداد کاربران اینترنت هستیم. به گونه ای که اینترنت سبب شده است ارتباط جهانی به سرعت در حال افزایش باشد و افراد علاوه بر فروشگاه های کشور خود با دیگر وب سایت ها نیز در ارتباط باشند. از این رو توجه صاحبین کسب و کار فیزیکی و مجازی به این موضوع بیشتر از هر زمان دیگری شده است. جالب این است که صاحبان کسب و کار هدف خود را دیگر محدود به یک زبان و یک موقعیت جغرافیایی نمی کنند؛ بلکه تلاش می کنند محصولات و خدمات خود را در یک جغرافیای بزرگتر در مقیاس جهانی ارائه کنند و به درآمد چندین برابری دست پیدا کنند.

 

هدفی که در بخش پیشین بیان شد بسیار گسترده است و نیازمند یک برنامه ریزی بلند مدت می باشد. بهترین روش برای رسیدن به این هدف با طراحی سایت چند زبانه شروع می شود. تنها راهی که شما می توانید خود را در سطح جهانی مطرح کنید و به تمامی افراد جهان بشناسانید اینترنت است. اینترنت در واقع زبان مشترک تمامی انسان ها با زبان های مختلف است. اما طراحی سایت چند زبانه نیازمند رعایت برخی نکات ریز و درشت است که ما در این مقاله می خواهیم به آن ها اشاره کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

قدم اول در طراحی سایت چند زبانه

اگر قصد طراحی سایت چند زبانه را دارید اما به زبان مورد نظر تسلط ندارید، دو راه پیش رو دارید:

 

می توانید از مترجم های آنلاین گوگل ترنسلیت استفاده کنید که محتوای شما را ترجمه کند. استفاده از این ابزار رایگان  و به صرفه می باشد اما خطاهای بسیار زیادی را به همراه دارد.

 

از مترجمین حرفه ای برای ترجمه محتوا استفاده کنید که به زبان مورد نظر تسلط داشته باشند.

 

نکات طراحی سایت چند زبانه

برای طراحی سایت چند زبانه نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت آن ها راحت تر می توانید مسیر هدف را طی کنید. تمامی این نکات بر اساس تجربیات تیم تخصصی تارینوتک گردآوری شده است. نکاتی که شاید در درجه اول چندان مهم به نظر نرسند اما در طولانی مدت تاثیر بسیار زیادی بر جذب مخاطب و کاربری وب سایت خواهد داشت. با ما همراه باشید.

 

شروع به ترجمه کنید

در درجه اول باید بدانید استفاده از مترجم های آنلاین مانند گوگل ترنسلیت می توانند به سرعت کل مطلب شما را ترجمه کنند و تا حدود زیادی نیز به شما کمک خواهند کرد. اما از دقت بسیار پایینی برخوردارند و ممکن است در جای جای وب سایت شما ترجمه های اشتباه به چشم بخورد که از دید کاربر به دور نمی ماند. بنابراین اگر به صورت حرفه ای قصد طراحی سایت چند زبانه را بر عهده دارید قبل از شروع کار لازم است که تمامی محتوای خود را به زبان مورد نظر ترجمه کنید. در این مسیر می توانید از مترجمین نیز کمک بگیرید.

73af41c3-07ba-4823-8c5b-e73bfb18bb56

 

اجازه دهید کاربر خودش زبانش را انتخاب کند

در بسیاری از وب سایت های چند زبانه، حتی وب سایت های بزرگ و معتبر دنیا این مورد مشاهده می شود که زبان سایت بر اساس IP تعیین می گردد و محل فعلی شخصی که وارد سایت شده تعیین می شود و سایت به آن زبان برای او گشوده می شود. مثلا کسی که در آلمان زندگی می کند وقتی وارد سایت گوگل می شود به صورت خودکار زبان تنظیمات گوگل به زبان آلمانی تغییر می کند. در بسیاری از موارد این مورد خوشایند نیست چون ممکن است شخص مورد نظر فارسی زبان باشد و در یک کشور دیگر اقدام به سرچ در گوگل کرده باشد. بنابراین بهتر است به کاربر حق انتخاب بدهید و از او بخواهید زبان مورد نظر را خودش انتخاب کند.

 

اما در صورتی که می خواهید وب سایت خود را به گونه ای طراحی که زبان وی بر اساس محل قرارگیری کاربر تغییر کند حتما دکمه تغییر زبان را در معرض دید کاربر قرار دهید تا به سادگی بتواند زبان وب سایت را تغییر دهد.

 

راحتی در انتخاب زبان

هنگامی که در حال طراحی سایت چند زبانه هستید خود را به جای کاربر قرار دهید و بهترین مکانی را که در معرض دید کاربر است برای تغییر زبان کاربر انتخاب کنید. قرار دادن گزینه تغییر زبان در فهرست پایینی سایت یا در یکی از زیر منوها که دیدرس کامل کاربر نیست، انتخاب اشتباهی می باشد. انتخاب زبان بهتر است در نگاه اول یکی از اولین گزینه هایی باشد که کاربر با ورود به سایت آن را مشاهده می کند.

 

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین روش های افزایش بازدید سایت

 

چند زبانه بودن را در همه جنبه های ارتباطی رعایت کنید

در برخی از موارد تمامی جنبه های طراحی سایت چند زبانه نادیده گرفته می شود. به عنوان مثال در وب سایتی که چند زبانه است و کاربر قرار است ثبت نام کند، عموما پس از ثبت نام از طریق ایمیل به کاربر پیامی ارسال می شود. در اینگونه موارد بهتر است ایمیل ارسالی به زبان خود کاربر باشد و تمامی ایمیل ها با یک زبان واحد ارسال نشود.

 

نحوه نمایش گزینه ی تغییر زبان

یک وب سایت چند زبان بدون داشتن گزینه ی تغییر زبان هیچ تفاوتی با یک وب سایت تک زبانه ندارد. معمولا هنگامی که اقدام به طراحی سایت چند زبانه می کنند گوشه ی بالا سمت راست را برای انتخاب زبان کاربر انتخاب می کنند. البته در برخی وب سایت ها این مکان تغییر می کند. انتخاب محل قرارگیری گزینه ی تغییر زبان به نوع وب سایت و درصد بالای مخاطبین شما وابسته است. اما نکته اینجاست این بخش به گونه ای باشد که به راحتی قابل دیدن و در دسترس باشد.

 

گاهی اوقات برای تعیین زبان از عکس پرچم کشورها استفاده می شود. این مورد گزینه ی مناسبی است اما تنها برای کشورهایی که دارای یک زبان واحد هستند. چرا که ممکن است یک کشور دارای بیش از یک زبان رسمی باشد و یا حتی کاربران به درستی نتوانند پرچم را تشخیص دهند.

 

یکی از راه های مناسب برای سایت هایی که دارای چند زبان هستند این است که لیست نام زبان ها را بر اساس حروف الفبا بچینید. همچنین بهتر است نام هر زبان به همان زبان نوشته شود.

 

ریدایرکت کردن

در بسیاری از وب سایت های چند زبانه اگر کاربر در صفحات داخلی باشد و اقدام به تغییر زبان کند، وب سایت او را به صفحه اصلی باز می گرداند که در نتیجه موجب سردرگمی کاربر می شود. سعی کنید به هنگام طراحی سایت چند زبانه این مورد را رعایت کنید و کاربر پس از تغییر زبان در همان صفحه مورد نظر باقی بماند.

ادامه متن را در این سایت بخوانید:

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied